• Anonym (Janej­)
    Fri 16 Apr 2021 20:35
    3700 visningar
    272 svar
    272
    3700

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Sun 18 Apr 2021 13:45
    #82
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 13:40:53 följande:

    Jag tycker det verkar som att du inte förstår vad jag skriver. Ja eftersom majoriteten av jordens befolkning har överbelastade kroppar så ja, visst är vaccin hjälpsamt. Det är ju såklart inte ett lotteri huruvida du blir svårt sjuk eller dör av viruset. Det finns såklart en rimlig förklaring till varför det slår så olika. Det är bara inte fastställt än.

    Jag tycker det är djupt olyckligt hur många tror att läkemedel och vaccin är den enda räddningen och inte förstår hur mycket skillnad vi kan göra genom att ta hand om våra kroppar på bättre sätt.

    Jag följer restriktioner och försöker så gott jag kan rusta kroppen för att jag ska klara mig undan sjukdomar och även för att inte belasta sjukvården. Hade fler gjort det så hade belastningen inte sett ut som den gör nu, det är ju enkel logik.

    Jag tycker det är intressant att man kan bli så provocerad av andras val, jag tror det tyder på en inre konflikt hos sig själv. Utan att bli provokation blir livet lättare att leva. Testa!


    Vi är för mycket folk på jorden och därför kommer det med jämna mellanrum olika bannemig för att göra en rensing. Är samma i djurriket.
  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 13:52
    #83
    Steven01 skrev 2021-04-18 08:07:20 följande:

    Ursäkta men vilket korkat svar. Dom som dör i covid har alltså bara sig själv att skylla menar du? Allt du skriver är bara trams och det pga av personer som dig som folk dör i covid.


    Varför ska någon få skylla sig själv? Det låter inte vidare empatiskt, som att resonera att en drogmissbrukare får skylla sig själv om hen tar en överdos. Med den mentaliteten kommer man ingen vart, det är ju förebyggande arbete som ger oss något.

    Ja det var ju intressant att du tycker att jag orsakar död när jag gör så lite fotavtryck som möjligt i vården och världen med att ta hand om mig själv och inte uppmuntrar produktionen av kemikalier och gifter och droger. Har man inget bättre argument så tycker jag man kan låta bli att säga något istället.
  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 14:00
    #84
    Anonym (A 2) skrev 2021-04-18 08:07:50 följande:

    Så om det kommer en pandemi som har hög dödlighet så kommer du, som lever hälsosamt, inte att vare sig bli sjuk eller dö?

    Tror du att alla som dog i Sars- Mers- och Ebolaepedemierna levde ohälsosamt och därför de dog?


    Om vi leker med tanken att vi lever i en värld med perfekta förutsättningar för kroppen. Lite eller inga gifter, kemikalier, tungmetaller, stress och dålig mat och allt som försvagar oss. Då tror jag att de flesta virusen bekämpas av vårt immunförsvar eftersom det står fullrustat och redo. Nu går det redan på högvarv redan innan virusangreppet och betroende på vad det redan har att stå i så slår viruset olika.

    Sjävklart tror jag att om du ger din kropp i denna världen rätt förutsättningar, att du har långt mycket bättre chanser att överleva en pandemi. Det är ju fundamental logik.

    Vad som gäller för andra pandemier kan jag inte svara på, jag känner inte till de förutsättningar som fanns då tillräckligt väl. Eftersom det är två helt olika virus och helt olika förutsättningar så tycker jag det är irrelevant i denna diskussion.
  • Anonym (yes)
    Sun 18 Apr 2021 14:12
    #85

    Kan inte svara annat än ja, men så är jag både upplyst och empatisk och rädd om mig själv och min omgivning

  • Sun 18 Apr 2021 14:28
    #86
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 13:52:05 följande:
    Varför ska någon få skylla sig själv? Det låter inte vidare empatiskt, som att resonera att en drogmissbrukare får skylla sig själv om hen tar en överdos. Med den mentaliteten kommer man ingen vart, det är ju förebyggande arbete som ger oss något.

    Ja det var ju intressant att du tycker att jag orsakar död när jag gör så lite fotavtryck som möjligt i vården och världen med att ta hand om mig själv och inte uppmuntrar produktionen av kemikalier och gifter och droger. Har man inget bättre argument så tycker jag man kan låta bli att säga något istället.
    Vet inte varför jag svara dig egentligen då du verkar vara helt faktaresistent.

    Men det du inte verkar förstå att det spelar ingen roll "om man tar hand om sig själv" Eller tror du på fulla allvar att det skyddar mot covid?
  • Sun 18 Apr 2021 14:32
    #87
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 14:00:07 följande:
    Om vi leker med tanken att vi lever i en värld med perfekta förutsättningar för kroppen. Lite eller inga gifter, kemikalier, tungmetaller, stress och dålig mat och allt som försvagar oss. Då tror jag att de flesta virusen bekämpas av vårt immunförsvar eftersom det står fullrustat och redo. Nu går det redan på högvarv redan innan virusangreppet och betroende på vad det redan har att stå i så slår viruset olika.

    Sjävklart tror jag att om du ger din kropp i denna världen rätt förutsättningar, att du har långt mycket bättre chanser att överleva en pandemi. Det är ju fundamental logik.

    Vad som gäller för andra pandemier kan jag inte svara på, jag känner inte till de förutsättningar som fanns då tillräckligt väl. Eftersom det är två helt olika virus och helt olika förutsättningar så tycker jag det är irrelevant i denna diskussion.
    Du kan ju fundera på varför virus slår så hårt mot de folk som lever av och i naturen (naturfolksstammar), hälsosammare kan man knappast leva. Men de dör ofta som flugor av många virus.
  • Sun 18 Apr 2021 14:38
    #88
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 13:52:05 följande:
    Varför ska någon få skylla sig själv? Det låter inte vidare empatiskt, som att resonera att en drogmissbrukare får skylla sig själv om hen tar en överdos. Med den mentaliteten kommer man ingen vart, det är ju förebyggande arbete som ger oss något.

    Ja det var ju intressant att du tycker att jag orsakar död när jag gör så lite fotavtryck som möjligt i vården och världen med att ta hand om mig själv och inte uppmuntrar produktionen av kemikalier och gifter och droger. Har man inget bättre argument så tycker jag man kan låta bli att säga något istället.
    Hyckleriet när du t ex sitter här på FL och använder din dator eller telefon som är fulla av kemikalier och gifter i alla sina tillverknings- och transportsteg är tydligt.
  • Anonym (12345­)
    Sun 18 Apr 2021 14:44
    #89

    Jag är fullvaccinerad. Vaccinering är ett samhällsansvar.

  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 15:04
    #90
    Tow2Mater skrev 2021-04-18 14:32:42 följande:

    Du kan ju fundera på varför virus slår så hårt mot de folk som lever av och i naturen (naturfolksstammar), hälsosammare kan man knappast leva. Men de dör ofta som flugor av många virus.


    Att leva i naturen är inte likställt med att man lever så hälsosamt det går.
  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 15:05
    #91
    Tow2Mater skrev 2021-04-18 14:38:58 följande:

    Hyckleriet när du t ex sitter här på FL och använder din dator eller telefon som är fulla av kemikalier och gifter i alla sina tillverknings- och transportsteg är tydligt.


    Jasså det tycker du. Intressant att du blir upprörd över en sån sak. Om du väljer att tro att jag inte gör mitt bästa så är det ditt val.
Svar på tråden Vaccin mot covid