• Sat 17 Apr 2021 22:56
    480 visningar
    11 svar
    11
    480

    Smink tips snabbt tack

    Hej allihop

    Jag har fått för mig att börja fokusera lite på mig själv och ett av stegen är att lära mig mer noggrant om sminkning, hudkräm oxh schampo balsam. Förut har jag bara tagit det billiga å gjort nåt lätt.

    Men nu jäklar har jag råpluggat Youtube haha????

    Ska nu köpa på mig en hel drös och behöver tips på vad jag ska tänka på olika märken å annat ni haft oxh är nöjda över. Gärna inte superdyra då min ekonomi inte räcker till för det.

    Just nu har jag fix me foundation och (som jag också insåg jag skulle visst veta hudton å torrhet haha. Noll koll verkligen men verkar ha tagit hyfsat rätt iaf) har fått lite tips om real techniques borstar. Men finns det fler bra till bra priser?

    Har även fått tips om isadora 4p paletter för då är de satt matchande. Å även deras palett för highlighter å contour mm.

    Men har ni tips på andra bra paletter .. bra puder ..bra primer för ansikte å ögon.. bra hudkräm. Verkar som jag har normal till torr hy om jag fattat.

    Ansiktsspray å ta bort smink servetter, Eyeliner..

    . Ja alla tips mottages pxh gärna jätte snabbt så jag ska köpa imorgon

    Alla sorter namn. Bilder. Former borstar. Aaallt va jag ska tänka på ????

  • Svar på tråden Smink tips snabbt tack
  • Sat 17 Apr 2021 23:56
    #1

    Real techniques borstar - en för rouge/puder och en för foundation. Köp Lumene blur foundation. Bästa budgetval, superbra verkligen. Mascara Loreal False lash architect. Skit i primer, men köp en billig cocealer. Rouge i rosa ton, vilket billigt märke som helst. Kajal loreal. Läppstift maybelline och loreal.

  • Sun 18 Apr 2021 08:51
    #2

    Mitt budget-tips är att verkligen inte köpa allt du tror du behöver utan

    Foundation och eventuellt puder

    Conceler

    Ögonpenna

    Välj sedan om du vill satsa på färg på ögon eller läppar.

    Köp diskreta färger och försök ta rätt nyans. Det sparar pengar.

    Personligen gillar jag Deborah som passar min hud väldigt bra, så försök hitta märken inom din budget som passar din hud.

    Att just lära sig olika typer av sminkningar är ju ett bra sätt att få koll på vad man behöver. Skriv en lista, eller gör en "kundkorg". Och Välj.

    Efter ett tag kommer du inse vad som fungerar.

  • Mon 19 Apr 2021 05:34
    #6
    happy sunshine skrev 2021-04-18 23:02:28 följande:

    Onödigt och taskigt.


    Humor? Jag la ju in en smiley för att markera att det är ett skämt, sarkasm...
  • Mon 19 Apr 2021 05:36
    #7
    ALLIEVERDO skrev 2021-04-18 23:10:27 följande:

    Föredrar att va mänsklig med empatiska känslor istället för ett troll på nätet


    Troll? Gömmer mig inte bakom anonymitet, använde mitt profilnamn... Sen är det ett skämt, som dessutom blev katastrofalt illa, då jag missade att stava dig med S... Att ingen högg tillbaka på det öppna målet är ju bara tragiskt.
  • Mon 19 Apr 2021 06:09
    #9
    Zouxman skrev 2021-04-18 10:07:17 följande:

    Tips!

    Utbilda dig och skaffa dig ett bättre avlönat arbete, så kommer du inte bara få råd att köpa det sminket du vill, utan säkerligen och lära sig svenska och inte särskriva "sminktips" längre.


    För det du skrev var ju verkligen felfritt
    I'm not bossy. I just have better ideas than you
  • Mon 19 Apr 2021 08:24
    #10
    Madida skrev 2021-04-19 06:09:32 följande:

    För det du skrev var ju verkligen felfritt


    Haha tack för att nån har humor
  • Gameof­throne­s
    Mon 19 Apr 2021 10:45
    #11

    Jag älskar smink,

    Bra dag kräm med återfuktning. (jag behöver då inte en primer)

    Concealer.

    Foundation.

    Ögonskugga har jag i 40 st färger. Palett 2 i en 20 en och andra en. =40 färger. Utnyttjar alla färger efter humör.

    Highlights olika färger, toner av rosa, vitt, guld, i olika paletter. Ej i samma, vill ha varianter. Hakan, näsan i mitten av den upp till pannan i mitten sen bronzer (om man vill ha det så) jag tar efter humör, det kan vara mörkare färg av concealer, rouge, mm. För att få contour.

    Puder.

    Jag gillar / älskar.

    DIOR,- FOUNDATION, ÖGONSKUGGOR.

    CLINIQUE, KRÄM

    LANCOMÈ ÖGONSKUGGA, MASCARA

    MAC- LITE AV VARJE

    SENSAI - FOUNDATION

    ARMANI - FOUNDATION

    L'ORÉAL-MASCARA

    MAYBELLINE - MASCARA

    ESSENCE - ROUGE, MASACRA LYKO.SE

    REVELATION - ÖGONSKUGGA, FINNS PÅ LYKO.SE

    LOOVE K-BEAUTY. ASIATISKA GREJER TILL BRA PRIS.

    Men prova dig fram. Vad du tycker att det är ok.

    Jag gillar Vouge tutorial make up. Det är med kända människor. Det finns för UK, USA mfl.

  • Gameof­throne­s
    Mon 19 Apr 2021 10:50
    #12

    Vouge tutorial =Youtube

  • Mon 19 Apr 2021 11:11
    #13

    Alla har olika upplevelser med olika produkter men måste säga att när det kommer till setting powder är isadoras egna translucent powder som är kompakt det bästa jag har testat!!

    Isadora har väldigt bra produkter faktiskt, jag gillar deras paletter. Annars är Sleek också ett bra märke om man är på en budget!

    Men när det kommer till foundation och primer måste jag säga att estée lauder är det bästa ( för mig)

    Jag kollar jättemycket på Nikki tutorials och för mer naturliga sminkningar gillade jag verkligen Michelle phan!

  • Gameof­throne­s
    Mon 19 Apr 2021 11:20
    #14

    Jag gillar svamp istället för pensel.

    Jag rekommenderar då Real Teqnuice. Penslarna. Inte från Fyndiq utan original.

    Idun och Essence svamparna mjuka stunds i de och det gillar jag. Jag använder knappt sminkservetter utan kokosolja med pads fukta den med vatten och oljan. Min hy mår väldigt bra. Det kan kännas lite oljigt men det sjunker in eller så tar man bort det med sminkservetter.

    Jag har ingen läppstift utan tar foundation på läpparna och tar med fingret med den färgen jag vill ha på läpparna. Och använder en bra läpppensel med en gnutta cerat. Perfekt. Har läppstift också då rekommenderar jag Essence, och Dior.

    Jag kommer i perioder med färg på läpparna

    Har oftast naturell läppglans.

  • Gameof­throne­s
    Mon 19 Apr 2021 11:24
    #15

    Jag älskar extremt mycket överdrivet smink, fest,

    Det gör mig glad och för det är såååå trista tider nu man behöver glow, and colour!

    När jag vill vara naturel,

    Ha en bra glow med en bra dag kräm elker sätt dit en bra highlighter.

    Ibland behöver jag vila ansiktet. Då behöver man en bra kräm.

Svar på tråden Smink tips snabbt tack