• Anonym (.)
    Tue 20 Apr 2021 07:26
    411 visningar
    6 svar
    6
    411

    Posta paket - Har min kompis gjort rätt och hur får jag reda på att paketet har kommit?

    Hej!

    Min kompis har skickat ett paket till mig. Det var i en sådan där blå kuvert. Han la det i en brevlåda, dock ingen frimärke. Men det är tydligen som så att porto ingår, har vi kommit fram till.

    Men hur kommer jag veta att paketet har kommit?


    Jag tänker mig att jag får hämta den på PostNord. Men hur skall jag få veta att den kommit dit? När jag gjort beställningar ifrån företag, så lämnar man ju telefonnummer. Nu har inget nummer lämnats, så jag får ju inget bekräftelse på SMS att den väntar på mig på PostNord.

    Någon här som vet?

    Tack för svar!

  • Svar på tråden Posta paket - Har min kompis gjort rätt och hur får jag reda på att paketet har kommit?
  • Tue 20 Apr 2021 07:35
    #1

    Du får en avi i brevlådan.

  • Tue 20 Apr 2021 07:40
    #2

    Får den plats i din postlåda kommer dom att lägga den där. Annars får du en avi i lådan.

  • Tue 20 Apr 2021 09:58
    #3

    Kan också hända att de ställer den utanför dörren om du bor i lägenhet (vilket jag tycker är vanskligt eftersom saker kan få fötter). Har ofta sett att grannar har fått paket från både bokhandlare och Apotea så.

  • Anonym (Men)
    Tue 20 Apr 2021 11:29
    #4

    Men det är ju bara när man VALT att det ska ställas utanför dörren av tex Budbee...


    Minimalen skrev 2021-04-20 09:58:15 följande:

    Kan också hända att de ställer den utanför dörren om du bor i lägenhet (vilket jag tycker är vanskligt eftersom saker kan få fötter). Har ofta sett att grannar har fått paket från både bokhandlare och Apotea så.


  • Anonym (lll)
    Tue 20 Apr 2021 11:53
    #5
    Anonym (.) skrev 2021-04-20 07:26:25 följande:

    Hej!

    Min kompis har skickat ett paket till mig. Det var i en sådan där blå kuvert. Han la det i en brevlåda, dock ingen frimärke. Men det är tydligen som så att porto ingår, har vi kommit fram till.

    Men hur kommer jag veta att paketet har kommit?


    Jag tänker mig att jag får hämta den på PostNord. Men hur skall jag få veta att den kommit dit? När jag gjort beställningar ifrån företag, så lämnar man ju telefonnummer. Nu har inget nummer lämnats, så jag får ju inget bekräftelse på SMS att den väntar på mig på PostNord.

    Någon här som vet?

    Tack för svar!


    Förlåt men är du väldigt ung, eller varför vet du inte hur det fungerar med post? Har du ingen förälder  som kan förklara för dig?
  • Anonym (.) Trådstartaren
    Tue 20 Apr 2021 13:25
    #6
    Anonym (lll) skrev 2021-04-20 11:53:46 följande:
    Förlåt men är du väldigt ung, eller varför vet du inte hur det fungerar med post? Har du ingen förälder  som kan förklara för dig?
    Sluta.....
Svar på tråden Posta paket - Har min kompis gjort rätt och hur får jag reda på att paketet har kommit?