• Anonym (TS)
    Fri 16 Apr 2021 14:48
    1042 visningar
    44 svar
    -9
    44
    1042

    Dagis har könat mitt barn!

    Jag har aldrig könat mitt barn, jag har aldrig sagt du är pojke/flicka eller rättat när mitt barn använder felaktigt pronomen med hon/han.
    Men nu kommer mitt barn hem från dagis och säger JAG ÄR EN XXXXX - JAG HAR EN XXXXX!
    Alltså jag är så förbannad!!
    Det är inte deras jobb att köna mitt barn!
    Vem ska jag ta upp detta med? Rektor? Enhetschef? Kommunen? Vart vänder jag mig?

  • Svar på tråden Dagis har könat mitt barn!
  • sextio­talist
    Fri 16 Apr 2021 14:51
    #1
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 14:48:02 följande:

    Jag har aldrig könat mitt barn, jag har aldrig sagt du är pojke/flicka eller rättat när mitt barn använder felaktigt pronomen med hon/han.
    Men nu kommer mitt barn hem från dagis och säger JAG ÄR EN XXXXX - JAG HAR EN XXXXX!
    Alltså jag är så förbannad!!
    Det är inte deras jobb att köna mitt barn!
    Vem ska jag ta upp detta med? Rektor? Enhetschef? Kommunen? Vart vänder jag mig?


    Föreslår enhetsledaren vid stenbron vid skogsbrynet (glöm inte ta med dig guld som gåva)
  • Fri 16 Apr 2021 14:52
    #2
    +3

    Du får väl ta upp det med vem du vill, men du inser väl att kön inte är något man kan hålla hemligt för ett barn!

    Lycka till att få gehör på ditt klagomål.

  • Fri 16 Apr 2021 14:56
    #3

    Dagens i-landsproblem.... Fanns det inget viktigare att bli upprörd över, typ statistiken över kriminalitet eller slöseriet av skattemedel? Det är väl bra att barnen lär sig om sina kroppar så de kan lära sig respekt för det egna självet.

  • Anonym (.)
    Fri 16 Apr 2021 14:59
    #4
    -1 +1

    Fredagstråd, ganska tråkig sådan...

  • Fri 16 Apr 2021 14:59
    #5

    Kunde du inte kommit på något roligare?

  • Anonym (lägg ner)
    Fri 16 Apr 2021 15:03
    #6

    Uppenbart att Ts är en man som trollar

    Risken att Ts har ett barn eller ens varit i närheten av en kvinna på riktigt är minimal

  • Fri 16 Apr 2021 15:05
    #7

    Jaha, är det redan fredag? Ja det var det visst.

  • Fri 16 Apr 2021 15:07
    #8

    Ja även om du inte pratar kön med ditt barn så är det väl uppenbart att de förr eller senare kommer kolla vad de pinkar med.

  • Anonym (Y)
    Fri 16 Apr 2021 15:09
    #9
    -1 +3

    Men lägg ner! Detta HEN besatthet och att "alla är lika" är fan skadligt för barn, de har rätt att veta vilket kön de har, uppenbarligen är det förskolans jobb att lära ut det när du inte gör ditt jobb som förälder.

  • Anonym (haha)
    Fri 16 Apr 2021 15:11
    #10
    Anonym (TS) skrev 2021-04-16 14:48:02 följande:

    Jag har aldrig könat mitt barn, jag har aldrig sagt du är pojke/flicka eller rättat när mitt barn använder felaktigt pronomen med hon/han.
    Men nu kommer mitt barn hem från dagis och säger JAG ÄR EN XXXXX - JAG HAR EN XXXXX!
    Alltså jag är så förbannad!!
    Det är inte deras jobb att köna mitt barn!
    Vem ska jag ta upp detta med? Rektor? Enhetschef? Kommunen? Vart vänder jag mig?


    freeedagstråd
Svar på tråden Dagis har könat mitt barn!