• Sun 18 Apr 2021 11:47
    487 visningar
    3 svar
    3
    487

    HJÄLP!

    Hej! Jag och min sambo försöker att skaffa barn. Och för att kunna förklara detta på bästa möjliga sätt kommer jag att ta det från början i Januari i år.

    I Januari var jag in på en gyn undersökning då jag var orolig på grund av kraftiga menssmärtor. Mitt i undersökningen så visar gynekologen hur det såg ut etc. Varpå jag lägger märke till en svart prick som sitter i livmoderväggen. Precis som det gör när man är gravid i vecka 4.

    Från slutet av december 2020 till Mars 2021 har jag haft en hel del blodtrycksfall och illamående. Och i Februari någon gång började jag få dille på Risi Frutti. Så det har ju konsumerats en hel del. Inklusive att jag gick upp 5kg under vistelsen.

    I slutet på Mars den 26 åkte jag och sambon 43 mil ner till hans mor för ett miljöombyte. Efter en till två dagar där nere när vi hälsar på hans syster börjar jag känna att det spänner i sidorna av magen. Hans syster frågade om jag var gravid och jag trodde ju inte det med tanke på att jag hade mens i Mars.

    Dagen efter köpte jag graviditetstest. två Clearblue och ett Rfsu 2-pack. Alla 3 visade otydliga svar. Det syntes ett ytterst svagt positivt på alla 3, men ganska övertygad om att testet från Rsfu visade ett svagt positivt. Men eftersom jag ville vara säker så tänkte jag att jag väntar 2 eller 3 dagar tills jag tar sista rsfu testet. Under 12 dagar tog jag ungefär 14 tester. Dem 2/3 första visade otydligt, 10 visade negativt.

    Dagen vi skulle åka hem så gick jag och min sambo och köpte 4 Rsfu tester då jag dagen innan hade läst att graviditetstester inte kan detektera för höga nivåer av Hcg utan då visar det negativt. Och för att kunna få ett positivt svar så skulle man späda ut med lite vatten. 2 första testerna var negativa. Det 3 testet visade ett tydligt svagt positivt.

    Jag fixade en tid till barnmorskan nu den 28 april (3 veckors väntan) som sa att ett test kan inte visa falskt positivt. Och jag har fått höra att ett graviditetstest visar ju utslag om man har hcg. och har man inget hcg så kan det inte ge utslag.

    Men eftersom jag har riktigt och då menar jag RIKTIGT svårt för att sitta och vänta på ett svar så köpte jag ytterligare ett test till men det visade negativt.

    Jag är mer lättretlig/irriterad, har gått upp 10kg på 3 veckor, känt av någonting som beskrivningen av fosterrörelser, en mage som är 3 gånger större än normalt och har en så kallad "gravidmage". Har ett sötsug och saltsug utan dess like och munchat både dumle och jordnötsringar som bara den hos sambons mor.

    Så min fråga är om det är fysiskt möjligt att kunna få så många negativa och ändå vara gravid? Eller är det bara jag som skenar och isåfall hur "långt" in i graviditeten kan man skena?

    Är sjukt tacksam för dem svar jag kan få!

  • Svar på tråden HJÄLP!
  • Anonym (Då skulle du)
    Mon 19 Apr 2021 08:37
    #1

    Du skulle vara gravid i kanske vecka 17 det är jag och jag blev gravid i december/januari och då skulle du få starka test även senare i graviditeten får man ju starka test så det där med att de inte skulle visa stämmer ju inte. Tarmtörelser är väldigt lika fosterrörelser första gången va jag säker på att jag kände vid vecka 12 men denna graviditet är jag helt osäker på vad det är och jag är i vecka 17. Sen så ska man ju inte gå upp 10 kg dom första 4 månaderna det är ju inte normalt.. skulle tro att det är nått annat en graviditet. Du skulle ju kunna känna livmodern vid det här laget strax under naveln ( andra graviditet är min redan över naveln)

  • Anonym (Då skulle du)
    Mon 19 Apr 2021 08:42
    #2

    Översta är ett ägglossningstest och den understa gravidtest taget precis nu i vecka 17 både är extremt positiva innan dom äns hunnit klart. Så med största sannolikhet är du inte gravid

  • Anonym (Då skulle du)
    Mon 19 Apr 2021 08:46
    #3

    Här har dom torkat lite, du skulle ju kunna vara nygravid i vecka 4-5 eller nått sånt men att ha gått upp 10 kg redan är ju inte bra. Sen finns det ju test som ger falska positiva endast dom på gravidkollen har visat 100% rätt det är även dom testen en bm andvänder

Svar på tråden HJÄLP!