• Anonym (TS)
    Fri 16 Apr 2021 14:33
    4865 visningar
    138 svar
    138
    4865

    Nya tjejen misshandlade exet

    Hej FL!

    Jag en man kring 45 som har en dotter på 6 år som jag älskar över allt annat.

    Henne har jag tillsammans med ett minst sagt labilt ex. Vi försökte hålla ihop men det var inte lätt med hennes humör och dramatiska utspel (hon har en diagnos fick jag reda på längre in i förhållandet även om jag misstänkte det ett tag innan). Hon var riktigt elak mot både mig och dottern.

    Jag tog steget och separerade från henne och hon hade väldigt svårt att acceptera detta. Värre blev det när jag träffade min nuvarande. Har aldrig tidigare upplevt sådana känslor och sådan kärlek jag gör med den nya. Hon är otroligt charmig, otroligt vacker och allt jag någonsin önskat mig förutom att hon är ganska ung. (26)

    Från att vi började dejta (dejtade 1,5 år innan vi flyttade ihop). Det som hände var att exet redan från början trakasserade min nuvarande på sociala medier och med samtal och sms. Som tur var brydde sig inte min nya.

    Det som också hände var att min nya kvinna tog till sig min dotter väldigt väldigt snabbt. Nästan lite för mycket. Hon ville spendera all vaken tid med tjejen och hitta på saker på egen hand, tjejgrejer som hon sa. Det var alltifrån parken, shoping, bio, gå med hennes vänner med barn, hon tog med henne själv till föräldrarnas landställe i Estland en hel vecka på segling osv. Hon går på gymmet på pass med min dotter vilket exet tycker är för tidigt. Hon anser att den nya köper för mycket hårband och skönhetsidealet till henne. Hon har tagit hål i öronen på henne på salong utan att fråga bara för att dottern ville det så gärna. Hon har om flickans rum tillsammans med henne en helg för massa pengar, hämtar henne från skolan och fikar efteråt. Har stenkoll på scheman, läxor, möten osv. Lilltjejen säger att hon älskar henne, kallar henne för mamma och går till henne hela tiden om hon behöver hjälp med vad som helst. Hon målar teckningar och gör smycken till henne.

    Det är som om nya ser sig själv som enda mamma till min dotter.

    När flickan skulle till sin mamma motsatte sig den nya detta efter ett tag och berättade att hon dejtade en ny och att han sagt elaka saker till min dotter. Hade inte en aning om detta!! Ville då heller inte släppa henne dit. Min nya hade kollat upp att han var dömd sedan tidigare för misshandel bland annat.

    Dottern ville heller inte gå dit. Den nya vägrade träffa oss.

    Relationen med exet blev värre och värre och vi fick gå i samarbetssamtal. Exet fortsatte trakassera min nya och sa till mig att hon kände att hon tog hennes plats som mamma vilket jag kan förstå. En dag nyligen var exet hemma hos oss för att planera semestern. Hon har börjat komma hem till oss för att träffa dottern då dottern ej går dit längre.

    Den här hagen var exet på sitt huggigaste humör, som om hon redan från början bestämt sig för att bråka ungefär.

    Jag behövde åka och handla snabbt kaffe bla men det drog ut på tiden. När jag kommer tillbaka möts jag av att exet stormar ut. Hon vägrar gå in igen och står och skriker helt hysterisk.

    Hon är helt hysterisk och säger att min nya har huggit henne i handen och vridit hennes handled ur led. Jag ser ett blödande sår på hennes hand och att hennes handled är helt svullen. Exet står utanför att skriker ett tag och min nuvarande står och diskar och vägrar tala om detta!!

    Jag är TOTALT i chock, hon är den lugnaste människa jag känner. Exets reaktioner lät heller inte vänta på sig via samtal och sms. Hon behövde sy sin hand då hon enligt henne blivit huggen med en sax samt att handleden behövt dras rätt och inte går att använda. Hon har skickat bilder på detta. Hon har gjort en polisanmälan och förväntar sig att jag ska vittna.

