• Anonym (TS)
    Fri 16 Apr 2021 14:33
    4808 visningar
    138 svar
    138
    4808

    Nya tjejen misshandlade exet

    Hej FL!

    Jag en man kring 45 som har en dotter på 6 år som jag älskar över allt annat.

    Henne har jag tillsammans med ett minst sagt labilt ex. Vi försökte hålla ihop men det var inte lätt med hennes humör och dramatiska utspel (hon har en diagnos fick jag reda på längre in i förhållandet även om jag misstänkte det ett tag innan). Hon var riktigt elak mot både mig och dottern.

    Jag tog steget och separerade från henne och hon hade väldigt svårt att acceptera detta. Värre blev det när jag träffade min nuvarande. Har aldrig tidigare upplevt sådana känslor och sådan kärlek jag gör med den nya. Hon är otroligt charmig, otroligt vacker och allt jag någonsin önskat mig förutom att hon är ganska ung. (26)

    Från att vi började dejta (dejtade 1,5 år innan vi flyttade ihop). Det som hände var att exet redan från början trakasserade min nuvarande på sociala medier och med samtal och sms. Som tur var brydde sig inte min nya.

    Det som också hände var att min nya kvinna tog till sig min dotter väldigt väldigt snabbt. Nästan lite för mycket. Hon ville spendera all vaken tid med tjejen och hitta på saker på egen hand, tjejgrejer som hon sa. Det var alltifrån parken, shoping, bio, gå med hennes vänner med barn, hon tog med henne själv till föräldrarnas landställe i Estland en hel vecka på segling osv. Hon går på gymmet på pass med min dotter vilket exet tycker är för tidigt. Hon anser att den nya köper för mycket hårband och skönhetsidealet till henne. Hon har tagit hål i öronen på henne på salong utan att fråga bara för att dottern ville det så gärna. Hon har om flickans rum tillsammans med henne en helg för massa pengar, hämtar henne från skolan och fikar efteråt. Har stenkoll på scheman, läxor, möten osv. Lilltjejen säger att hon älskar henne, kallar henne för mamma och går till henne hela tiden om hon behöver hjälp med vad som helst. Hon målar teckningar och gör smycken till henne.

    Det är som om nya ser sig själv som enda mamma till min dotter.

    När flickan skulle till sin mamma motsatte sig den nya detta efter ett tag och berättade att hon dejtade en ny och att han sagt elaka saker till min dotter. Hade inte en aning om detta!! Ville då heller inte släppa henne dit. Min nya hade kollat upp att han var dömd sedan tidigare för misshandel bland annat.

    Dottern ville heller inte gå dit. Den nya vägrade träffa oss.

    Relationen med exet blev värre och värre och vi fick gå i samarbetssamtal. Exet fortsatte trakassera min nya och sa till mig att hon kände att hon tog hennes plats som mamma vilket jag kan förstå. En dag nyligen var exet hemma hos oss för att planera semestern. Hon har börjat komma hem till oss för att träffa dottern då dottern ej går dit längre.

    Den här hagen var exet på sitt huggigaste humör, som om hon redan från början bestämt sig för att bråka ungefär.

    Jag behövde åka och handla snabbt kaffe bla men det drog ut på tiden. När jag kommer tillbaka möts jag av att exet stormar ut. Hon vägrar gå in igen och står och skriker helt hysterisk.

    Hon är helt hysterisk och säger att min nya har huggit henne i handen och vridit hennes handled ur led. Jag ser ett blödande sår på hennes hand och att hennes handled är helt svullen. Exet står utanför att skriker ett tag och min nuvarande står och diskar och vägrar tala om detta!!

    Jag är TOTALT i chock, hon är den lugnaste människa jag känner. Exets reaktioner lät heller inte vänta på sig via samtal och sms. Hon behövde sy sin hand då hon enligt henne blivit huggen med en sax samt att handleden behövt dras rätt och inte går att använda. Hon har skickat bilder på detta. Hon har gjort en polisanmälan och förväntar sig att jag ska vittna.

    Min nuvarande tiger som muren och säger bara att jag inte ska säga någonting alls, att jag ska låtsas som att det regnar och att jag istället bör söka om enskild vårdnad pga mannen i hemmet hos mamman. Snälla hjälp!! Vad bör jag göra? Jag älskar min nuvarande och vill helst inte vittna mot henne. Jag vill heller inte att min dotter är hos exet.

  • Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet
  • Anonym (Omg)
    Sat 17 Apr 2021 07:00
    #60
    Anonym (Hmmmmm) skrev 2021-04-16 22:45:49 följande:
    Men hur menar du nu egentligen när du skriver att mamman till hans barn alltid kommer vara viktigast?

    Min dotters pappa betyder inget för mig, det enda han är är just det, min dotters pappa.

    Om jag var tvungen att välja mellan att låta min man eller hennes pappa till exempel drunkna så skulle jag alla gånger rädda min man.

