• Anonym (Janej­)
    Fri 16 Apr 2021 20:35
    3688 visningar
    272 svar
    272
    3688

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Sun 18 Apr 2021 08:07
    #52
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 07:59:46 följande:
    Mitt förslag är att förutom att erbjuda vaccin till de som känner att de behöver, också satsa på att medvetengöra människor kring den generella hälsan. Jag tror vi lyssnar på tok för lite på vår intuition om vad våra kroppar behöver. Istället lever vi på i en värld full av gifter, tungmetaller, kemikalier och mat som fullständigt dränerat kroppen. Våra kroppar är till för att läka och är fantastiska på alla sätt men de behöver rätt förutsättningar för att klara av alla prövningar. Ju fler som inser och lever efter det desto färre kommer behöva ta vaccinet för att samhällena ska klara virus-angrepp.
    Ursäkta men vilket korkat svar. Dom som dör i covid har alltså bara sig själv att skylla menar du? Allt du skriver är bara trams och det pga av personer som dig som folk dör i covid.
  • Anonym (A 2)
    Sun 18 Apr 2021 08:07
    #53
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 05:26:41 följande:
    Jag ska inte ta vaccin. Jag satsar hellre på att rusta min kropp för att klara yttre påfrestningar genom att helt enkelt inte utsätta den för andra onödiga påfrestningar. De negativa effekterna vi får av vaccinet tror jag kommer efter ca ett år, men vi kommer inte kunna härleda det direkt till vaccinet eftersom det förmodligen kommer vara andra sjukdomar som blossar upp då kroppen inte lyckats hålla allt i schakt. Tycker det är sorgligt att se hur man nästintill kommer tvinga människor till vaccination eftersom jag tror det sänker folks förmåga till att ta eget ansvar och lyssna till vad som är avgörande för att bibehålla en stark och frisk kropp.
    Så om det kommer en pandemi som har hög dödlighet så kommer du, som lever hälsosamt, inte att vare sig bli sjuk eller dö?

    Tror du att alla som dog i Sars- Mers- och Ebolaepedemierna levde ohälsosamt och därför de dog?
  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 08:13
    #54
    Anonym (A 2) skrev 2021-04-18 08:04:55 följande:

    Aha. Så du menar, på fullt allvar, att om vi börjar äta hälsosamt så upphör pandemin?

    Hur lång tid kommer det att ta tänker du?

    Och nästa pandemi som kommer att komma, den kommer inte alls?


    Ja nu sker ju inte förändringar över en natt och det är naivt att tro att merparten av de som är ohälsosamma idag, skulle ändras sig till i morgon. Dessutom är det högst individuellt hur länge just du behöver för att stärka och läka kroppen från de virus-angrepp, besvär och sjukdomar som just du redan har. Men vill du ha en siffra så säg 5 mån-5 år som kroppen behöver för att läka med rätt förutsättningar beroende på hur sjuk din kropp är.

    Jag tror att vi kommer få fler och fler virus som härjar, både farliga och ofarliga. Den initiala fasen vid smittotillfällen tror jag oftast inte är det kritiska utan det är den totala belastningen av virus, patogener, gifter, metaller, kemikalier och fel mat som dödar oss i slutändan.
  • Anonym (Ph)
    Sun 18 Apr 2021 08:16
    #55
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 07:49:24 följande:

    Vet inte vad du menar med det det skulle vara bättre än, men jag tror att om folks kroppar inte varit så överbelastade skulle samhället klarat sig långt bättre och sluppit nedstängningar eftersom folk inte skulle bli så sjuka och dö. Hade jag själv varit i riskgrupp hade jag nog tagit vaccin men tror det är farligt att dra alla över en kam och tvinga fram det för att sen behöva tampas med andra folkhälsoproblem längre fram.


    Jag menar naturligtvis det jag skrev, bättre än att leva som nu med alla konsekvenser av pandemin. Hur ska pandemin stoppas menar du? Nu. Så vi kan leva normalt igen och människor inte bli sjuka och dö. HUR ska den stoppas? Eller menar du att om vi alla börjar leva mer hälsosamt så går det över? Vill du restriktionerna ska fortsätta resten av våra liv och fler dö?
  • Sun 18 Apr 2021 08:23
    #56

    OT OT OT kanske men apropå vaccinet. Mina gamla föräldrar 85+ och barnens farmor i samma ålder har fått sina båda sprutor ÄNTLIGEN och jag är så glad för deras skull. Pappa och mamma vaccinerar sig alltid varje höst mot den "årliga flunsan" (plötsligt undrar man ju vad det är och om den finns?) men hur som helst så har de alltid verkat så nöjda när de vaccinerat sig. GLAD är ju nu när de förhoppningsvis känner sig trygga!? Efter vad jag förstår så var dessa äldre i grupp TVÅ efter de gamla som bor på boenden eller har hemtjänst(?) så här i V-Norrland borde nu de allra mest utsatta vara vaccinerade? MEN så blir man helt PAFF när man besöker Erikshjälpen på orten (min favvobutik som jag besökt varje vecka i åratal) och plötsligt så står det en vakt och räknar oss som går in. Liksom C19 eskalerar? NU när så många vaccinerats. Ibland stannar tiden och man bara.......WHAT?

  • Sun 18 Apr 2021 08:32
    #57

    OT OT OT men min älskade farmor 1891-1980 berättade om när "nervfebern" (tyfus) grasserade där hon bodde med farfar och deras två små barn. Hon sa att likbilen åkte in varje dag i området för att hämta folk. Tänkte mkt på det när jag själv hade småbarn. HUR klarar man sådant! Jag är också född året efter att Poliovaccinet kom. TÄNK att leva i en tid (NYSS) där man skickar ut sitt barn att leka och får hem det dödssjukt........och det är inte ngt konstigt! Man får perspektiv om man tänker efter lite.

  • Anonym (Ja)
    Sun 18 Apr 2021 08:36
    #58
    mari123 skrev 2021-04-18 08:23:21 följande:

    OT OT OT kanske men apropå vaccinet. Mina gamla föräldrar 85+ och barnens farmor i samma ålder har fått sina båda sprutor ÄNTLIGEN och jag är så glad för deras skull. Pappa och mamma vaccinerar sig alltid varje höst mot den "årliga flunsan" (plötsligt undrar man ju vad det är och om den finns?) men hur som helst så har de alltid verkat så nöjda när de vaccinerat sig. GLAD är ju nu när de förhoppningsvis känner sig trygga!? Efter vad jag förstår så var dessa äldre i grupp TVÅ efter de gamla som bor på boenden eller har hemtjänst(?) så här i V-Norrland borde nu de allra mest utsatta vara vaccinerade? MEN så blir man helt PAFF när man besöker Erikshjälpen på orten (min favvobutik som jag besökt varje vecka i åratal) och plötsligt så står det en vakt och räknar oss som går in. Liksom C19 eskalerar? NU när så många vaccinerats. Ibland stannar tiden och man bara.......WHAT?


    Det är bland dom yngre, som inte är vaccinerade, som smittan eskalerar just nu. Åldern på dom som läggs in på sjukhus sjunker också.

    Självklart ska jag vaccinera mej när grupp 4 öppnar.
  • Sun 18 Apr 2021 08:39
    #59
    Anonym (Ja) skrev 2021-04-18 08:36:00 följande:
    Det är bland dom yngre, som inte är vaccinerade, som smittan eskalerar just nu. Åldern på dom som läggs in på sjukhus sjunker också.

    Självklart ska jag vaccinera mej när grupp 4 öppnar.
    Okej! Vad har du läst eller hört det? 
  • Anonym (A)
    Sun 18 Apr 2021 09:48
    #60
    +1
    Steven01 skrev 2021-04-18 07:38:19 följande:

    För inte kan det väl vara så att du bara är  en en självisk idiot?


    Egentligen borde jag kanske inte lägga mig i men du tror att detta bemötandet övertygar folk att vaccinera sig?
  • Sun 18 Apr 2021 09:51
    #61
    mari123 skrev 2021-04-18 08:39:18 följande:
    Okej! Vad har du läst eller hört det? 
    svt.se
    är en utmärkt källa för att hålla sig uppdaterrad.
Svar på tråden Vaccin mot covid