• Anonym (Janej­)
    Fri 16 Apr 2021 20:35
    3684 visningar
    272 svar
    272
    3684

    Vaccin mot covid

    Hej!

    Ska du vaccinera dig?

    Skriv gärna ni som ska respektive ni som inte ska.

    Jag vill gärna veta hur ni resonerar.

    Tack :)

  • Svar på tråden Vaccin mot covid
  • Anonym (123)
    Wed 21 Apr 2021 19:45
    Xenia skrev 2021-04-21 18:04:39 följande:

    Folk är ju usla på att beräkna risker.

    Hur många har dött av covid-19 i Sverige hittills? Jo, 13 825 personer. Hur många intensivvårdas för covid-19 idag? Jo, 380 st.

    Hur många av 20 miljoner vaccinerade med Astra Zeneca i Storbritannien drabbades av allvarliga biverkningar? 79 st. Hur många dog? 19 st.


    Jag är helt för vaccin och fick min andra dos Pfizer idag, det vill jag inleda med att säga.
    Sedan har inte alla 13 825 dött AV covid utan MED diagnosticerad covid inom 30 dagar innan dödsfallet.
  • Anonym (123)
    Wed 21 Apr 2021 19:48
    Ess skrev 2021-04-21 19:06:05 följande:

    Maken har fått brev att han kan boka tid, men han tänker inte göra det.

    Jag har också bestämt mig för att låta bli.


    Får man fråga varför?
  • hawtho­rne
    Wed 21 Apr 2021 19:48
    Anonym (123) skrev 2021-04-21 19:45:13 följande:
    Jag är helt för vaccin och fick min andra dos Pfizer idag, det vill jag inleda med att säga.
    Sedan har inte alla 13 825 dött AV covid utan MED diagnosticerad covid inom 30 dagar innan dödsfallet.
    Ska man börja peta i det på det här sättet med orden AV och MED så blir det mycket osäkert.
    Dels därför att du i samband med det vägrar acceptera någon som helst statistik över pandemins effekter.
    Dels därför att det ger utrymme för en fruktansvärd massa tolkningar man som lekman inte kan göra. Speciellt inte efter att ha endast allmänhetens information som kunskapskälla.

    För hur många har covid bidragit till döden? Hur många har fått sina liv förkortade?
    Du måste kunna precisera detta i samband med att du ifrågasätter dödstalen.

    Kan du göra det är du snäll?
  • Anonym (123)
    Wed 21 Apr 2021 19:50
    hawthorne skrev 2021-04-21 19:48:36 följande:
    Ska man börja peta i det på det här sättet med orden AV och MED så blir det mycket osäkert.
    Dels därför att du i samband med det vägrar acceptera någon som helst statistik över pandemins effekter.
    Dels därför att det ger utrymme för en fruktansvärd massa tolkningar man som lekman inte kan göra. Speciellt inte efter att ha endast allmänhetens information som kunskapskälla.

    För hur många har covid bidragit till döden? Hur många har fått sina liv förkortade?
    Du måste kunna precisera detta i samband med att du ifrågasätter dödstalen.

    Kan du göra det är du snäll?
    Det önskemålet får du lämna till våra myndigheter som valt att mäta dödligheten på detta sätt.
  • hawtho­rne
    Wed 21 Apr 2021 19:54
    Anonym (123) skrev 2021-04-21 19:50:06 följande:
    Det önskemålet får du lämna till våra myndigheter som valt att mäta dödligheten på detta sätt.
    Du vet att det inte är våra myndigheter som gör det utan man räknar så i hela värden.

    Men det är irrelevant. Du ifrågasätter dem, alltså är det du som ska precisera det bland annat enligt de frågor jag ställde.

    Kan du göra det nu?
    Eller ska vi betrakta dig som en vanlig antivaxxer med substanslös propaganda?
  • Anonym (123)
    Wed 21 Apr 2021 20:03
    hawthorne skrev 2021-04-21 19:54:20 följande:
    Du vet att det inte är våra myndigheter som gör det utan man räknar så i hela värden.

    Men det är irrelevant. Du ifrågasätter dem, alltså är det du som ska precisera det bland annat enligt de frågor jag ställde.

    Kan du göra det nu?
    Eller ska vi betrakta dig som en vanlig antivaxxer med substanslös propaganda?
    Haha, ska JAG precisera?
    Det är inte jag som för statistiken. Och jag SKA ingenting, för att du tycker det.

    Jag är inte en antivaxxer, som jag skrev är jag fullvaccinerad. Fick dos 2 idag.

    Har du inget klokt att komma med så kan du väl bara vara tyst?
    Eller läsa på lite.
  • hawtho­rne
    Wed 21 Apr 2021 20:09
    Anonym (123) skrev 2021-04-21 20:03:30 följande:
    Haha, ska JAG precisera?
    Det är inte jag som för statistiken. Och jag SKA ingenting, för att du tycker det.

    Jag är inte en antivaxxer, som jag skrev är jag fullvaccinerad. Fick dos 2 idag.

    Har du inget klokt att komma med så kan du väl bara vara tyst?
    Eller läsa på lite.
    Ja. Det är så argumentation fungerar.
    Du anser inte att statistiken är rätt, då ska du göra det bättre.

    Det är du som argumenterar, inte myndigheterna.

    Äh, du vill bara tjafsa och bråka inser jag och gå antivaxxers ärenden.


  • hawtho­rne
    Wed 21 Apr 2021 20:10
    Anonym (123) skrev 2021-04-21 20:03:30 följande:
    Haha, ska JAG precisera?
    Det är inte jag som för statistiken. Och jag SKA ingenting, för att du tycker det.

    Jag är inte en antivaxxer, som jag skrev är jag fullvaccinerad. Fick dos 2 idag.

    Har du inget klokt att komma med så kan du väl bara vara tyst?
    Eller läsa på lite.
    Jag responderar på ett av dina inlägg. Det finns inga krav att läsa alla dina inlägg för att kunna besvara ett av dem.

    Lär dig argumentera sakligt. Men eftersom du sprider antivaxxproipaganda lär du inte göra det., argumentera sakligt.
  • hawtho­rne
    Wed 21 Apr 2021 20:11
    Anonym (123) skrev 2021-04-21 20:03:30 följande:
    Har du inget klokt att komma med så kan du väl bara vara tyst?
    Eller läsa på lite.
    Tack för dagens garv.

    det kom ju verkligen från rätt person.

    ROFLMAO
  • Anonym (123)
    Wed 21 Apr 2021 20:21
    hawthorne skrev 2021-04-21 20:11:23 följande:

    Tack för dagens garv.

    det kom ju verkligen från rätt person.

    ROFLMAO


    Godnatt med dig.
Svar på tråden Vaccin mot covid