• Anonym (Janej)

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Anonym (89064)
    Anonym (B) skrev 2021-04-17 15:09:01 följande:

    Nej. De har ej testat längre än 6 månader. Det är därför de säger just 6 mån.. Läs på. 


    Jag litar mer på forskare i ämnet än 1 person på familjeliv, sorry


    Man har testat för antikroppar längre än 6 månader.
  • LillaTjockaBertil

    För mig är det en nobrainer. Risken att få allvarliga biverkningar av vaccinet är väldigt mycket mindre än att bli allvarligt sjuk eller dö av covid-19. Dessutom är vaccin snabbaste sättet att bli av med de restriktioner vi tvingats leva med i över ett år. Alternativet är att vi fortsätter leva så här i några år till innan tillräckligt många har haft viruset för att vi ska kunna öppna samhället utan att överbelasta sjukvården.

  • EpicF
    LillaTjockaBertil skrev 2021-04-17 20:03:17 följande:

    För mig är det en nobrainer. Risken att få allvarliga biverkningar av vaccinet är väldigt mycket mindre än att bli allvarligt sjuk eller dö av covid-19. Dessutom är vaccin snabbaste sättet att bli av med de restriktioner vi tvingats leva med i över ett år. Alternativet är att vi fortsätter leva så här i några år till innan tillräckligt många har haft viruset för att vi ska kunna öppna samhället utan att överbelasta sjukvården.


    Fast även med vaccinet måste vi följa restriktionerna...
  • Anonym (123)
    EpicF skrev 2021-04-17 20:13:27 följande:
    Fast även med vaccinet måste vi följa restriktionerna...
    Nu ja, men om folk inte vaccinerar sig så kommer det dröja mycket längre än om man faktiskt gör det.
  • Anonym (Ph)

    Ja, har redan vaccinerat mig och fått två doser. Biverkningar i form av muskelvärk och en svullnad i armhålan i tre dagar. Har sett och hört tillräckligt om Covid - 19 genom mitt arbete, det finns inget alternativ till vaccination om detta ska ta slut. Alla har ansvar. De som vägrar ta vaccin kan ju själva komma med förslag på hur vi annars ska bli av med skiten och kunna leva normala liv igen och få igång samhället och träffa våra nära och kära.

  • Anonym (Vara eller inte vara)

    Jag ska vaccinera mig. De som inte vaccinerar sig surfar bara rundor på vågen. Om vi vaccinerar oss och allt går som det ska så kan vi stoppa ev svåra mutationer. Vi kan kanske leva ett mer vanligt liv. Dessa som inte vaccinerar sig borde fråntas visa saker. Vad vet jag inte. Men jag fattar inte varför ovaccinerade ska surfa på vågen av de vaccinerade.

  • Anonym (Luna)

    Ska vaccinera mig.Har närstående som blivit jätte sjuka legat på Iva.Trots de varit unga och friska. Rena mardrömmen.Vill även göra det jag kan för att detta ska få något slut.Så många ensamma nu.

  • Tow2Mater
    Anonym (Vara eller inte vara) skrev 2021-04-17 22:32:18 följande:

    Jag ska vaccinera mig. De som inte vaccinerar sig surfar bara rundor på vågen. Om vi vaccinerar oss och allt går som det ska så kan vi stoppa ev svåra mutationer. Vi kan kanske leva ett mer vanligt liv. Dessa som inte vaccinerar sig borde fråntas visa saker. Vad vet jag inte. Men jag fattar inte varför ovaccinerade ska surfa på vågen av de vaccinerade.


    Fick andra dosen för några dar sen, och jag var sjuk i två dar efteråt - konstant frossa, och allmän sjukdomskänsla, fick försöka leda möten mellan varven jag dåsade till i soffan. Har inte varit sjuk på flera år, men både natten och dagen efter vaccinet var jag nästan dackad. Huvudvärk i flera dar. Jag har aldrig reagerat på vaccin, men förstår nu maken som varje gång han tagit influensavaccinet varit halvsjuk ibland i flera veckor och månader efteråt, han slutade tillslut ta dessa vaccin, och han kommer definitivt inte ta covidvaccinet. Förstår absolut dem som inte vill vaccinera om de tidigare haft biverkningar av vacciner!

  • Anonym (k)

    Jag vill SÅÅÅ gärna ta vaccinet och har fått brev om att jag räknas till de som får ta nu men tyvärr finns det inga tider på min VC. Det finns många tider på en större samlingsplats men då måste man vara äldre (70-80, minns ej vad det ligger på nu).

  • Anonym (Vara eller inte vara)
    Tow2Mater skrev 2021-04-17 23:52:59 följande:
    Fick andra dosen för några dar sen, och jag var sjuk i två dar efteråt - konstant frossa, och allmän sjukdomskänsla, fick försöka leda möten mellan varven jag dåsade till i soffan. Har inte varit sjuk på flera år, men både natten och dagen efter vaccinet var jag nästan dackad. Huvudvärk i flera dar. Jag har aldrig reagerat på vaccin, men förstår nu maken som varje gång han tagit influensavaccinet varit halvsjuk ibland i flera veckor och månader efteråt, han slutade tillslut ta dessa vaccin, och han kommer definitivt inte ta covidvaccinet. Förstår absolut dem som inte vill vaccinera om de tidigare haft biverkningar av vacciner!
    Frågan är hur sjuk man då blir om man får sjukdomen. 
Svar på tråden Vaccin mot covid