    Bara för att man har band till sina barn har man knappast det till ditt X, även om det är ens barns pappa.
    Ursäkta att jag svarar istället,  men jag tror nog han menade att för dottern så kommer alltid mamman vara viktigast...Inte pappans nya flickvän..
    Mamman är väl alltid viktigast-spec när barnet blir äldre!
  • Anonym (Finle­y)
    Sat 17 Apr 2021 09:16
    #61
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 16:16:33 följande:

    Mamman brister i sitt föräldraskap på många plan och bor dessutom med en man som är dömd för misshandel så som du förstår kan jag inte lämna dotter där. Vilka lögner pratar du om nu?


    Vilken ironi om din nuvarande blir dömd för misshandel. Var ska din dotter då bo?
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 09:58
    #62
    +1
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 18:58:40 följande:
    Jag har fotat det men hon vill ej anmäla. Nya säger att det är för att exet är helt psycho. Exet påstår att det räcker med att hon blivit misshandlad och att hon inte behöver berätta mer. Jo, du har rätt det går verkligen ut över dottern och mig.
    Det känns inte som nåt större mysterium. Du har barn med ett labilt psycho som länge varit aggressiv och hotfull mot din nya tjej, nu har hon attackerat din nya tjej och slagit henne i ansiktet bl.a. Din tjej har försvarat sig och ditt ex råkade också få skador, inte så konstigt faktiskt. Jag är inte förvånad att din tjej inte vill prata med dig och att hon försvarat sig. Du sitter i nån slags chock att "det trodde du aldrig om henne!", nej men är ju inte hon som åkt till en annan kvinna och misshandlat henne heller! Hon har bara försvarat sig! Och gällande polisförhör säger du sanningen! Dvs att du var borta, att ditt ex visade upp nån skråma på handen och så var det väl en svullen handled eller nåt, samt att din din tjej hade blåmärken på armar, hals och ansikte. Sedan får polisen sköta resten.

    Jag fattar inte hur du ens kan sitta och misstro din tjej som du känner så väl när du vet hur ditt ex är!!
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 09:59
    #63

    Och varför exet inte vill säga nåt är för att hon vet att det var hon som började och hon som gjorde fel!

  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 10:00
    #64

    Säg till din tjej att spela in samtalet förresten. ALLA samtal med exet ska spelas in framöver.

  • Anonym (X)
    Sat 17 Apr 2021 10:07
    #65
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 09:58:11 följande:

    Det känns inte som nåt större mysterium. Du har barn med ett labilt psycho som länge varit aggressiv och hotfull mot din nya tjej, nu har hon attackerat din nya tjej och slagit henne i ansiktet bl.a. Din tjej har försvarat sig och ditt ex råkade också få skador, inte så konstigt faktiskt. Jag är inte förvånad att din tjej inte vill prata med dig och att hon försvarat sig. Du sitter i nån slags chock att "det trodde du aldrig om henne!", nej men är ju inte hon som åkt till en annan kvinna och misshandlat henne heller! Hon har bara försvarat sig! Och gällande polisförhör säger du sanningen! Dvs att du var borta, att ditt ex visade upp nån skråma på handen och så var det väl en svullen handled eller nåt, samt att din din tjej hade blåmärken på armar, hals och ansikte. Sedan får polisen sköta resten.

    Jag fattar inte hur du ens kan sitta och misstro din tjej som du känner så väl när du vet hur ditt ex är!!


    Varför säger inte tjejen att hon bara försvarade sig?

    Att tiga när det polisanmälts är bara märkligt.
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 10:14
    #66
    Anonym (X) skrev 2021-04-17 10:07:21 följande:
    Varför säger inte tjejen att hon bara försvarade sig?

    Att tiga när det polisanmälts är bara märkligt.
    För att hon inte vill ha med exet att göra, hon har dessutom redan sagt det till ts. Hon vill lägga det här bakom sig och gå vidare. Om hon vill säga något får hon väl göra det till polisen.
  • Anonym (X)
    Sat 17 Apr 2021 10:19
    #67
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 10:14:37 följande:

    För att hon inte vill ha med exet att göra, hon har dessutom redan sagt det till ts. Hon vill lägga det här bakom sig och gå vidare. Om hon vill säga något får hon väl göra det till polisen.


    Hon har inte sagt att hon försvarade sig.
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 10:21
    #68
    Anonym (X) skrev 2021-04-17 10:19:43 följande:
    Hon har inte sagt att hon försvarade sig.
    Nej, det var jag som sa, om du läste ordentligt.
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 10:22
    #69
    Anonym (X) skrev 2021-04-17 10:19:43 följande:
    Hon har inte sagt att hon försvarade sig.
    Nej, det var jag som sa, om du läste ordentligt. Det hon sa var att hon inte vill anmäla exet för att hon är ett psycho.
Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet