• Anonym (Janej­)
    Fri 16 Apr 2021 20:35
    3693 visningar
    272 svar
    272
    3693

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Sun 18 Apr 2021 10:36
    #72
    mari123 skrev 2021-04-18 10:03:02 följande:

    Så du menar att Svt är SANNINGEN? Du litar blint på Svt? Tror du på allt du läser i Expressen också eller din EV dagstidning? 


    Du kan också lyssna na på iva läkare som informerar om läget eller helt enkelt gå till närmsta sjukhus.
  • Sun 18 Apr 2021 10:44
    #73
    EpicF skrev 2021-04-18 10:36:51 följande:
    Du kan också lyssna na på iva läkare som informerar om läget eller helt enkelt gå till närmsta sjukhus.
    "Gå till närmsta sjukhus"!? Okej .......till akuten då eller? Tror du att personalen som sitter där har svaren? 
  • Sun 18 Apr 2021 10:47
    #74
    mari123 skrev 2021-04-18 10:44:52 följande:

    "Gå till närmsta sjukhus"!? Okej .......till akuten då eller? Tror du att personalen som sitter där har svaren? 


    Du kan kanske få en glimt av hur läget är.

    Eller så kan du gå in på folkhälsomyndiheterna och läsa deras statistik. Men den kanske också är falsk enligt dig...
  • Sun 18 Apr 2021 10:57
    #75
    EpicF skrev 2021-04-18 10:47:10 följande:
    Du kan kanske få en glimt av hur läget är.

    Eller så kan du gå in på folkhälsomyndiheterna och läsa deras statistik. Men den kanske också är falsk enligt dig...
    OM jag blir kallad till vaccination och får en tid så går jag och tar min spruta (sprutor). Utöver det behöver jag inget veta.
  • Sun 18 Apr 2021 11:02
    #76
    mari123 skrev 2021-04-18 10:57:32 följande:

    OM jag blir kallad till vaccination och får en tid så går jag och tar min spruta (sprutor). Utöver det behöver jag inget veta.


    Du väljer helt själv. Men du ska sluta vara förvånad över att restriktionerna fortfarande gäller och påstå att SVT inte säger sanningen. Kom ut i verkligheten så ser du att smittspridningen fortfarande existerar och har eskalerat.
  • Sun 18 Apr 2021 11:04
    #77
    mari123 skrev 2021-04-18 10:57:32 följande:

    OM jag blir kallad till vaccination och får en tid så går jag och tar min spruta (sprutor). Utöver det behöver jag inget veta.


    Du väljer helt själv. Men du ska sluta vara förvånad över att restriktionerna fortfarande gäller och påstå att SVT inte säger sanningen. Kom ut i verkligheten så ser du att smittspridningen fortfarande existerar och har eskalerat.
  • Sun 18 Apr 2021 11:10
    #78
    EpicF skrev 2021-04-18 11:02:03 följande:
    Du väljer helt själv. Men du ska sluta vara förvånad över att restriktionerna fortfarande gäller och påstå att SVT inte säger sanningen. Kom ut i verkligheten så ser du att smittspridningen fortfarande existerar och har eskalerat.
    Jag är inte förvånad att restriktionerna fortfarande gäller (BRA att hålla avstånd och att tvätta händerna) men jag begriper inte att de bli HÅRDARE! Är det så att smittan eskalerat och kanske UNGA börjat dö så är det ju fasansfullt. Jag  har två döttrar i 30-årsåldern och jag tror inte de vet att unga börjat dö ......som flugor? eller? Tidigare helt friska unga människor i graven för C19? Vi är många som inte ser på Svt eller har ngn svindyr dagstidning så KANSKE kunde man tänka sig ett meddelande på nätet? "Allvarligt meddelande till medborgare" eller vad det heter när det brinner i en industribyggnad någonstans. VARNING UNGA DÖR I CORONA....STANNA INNE"!
  • Sun 18 Apr 2021 11:18
    #79
    mari123 skrev 2021-04-18 11:10:40 följande:

    Jag är inte förvånad att restriktionerna fortfarande gäller (BRA att hålla avstånd och att tvätta händerna) men jag begriper inte att de bli HÅRDARE! Är det så att smittan eskalerat och kanske UNGA börjat dö så är det ju fasansfullt. Jag  har två döttrar i 30-årsåldern och jag tror inte de vet att unga börjat dö ......som flugor? eller? Tidigare helt friska unga människor i graven för C19? Vi är många som inte ser på Svt eller har ngn svindyr dagstidning så KANSKE kunde man tänka sig ett meddelande på nätet? "Allvarligt meddelande till medborgare" eller vad det heter när det brinner i en industribyggnad någonstans. VARNING UNGA DÖR I CORONA....STANNA INNE"!


    Restriktionerna blir hårdare pga smittan eskalerar. Är det verkligen så svårt att förstå? Har du även missat alla.olika mutationer som florerar runt?

    Folkhälsomyndiheten är en bra källa.
  • Anonym (Ph)
    Sun 18 Apr 2021 12:14
    #80
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 10:10:06 följande:

    Förstår fortfarande inte vad du menar. Vad skulle bättre än menar du?

    För min del är det bättre att inte ta vaccin då jag tror jag i längden blir sjukare av den. För någon annan så är det bättre att ta den än att riskera att dö i covid.

    Eftersom merparten av jordens befolkning har försvagade kroppar så är det nog bra för många att ta vaccin för att stoppa pandemin. Men om vi hade haft en annan levnadskultur med mindre påfrestningar för våra kroppar så hade vi inte blivit så sjuka av de virus som finns och de virus som kommer i framtiden.

    Så bara för att merparten av jordens befolkning dras med i den levnadskultur vi har så tycker jag det är helt fel väg att gå att påtvinga vaccin till de som vill bekämpa viruset på annat sätt. Jag tror att de påföljder som kommer av att vaccinera friska människor mot covid kommer kostar vården i framtiden. Jag tycker det är självklart att man är därför ska få avgöra själv vad som är rätt för just dig.


    Problemet är just att du inte förstår. Om man ska stoppa denna pandemi krävs att majoriteten blir vaccinerad. Därför är det allas ansvar. Även ditt. Spelar ju ingen roll hur hälsosamt just du än lever eller hur sjuk just du ev blir av Covid - 19, som du för övrigt inte har en aning om innan du väl blir sjuk. Det är inte läge att tänka på bara sig själv och även om man bara tänker på sig själv så bör man ta vaccinet. Förklara annars hur vi stoppar pandemin. Eller ska du isolera dig själv resten av livet?
  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 13:40
    #81
    Anonym (Ph) skrev 2021-04-18 12:14:50 följande:

    Problemet är just att du inte förstår. Om man ska stoppa denna pandemi krävs att majoriteten blir vaccinerad. Därför är det allas ansvar. Även ditt. Spelar ju ingen roll hur hälsosamt just du än lever eller hur sjuk just du ev blir av Covid - 19, som du för övrigt inte har en aning om innan du väl blir sjuk. Det är inte läge att tänka på bara sig själv och även om man bara tänker på sig själv så bör man ta vaccinet. Förklara annars hur vi stoppar pandemin. Eller ska du isolera dig själv resten av livet?


    Jag tycker det verkar som att du inte förstår vad jag skriver. Ja eftersom majoriteten av jordens befolkning har överbelastade kroppar så ja, visst är vaccin hjälpsamt. Det är ju såklart inte ett lotteri huruvida du blir svårt sjuk eller dör av viruset. Det finns såklart en rimlig förklaring till varför det slår så olika. Det är bara inte fastställt än.

    Jag tycker det är djupt olyckligt hur många tror att läkemedel och vaccin är den enda räddningen och inte förstår hur mycket skillnad vi kan göra genom att ta hand om våra kroppar på bättre sätt.

    Jag följer restriktioner och försöker så gott jag kan rusta kroppen för att jag ska klara mig undan sjukdomar och även för att inte belasta sjukvården. Hade fler gjort det så hade belastningen inte sett ut som den gör nu, det är ju enkel logik.

    Jag tycker det är intressant att man kan bli så provocerad av andras val, jag tror det tyder på en inre konflikt hos sig själv. Utan att bli provokation blir livet lättare att leva. Testa!
Svar på tråden Vaccin mot covid