• Anonym (Janej­)
    Fri 16 Apr 2021 20:35
    3677 visningar
    272 svar
    272
    3677

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Fri 16 Apr 2021 20:38
    #1

    Jag har fått första dosen, får andra om ca två veckor.

    Att inte vaccinera sig ser jag som ansvarslöst.

    Hur ska du själv göra?

  • Fri 16 Apr 2021 20:45
    #2

    Jag ska vaccinera mig. Vill börja resa igen och framför allt minimera risken att göra mitt barn moderlös. Dör jag så märker jag väl inte så mycket av det sen, men trist för familj, vänner och kollegor. Så resonerar jag. 

  • Fri 16 Apr 2021 20:45
    #3

    Jag ska vaccinera mig. Vill börja resa igen och framför allt minimera risken att göra mitt barn moderlös. Dör jag så märker jag väl inte så mycket av det sen, men trist för familj, vänner och kollegor. Så resonerar jag. 

  • Anonym (Jo)
    Fri 16 Apr 2021 20:57
    #4

    Japp, det ska jag

  • Anonym (Yuio)
    Fri 16 Apr 2021 20:57
    #5
    -1

    Nej. Jag är mer orolig över att få ev. biverkningar av vaccinet än att bli smittad av sjukdomen igen (har redan haft det).

  • Fri 16 Apr 2021 21:40
    #6

    Självklart vaccinerar jag mig. Fattar inte ens varför det ska behöva motiveras. Förstår man inte det har man allvarliga problem.

  • Fri 16 Apr 2021 21:40
    #7

    Självklart vaccinerar jag mig. Fattar inte ens varför det ska behöva motiveras. Förstår man inte det har man allvarliga problem.

  • Fri 16 Apr 2021 21:43
    #8

    Det är så in i helvete tragiskt att någon skall behöva fråga.

  • Anonym (nja)
    Fri 16 Apr 2021 21:43
    #9

    Ja, men inte med Astras vaccin. Jag är kvinna i 40-årsåldern och har redan haft mycket mild covid, och har antikroppar. Jag resonerar som så att jag enbart vaccinerar mig för andras skull (inte sprida smitta) och inte för min egen (får troligen mild sjukdom igen om jag får det två gånger), och då gör jag det gärna, men inte med risk för de allvarligaste biverkningarna. Ja, jag vet att den risken är ungefär som att bli träffad av blixten, men jag har blivit träffad av blixten, så...

  • Anonym (Senar­e)
    Fri 16 Apr 2021 21:49
    #10
    -1

    Inte i första taget. Blir först när jag måste om jag inte blir insläppt nånstans dit jag vill. 

Svar på tråden Vaccin mot covid