• Anonym (TS)
    Fri 16 Apr 2021 14:33
    4816 visningar
    138 svar
    138
    4816

    Nya tjejen misshandlade exet

    Hej FL!

    Jag en man kring 45 som har en dotter på 6 år som jag älskar över allt annat.

    Henne har jag tillsammans med ett minst sagt labilt ex. Vi försökte hålla ihop men det var inte lätt med hennes humör och dramatiska utspel (hon har en diagnos fick jag reda på längre in i förhållandet även om jag misstänkte det ett tag innan). Hon var riktigt elak mot både mig och dottern.

    Jag tog steget och separerade från henne och hon hade väldigt svårt att acceptera detta. Värre blev det när jag träffade min nuvarande. Har aldrig tidigare upplevt sådana känslor och sådan kärlek jag gör med den nya. Hon är otroligt charmig, otroligt vacker och allt jag någonsin önskat mig förutom att hon är ganska ung. (26)

    Från att vi började dejta (dejtade 1,5 år innan vi flyttade ihop). Det som hände var att exet redan från början trakasserade min nuvarande på sociala medier och med samtal och sms. Som tur var brydde sig inte min nya.

    Det som också hände var att min nya kvinna tog till sig min dotter väldigt väldigt snabbt. Nästan lite för mycket. Hon ville spendera all vaken tid med tjejen och hitta på saker på egen hand, tjejgrejer som hon sa. Det var alltifrån parken, shoping, bio, gå med hennes vänner med barn, hon tog med henne själv till föräldrarnas landställe i Estland en hel vecka på segling osv. Hon går på gymmet på pass med min dotter vilket exet tycker är för tidigt. Hon anser att den nya köper för mycket hårband och skönhetsidealet till henne. Hon har tagit hål i öronen på henne på salong utan att fråga bara för att dottern ville det så gärna. Hon har om flickans rum tillsammans med henne en helg för massa pengar, hämtar henne från skolan och fikar efteråt. Har stenkoll på scheman, läxor, möten osv. Lilltjejen säger att hon älskar henne, kallar henne för mamma och går till henne hela tiden om hon behöver hjälp med vad som helst. Hon målar teckningar och gör smycken till henne.

    Det är som om nya ser sig själv som enda mamma till min dotter.

    När flickan skulle till sin mamma motsatte sig den nya detta efter ett tag och berättade att hon dejtade en ny och att han sagt elaka saker till min dotter. Hade inte en aning om detta!! Ville då heller inte släppa henne dit. Min nya hade kollat upp att han var dömd sedan tidigare för misshandel bland annat.

    Dottern ville heller inte gå dit. Den nya vägrade träffa oss.

    Relationen med exet blev värre och värre och vi fick gå i samarbetssamtal. Exet fortsatte trakassera min nya och sa till mig att hon kände att hon tog hennes plats som mamma vilket jag kan förstå. En dag nyligen var exet hemma hos oss för att planera semestern. Hon har börjat komma hem till oss för att träffa dottern då dottern ej går dit längre.

    Den här hagen var exet på sitt huggigaste humör, som om hon redan från början bestämt sig för att bråka ungefär.

    Jag behövde åka och handla snabbt kaffe bla men det drog ut på tiden. När jag kommer tillbaka möts jag av att exet stormar ut. Hon vägrar gå in igen och står och skriker helt hysterisk.

    Hon är helt hysterisk och säger att min nya har huggit henne i handen och vridit hennes handled ur led. Jag ser ett blödande sår på hennes hand och att hennes handled är helt svullen. Exet står utanför att skriker ett tag och min nuvarande står och diskar och vägrar tala om detta!!

    Jag är TOTALT i chock, hon är den lugnaste människa jag känner. Exets reaktioner lät heller inte vänta på sig via samtal och sms. Hon behövde sy sin hand då hon enligt henne blivit huggen med en sax samt att handleden behövt dras rätt och inte går att använda. Hon har skickat bilder på detta. Hon har gjort en polisanmälan och förväntar sig att jag ska vittna.

    Min nuvarande tiger som muren och säger bara att jag inte ska säga någonting alls, att jag ska låtsas som att det regnar och att jag istället bör söka om enskild vårdnad pga mannen i hemmet hos mamman. Snälla hjälp!! Vad bör jag göra? Jag älskar min nuvarande och vill helst inte vittna mot henne. Jag vill heller inte att min dotter är hos exet.

  • Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet
  • Anonym (X)
    Sat 17 Apr 2021 10:25
    #70
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 10:22:43 följande:

    Nej, det var jag som sa, om du läste ordentligt. Det hon sa var att hon inte vill anmäla exet för att hon är ett psycho.


    Nej, men DU slår på stora trumman om att hon bara försvarade sig, fast inte ens TS skriver ett ord om det, utan till och med skrivit tvärtom, att hon misshandlade exet.

    Hur tänker du?
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 10:31
    #71
    Anonym (X) skrev 2021-04-17 10:25:05 följande:
    Nej, men DU slår på stora trumman om att hon bara försvarade sig, fast inte ens TS skriver ett ord om det, utan till och med skrivit tvärtom, att hon misshandlade exet.

    Hur tänker du?
    Haha herregud vad du läser in :D Fundera själv, vilket är mest troligt, att nya tjejen som är en stabil människa på alla sätt attackerat exet eller att exet som är en psycho bitch och som hotat och trakasserat nya tjejen är den som attackerat henne?

    Ts var inte ens där, var han fått sin rubrik ifrån är väldigt märkligt. Jag fattar inte hur han tänker ärligt talat men tydligen tror han mer på sitt ex för att hon körde upp sina "skador" i ansiktet på honom medan den nya inte vill prata om vad som hände. Att hon är tyst är noll bevis för att det är hon som misshandlat exet.
  • Anonym (B)
    Sat 17 Apr 2021 11:39
    #72
    +1
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 10:31:44 följande:

    Haha herregud vad du läser in :D Fundera själv, vilket är mest troligt, att nya tjejen som är en stabil människa på alla sätt attackerat exet eller att exet som är en psycho bitch och som hotat och trakasserat nya tjejen är den som attackerat henne?

    Ts var inte ens där, var han fått sin rubrik ifrån är väldigt märkligt. Jag fattar inte hur han tänker ärligt talat men tydligen tror han mer på sitt ex för att hon körde upp sina "skador" i ansiktet på honom medan den nya inte vill prata om vad som hände. Att hon är tyst är noll bevis för att det är hon som misshandlat exet.


    På vilket sätt är den nya stabil? Förutom att TS säger det. Anledningen till att han säger det är att han är upp över öronen förälskad och lite blind. Hade det varit försvar från den nya tjejen så hade hennes skador framkommit redan från början, inte instängt långt in i tråden. Vad som hände mellan dessa 2 damer vet endast dom. Det är polisanmält så båda får ge sin version till utredaren. Att den nya är tyst är inget bevis för att hon varken är skyldig eller oskyldig, däremot tycker jag att det är märkligt om hon nu bara har försvarat sig.