    Min nuvarande tiger som muren och säger bara att jag inte ska säga någonting alls, att jag ska låtsas som att det regnar och att jag istället bör söka om enskild vårdnad pga mannen i hemmet hos mamman. Snälla hjälp!! Vad bör jag göra? Jag älskar min nuvarande och vill helst inte vittna mot henne. Jag vill heller inte att min dotter är hos exet.

  • Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet
  • Anonym (Wow)
    Fri 16 Apr 2021 17:03
    #40
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 16:16:33 följande:

    Mamman brister i sitt föräldraskap på många plan och bor dessutom med en man som är dömd för misshandel så som du förstår kan jag inte lämna dotter där. Vilka lögner pratar du om nu?


    Din nya är också dömd för misshandel inom kort!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 17:03
    #41
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-16 16:59:15 följande:

    Du måste göra slut med din nya. Vad hade du ansett om ditt ex nya hade allt det här mot dig?


    Uppenbarligen är han ju kapabel till detta. Jag får ej veta vad som hänt eller varför. Jag vill ej göra slut med henne.
  • Fri 16 Apr 2021 17:07
    #42

    Varför vägrar hon berätta vad sim hänt?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 17:09
    #43
    Fiona M skrev 2021-04-16 17:07:59 följande:

    Varför vägrar hon berätta vad sim hänt?


    Det är det som är så jävla konstigt. Ingen av dem vill säga vad som hände. Min nuvarande är inte heller helt oskadd.
  • Anonym (Peter­)
    Fri 16 Apr 2021 17:10
    #44
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 17:03:53 följande:

    Uppenbarligen är han ju kapabel till detta. Jag får ej veta vad som hänt eller varför. Jag vill ej göra slut med henne.


    Det är klart du inte vill göra slut med en kvinna i sin prime ålder. Men vad gör du när hon är dömd för misshandel mot ditt ex? Mamman till dina barn kommer alltid att vara viktigare än ens nuvarande partner. De är utbytbara jämförbart mot exet. Hon kommer alltid att vara mamma till ditt barn.

    Dessutom verkar inte din nuvarande ha allt på ställ, så att säga? Det har slätt slint i att hon inte förstår sin plats som din flickvän och inte mamma till din dotter. På sättet du kör över ditt ex låter inte bra. Troligen lär ditt ex byta partner en dag hon med. Föreställ dig att hon kör samma race som dig och skaffar ny pappa till dottern och sakta knuffar ut dig. Damerna har alltid förtur som mammor, tyvärr, i systemet så hon kan lättare ordna det här.

    Mitt råd är att göra dig av med lammköttet nu och skaffa dig en vettig och snyggare dam än psykot du har nu. Det finns många fasta kroppar i intelligent form i 20-25 du kan få!
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Fri 16 Apr 2021 17:22
    #45
    -1
    Anonym (Peter) skrev 2021-04-16 17:10:30 följande:

    Det är klart du inte vill göra slut med en kvinna i sin prime ålder. Men vad gör du när hon är dömd för misshandel mot ditt ex? Mamman till dina barn kommer alltid att vara viktigare än ens nuvarande partner. De är utbytbara jämförbart mot exet. Hon kommer alltid att vara mamma till ditt barn.

    Dessutom verkar inte din nuvarande ha allt på ställ, så att säga? Det har slätt slint i att hon inte förstår sin plats som din flickvän och inte mamma till din dotter. På sättet du kör över ditt ex låter inte bra. Troligen lär ditt ex byta partner en dag hon med. Föreställ dig att hon kör samma race som dig och skaffar ny pappa till dottern och sakta knuffar ut dig. Damerna har alltid förtur som mammor, tyvärr, i systemet så hon kan lättare ordna det här.

    Mitt råd är att göra dig av med lammköttet nu och skaffa dig en vettig och snyggare dam än psykot du har nu. Det finns många fasta kroppar i intelligent form i 20-25 du kan få!


    Det där säger mer om dig och ditt sätt att se på kvinnor. Ja, tyvärr är ju min tjej gravid också och har som sagt henne som mamma till mina barn alla dagar i veckan. Hon är kvinnan jag ska spendera mitt liv med och ingen annan.

    Barn är inga leksaker och jag tänker inte släppa min dotter till ett psykiskt vrak och hennes svin till pojkvän som behandlar min dotter illa.

