• Anonym (Janej­)
    Fri 16 Apr 2021 20:35
    3770 visningar
    272 svar
    272
    3770

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Anonym (Nej tack)
    Sun 18 Apr 2021 15:10
    #92
    Steven01 skrev 2021-04-18 14:28:42 följande:

    Vet inte varför jag svara dig egentligen då du verkar vara helt faktaresistent.

    Men det du inte verkar förstå att det spelar ingen roll "om man tar hand om sig själv" Eller tror du på fulla allvar att det skyddar mot covid?


    Själv tycker jag att det låter som du är insikts-resistent. Säger det igen: JA, det är en självklarhet att man klarar virus och bakterier bättre om man har en kropp som är stark och frisk jämfört med en kropp som är belastad av diverse gifter, kemikalier, tungmetaller stress och dålig mat.
  • Sun 18 Apr 2021 15:24
    #93

    Har redan vaccinerat mig, min man med. Hoppas barnen kan få det snart också. Dom tror att barn 12+ kanske kan få till sommaren. Vore bra om dom kunde få innan hösten iallafall.

    Jag hoppas verkligen att de flesta väljer att vaccinera sig.

  • Anonym (Ej)
    Sun 18 Apr 2021 15:31
    #94

    I USA, antar jag? För tror inte det blir aktuellt så tidigt här.


    AmericanMommy skrev 2021-04-18 15:24:17 följande:

    Har redan vaccinerat mig, min man med. Hoppas barnen kan få det snart också. Dom tror att barn 12+ kanske kan få till sommaren. Vore bra om dom kunde få innan hösten iallafall.

    Jag hoppas verkligen att de flesta väljer att vaccinera sig.


  • Anonym (m)
    Sun 18 Apr 2021 15:35
    #95

    Kommer ta vaccinet

    Varför? För att riskerna med vaccinet är mindre än riskerna med covid

  • Sun 18 Apr 2021 15:48
    #96
    +1

    Det ska jag absolut. Först tänkte jag att jag ville göra det så fort som möjligt, men nu har jag precis haft covid så jag borde ha antikroppar åtminstone till september så då känns det inte som jag måste armbåga mig fram först i kön. Men mot slutet av sommaren/början av hösten vill jag ha det. 

  • Sun 18 Apr 2021 16:51
    #97
    Anonym (Ej) skrev 2021-04-18 15:31:34 följande:

    I USA, antar jag? För tror inte det blir aktuellt så tidigt här.


    Ja, USA, men Sverige borde ju hinna ikapp snart när det blir bättre tillgång till vaccin.
  • Anonym (Ej)
    Sun 18 Apr 2021 17:05
    #98

    Jo men dels så dröjer det nog tills vi vaccinerat alla och dels så tror jag att processen att godkänna vaccinet till barn är mer omständig, i brist på bättre ord.


    AmericanMommy skrev 2021-04-18 16:51:33 följande:

    Ja, USA, men Sverige borde ju hinna ikapp snart när det blir bättre tillgång till vaccin.


  • Sun 18 Apr 2021 17:10
    #99
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-04-18 15:10:26 följande:
    Själv tycker jag att det låter som du är insikts-resistent. Säger det igen: JA, det är en självklarhet att man klarar virus och bakterier bättre om man har en kropp som är stark och frisk jämfört med en kropp som är belastad av diverse gifter, kemikalier, tungmetaller stress och dålig mat.
    Hur har du kommit fram till det? Har du bara provat själv eller finns det faktiskt forskning på att det fungerar? Vet du vad forskning är och hur vetenskap fungerar?
  • Sun 18 Apr 2021 17:25

    Ja, jag väntar otåligt. Jag tar vaccin oavsett vilket det är.

    En del som varit vältränade och levt sunt men inte varit purunga har faktiskt dött ändå. Jag vill verkligen inte få covid-19. Det är inte bara att dö som oroar mig utan risken att få ligga i respirator. 

    Sjukvårdspersonalen har ett helvete. Förra sommaren fick de förkortad semester. Nu sliter de och vet inte hur det blir med årets semester. 

    Men de unga bryr sig inte om några restriktioner och blir sjuka. De dör kanske inte, men sjuksköterskorna blir utbrända och funderar på att sluta. Vilket gör att det blir ännu slitigare för de som är kvar.

  • Sun 18 Apr 2021 17:28

    Ja självklart. Jag har tid på onsdag.

Svar på tråden Vaccin mot covid