    TS, jag vet inte vad ditt ex sagt/skrivit till din nya, men har din nya fått skäll för sitt gränslösa beteende mot er dotter kan jag förstå exet. Hade min exman skaffat en ny som åker och tar håll i öronen på min dotter utan mitt samtycke hade jag blivit vansinnig. Det är ett beslut mellan föräldrar, inte ett beslut en ny partner ska ta. Din nya och din dotter tillbringar mycket tid tillsammans låter det som, din dotter tillbringar mindre tid med sin mamma verkar det som också. Hur drivande är din nya i att mamman är dålig/inte lämplig? Exet låter inte stabil, men din nya är gränslös mot ditt barn och manipulerande mot dig. Ingen av dom är lämpliga för din dotter.
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 12:19
    #73
    Anonym (B) skrev 2021-04-17 11:39:55 följande:
    På vilket sätt är den nya stabil? Förutom att TS säger det. Anledningen till att han säger det är att han är upp över öronen förälskad och lite blind. Hade det varit försvar från den nya tjejen så hade hennes skador framkommit redan från början, inte instängt långt in i tråden. Vad som hände mellan dessa 2 damer vet endast dom. Det är polisanmält så båda får ge sin version till utredaren. Att den nya är tyst är inget bevis för att hon varken är skyldig eller oskyldig, däremot tycker jag att det är märkligt om hon nu bara har försvarat sig.
    Om ts har känt henne ett par år så får vi väl tro på hans ord? Man är väl inte nyförälskad efter så lång tid att man inte vet vad ens tjej går för. Han verkar beskriva henne som en normal människa kort och gott. Enda orsaken att han inte vet ut eller in är för att exet stått och gapat, kört upp sina "skador" i hans ansikte medan den andra inte ger någon information som kan ge honom något att jämföra emot. Jag tycker inte det är konstigt att hon inte vill prata om det, hon är väl trött på allt drama kring exet och nu verkar killen dessutom ta hennes parti. Hon kommer garanterat dumpa honom om han inte skärper sig och åtminstone ställer sig neutral i frågan.
  • Sat 17 Apr 2021 13:41
    #74
    +1
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 15:24:04 följande:
    Jag känner också så... hon vill att jag i förhör ska säga att jag sett hennes skador och att hon var hos oss. Jag har förhör på måndag. Jag är ju medveten om att jag måste gå dit.
    Jamen gör det då. Tänker du verkligen vittna falskt för din nya tjejs skull? Vilken förebild är du för ditt barn? Man ljuger när någon man älskar har gjort något dåligt? Man ska inte stå till svars för sina handlingar.

    Alltså, det verkar inte som din nya tjej bara har försvarat sig. I så fall skulle hon ha berättat det. Kanske ditt ex skällde på henne och då brast det för din nya tjej.

    Du oroar dig för ditt ex och hennes nya man. Men jag tycker du borde oroa dig för din nya tjej också. Hon låter farlig och labil. Och du låter alldeles bortkollrad av att hon är ung och vacker.

    Bara det att hon försöker ta rollen som din dotters mamma får varningsklockorna att ringa. En sak är att vara en snäll bonusmamma, en annan att tränga ut den biologiska mamman.
  • Anonym (B)
    Sat 17 Apr 2021 14:04
    #75
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 12:19:59 följande:

    Om ts har känt henne ett par år så får vi väl tro på hans ord? Man är väl inte nyförälskad efter så lång tid att man inte vet vad ens tjej går för. Han verkar beskriva henne som en normal människa kort och gott. Enda orsaken att han inte vet ut eller in är för att exet stått och gapat, kört upp sina "skador" i hans ansikte medan den andra inte ger någon information som kan ge honom något att jämföra emot. Jag tycker inte det är konstigt att hon inte vill prata om det, hon är väl trött på allt drama kring exet och nu verkar killen dessutom ta hennes parti. Hon kommer garanterat dumpa honom om han inte skärper sig och åtminstone ställer sig neutral i frågan.


    Tycker ts försvarar den nya väldigt mycket. Finns en del varningstecken hos henne med som han inte vill se. Mycket drama är det, den som drabbas hårdast är ett barn. Jag hoppas att Ts, exet o och den nya börjar bete sig som vuxna och löser allt för hennes skull.
  • Sat 17 Apr 2021 15:09
    #76
    +1
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 10:31:44 följande:
    Haha herregud vad du läser in :D Fundera själv, vilket är mest troligt, att nya tjejen som är en stabil människa på alla sätt attackerat exet eller att exet som är en psycho bitch och som hotat och trakasserat nya tjejen är den som attackerat henne?

    Ts var inte ens där, var han fått sin rubrik ifrån är väldigt märkligt. Jag fattar inte hur han tänker ärligt talat men tydligen tror han mer på sitt ex för att hon körde upp sina "skador" i ansiktet på honom medan den nya inte vill prata om vad som hände. Att hon är tyst är noll bevis för att det är hon som misshandlat exet.
    Nej, men det verkar mysko. Varför inte bara berätta? Varför ska det vara hemligt? Hur exet betett sig är i hög grad något som angår flickans pappa.

    Eller är hon så barnslig att hon resonerar "du ska tro på att jag alltid är oskyldig, du ska alltid ta mitt parti utan att jag behöver berätta". Ska hon bara berätta för polisen men inte för sin sambo? Vad är det för förhållande där man inte är öppen om en sådan sak?

    Jag fattar inte att sambon bara accepterar detta. Krav att hon berättar!
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 16:28
    #77
    +1
    Xenia skrev 2021-04-17 15:09:30 följande:
    Nej, men det verkar mysko. Varför inte bara berätta? Varför ska det vara hemligt? Hur exet betett sig är i hög grad något som angår flickans pappa.

    Eller är hon så barnslig att hon resonerar "du ska tro på att jag alltid är oskyldig, du ska alltid ta mitt parti utan att jag behöver berätta". Ska hon bara berätta för polisen men inte för sin sambo? Vad är det för förhållande där man inte är öppen om en sådan sak?

    Jag fattar inte att sambon bara accepterar detta. Krav att hon berättar!
    Huvudsaken att hon berättar för polisen vad som hänt, hoppas man iaf. Att hon inte vill prata med ts om det är säkert bara tillfälligt men det första han gjorde var att gå på exets linje istället för att ens fundera på om det verkligen var så. Inte konstigt att hon inte vill försvara sig mot det, bara slöseri på tid. Men eftersom hon tydligen tänker prata med exet på telefon så kan hon säkert berätta sen för ts också vad som verkligen hände. Kräva kan han däremot aldrig göra. Däremot, om det är som jag tror, så borde den nya tjejen lämna det där dysfunktionella gänget bakom sig och vara tacksam att slippa allt.
  • Anonym (E)
    Sat 17 Apr 2021 16:32
    #78
    Anonym (B) skrev 2021-04-17 14:04:51 följande:
    Tycker ts försvarar den nya väldigt mycket. Finns en del varningstecken hos henne med som han inte vill se. Mycket drama är det, den som drabbas hårdast är ett barn. Jag hoppas att Ts, exet o och den nya börjar bete sig som vuxna och löser allt för hennes skull.
    Ja visst är det lite märkligt hur hon binder flickan till sig, det betyder inte att det är hon som startat ett slagsmål med exet. Jag tycker nämligen inte att ts tar parti alls för sin nya tjej utan för exet. Han kan inte förstå hur han missbedömt henne, hon har misshandlat hans ex står ju redan i rubriken osv. Det där lär han få äta upp senare. Det skulle också vara intressant om ts verkligen såg bilder av stygnen på exets hand och om det finns journaler som styrker att handleden var vriden osv. Om exet nu behövde så mycket läkarvård borde hon ha åkt till akuten direkt istället för att stå och skrika utanför huset en stund, smärtan borde ha varit extrem.
  • Anonym (B)
    Sat 17 Apr 2021 16:51
    #79
    +1
    Anonym (E) skrev 2021-04-17 16:32:53 följande:

    Ja visst är det lite märkligt hur hon binder flickan till sig, det betyder inte att det är hon som startat ett slagsmål med exet. Jag tycker nämligen inte att ts tar parti alls för sin nya tjej utan för exet. Han kan inte förstå hur han missbedömt henne, hon har misshandlat hans ex står ju redan i rubriken osv. Det där lär han få äta upp senare. Det skulle också vara intressant om ts verkligen såg bilder av stygnen på exets hand och om det finns journaler som styrker att handleden var vriden osv. Om exet nu behövde så mycket läkarvård borde hon ha åkt till akuten direkt istället för att stå och skrika utanför huset en stund, smärtan borde ha varit extrem.


    Exet är uppriven efter bråket, klart hon skriker och arg när ts kommer tillbaka. Den nya verkar lugn eftersom hon står och diskar.

    Ts skriver i sitt allra första inlägg att exet visar upp sina skador, långt senare framkommer att den nya också har skador. Det framkommer när flera påtalar att även hon verkar labil och gränslös. Det får mig att tvivla lite om det faktiskt finns skador på den nya, det borde i så fall framkommit i samma veva ts skapade denna tråd.

    Exet polisanmäler, den nya vägrar. Varför om det är försvar? Den nya riskerar att få ett åtal och en dom på sig, väldigt korkat att ta den risken om det är ett försvar från hennes sida.

    Jag tycker hela situation kring allt detta låter märklig. Men det är min analys
Svar på tråden Nya tjejen misshandlade exet