    Jag tänker inte byta ut min tjej och exet har INTE förtur före exet som är en patetisk ursäkt till mor för att tala ren svenska.

    Hon är mer än en flickvän för mig och har en roll som extramamma. Det kanske du har svårt att ta till dig, du kanske inte varit i samma situation någon gång.

    Hoppas du berättar för din tjej att hon är utbytbar.

    Diskussionen handlar inte om att jag funderar på att lämna tjejen utan på hur jag ska gå vidare med förhör och med vårdnadstvist
  • Fri 16 Apr 2021 17:25
    #46
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 17:09:26 följande:

    Det är det som är så jävla konstigt. Ingen av dem vill säga vad som hände. Min nuvarande är inte heller helt oskadd.


    Vad ger hon för anledning till att hon vägrar prata om det, och vad menas med ?inte helt oskadd??
  • Anonym (Peter­)
    Fri 16 Apr 2021 17:29
    #47
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 17:22:03 följande:

    Det där säger mer om dig och ditt sätt att se på kvinnor. Ja, tyvärr är ju min tjej gravid också och har som sagt henne som mamma till mina barn alla dagar i veckan. Hon är kvinnan jag ska spendera mitt liv med och ingen annan.

    Barn är inga leksaker och jag tänker inte släppa min dotter till ett psykiskt vrak och hennes svin till pojkvän som behandlar min dotter illa.

    Jag tänker inte byta ut min tjej och exet har INTE förtur före exet som är en patetisk ursäkt till mor för att tala ren svenska.

    Hon är mer än en flickvän för mig och har en roll som extramamma. Det kanske du har svårt att ta till dig, du kanske inte varit i samma situation någon gång.

    Hoppas du berättar för din tjej att hon är utbytbar.

    Diskussionen handlar inte om att jag funderar på att lämna tjejen utan på hur jag ska gå vidare med förhör och med vårdnadstvist


    Är hon gravid med ditt barn är det extra illa att din flickvän är kapabel till misshandel. Det har du nu fått bevisat. Ta hand om dina barn väl den dagen hon vänder ilskan mot dem. Drar du dig till dessa misshandlande kvinnor tro?
  • Anonym (Peter­)
    Fri 16 Apr 2021 17:32
    #48
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 17:22:03 följande:

    Det där säger mer om dig och ditt sätt att se på kvinnor. Ja, tyvärr är ju min tjej gravid också och har som sagt henne som mamma till mina barn alla dagar i veckan. Hon är kvinnan jag ska spendera mitt liv med och ingen annan.

    Barn är inga leksaker och jag tänker inte släppa min dotter till ett psykiskt vrak och hennes svin till pojkvän som behandlar min dotter illa.

    Jag tänker inte byta ut min tjej och exet har INTE förtur före exet som är en patetisk ursäkt till mor för att tala ren svenska.

    Hon är mer än en flickvän för mig och har en roll som extramamma. Det kanske du har svårt att ta till dig, du kanske inte varit i samma situation någon gång.

    Hoppas du berättar för din tjej att hon är utbytbar.

    Diskussionen handlar inte om att jag funderar på att lämna tjejen utan på hur jag ska gå vidare med förhör och med vårdnadstvist


    Alltså förlåt, men det här låter så wt att jag måste undra om det stämmer eller som någon sa - en fredagstråd. Riktigt wt med kvinnor som slåss, att din flickvän både misshandlar och inte kan göra sig (tar exemplet att hon gör hål i öronen på din dotter. Vilket normalbegåvad kvinna som helst hade ju förstått att man åtminstone frågar mamman oavsett hur galen hon kan vara). Nåväl, jag missunnas inte av det här livet. Lycka till. Tror ändå ditt ex kommer vinna vårdnadstvist för kvinnor vinner enklare än män trots att det inte alltid är helt berättigat. Av någon grund verkar det mindre bra med misshandlande styvpappa än styvmamma så du är nog fucked. Satsa mer på ingen din nya ska ge. Innan hon misshandlar den också vid en provokation. My God.
  • Valent­ina01
    Fri 16 Apr 2021 17:34
    #49

    Oj det här låter inte bra. Dras du till dessa typer av kvinnor?

Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet