• Sun 18 Apr 2021 14:54
    998 visningar
    7 svar
    7
    998

    Beställa PostNord Mypack till sommarstugan som inte har registrerad adress?

    Sommarstugan ligger bra till och nära allmän väg, men har ingen adress. Kan man leverera till den med hjälp av GPS eller vägbeskrivning? Hittar inget på PostNord hemsida.

  • Svar på tråden Beställa PostNord Mypack till sommarstugan som inte har registrerad adress?
  • Anonym (?)
    Sun 18 Apr 2021 15:29
    #1

    Finns det verkligen fastigheter som inte har någon adress? Hur är det möjligt?

  • Sun 18 Apr 2021 15:38
    #2

    Vad menar du med adress? Finns ingen gatuadress så är det väl fastighetsbeteckningen som är adressen.

  • Gameof­throne­s
    Sun 18 Apr 2021 15:38
    #3
    -1

    Har du ingen adress, då får du väl ta leverans dit där du är regristrerad.

    Postnord ska ha en fullkomlig adress. För att kunna leverera ut för Hemlevrans. Annars blir det närmast postombud.

    Varför ringer du inte till rätta källan till Postnord? Kundservice.

    Jisses

  • Sun 18 Apr 2021 16:15
    #4
    Virriga Vera skrev 2021-04-18 15:38:04 följande:

    Vad menar du med adress? Finns ingen gatuadress så är det väl fastighetsbeteckningen som är adressen.


    Hittar tyvärr ingen sådan heller.
  • Anonym (eee)
    Sun 18 Apr 2021 16:19
    #5

    Stugor har ibland ingen postadress, min hade inte det och när jag sålde den fick nya ägaren ordna med det eftersom hon önskade ha brevlåda dit = kunna få post. Även om en stuga existerar och har en bostadsbeteckning så är det inte säkert att Postnord för den skull känner till den eller har den med i sina listor. Brevbärarna kör ju efter en lista, och hoppas så klart över små torp och annat om de inte har dem i sina listor. 
    TS: du behöver kontakta Postnord om detta. 

  • Sun 18 Apr 2021 16:19
    #6
    akmo skrev 2021-04-18 16:15:10 följande:
    Hittar tyvärr ingen sådan heller.
    Ska finnas på lagfarten.

  • Mon 19 Apr 2021 16:37
    #7
    akmo skrev 2021-04-18 14:54:00 följande:

    Sommarstugan ligger bra till och nära allmän väg, men har ingen adress. Kan man leverera till den med hjälp av GPS eller vägbeskrivning? Hittar inget på PostNord hemsida.


    alla bebyggda fastigheter i sverige har en adress. ( + fastighetsbeteckning )

    Min grannne på landet påstod att hon inte hade någon adress, 1 minut senare
    med hjälp av hitta/eniro kartor kunde jag ge henne adressen.
    Annars ring kommunen/regionen och ange fastighetsbeteckning så har dom
    gatuadressen.
Svar på tråden Beställa PostNord Mypack till sommarstugan som inte har registrerad adress?