• Tue 20 Apr 2021 19:36
    1428 visningar
    17 svar
    17
    1428

    Resa till USA under panademi

    Går det att resa till USA som turist under panademi med negativ Covid 19 test?

  • Svar på tråden Resa till USA under panademi
  • Anonym (Nej)
    Tue 20 Apr 2021 19:50
    #1

    Nej, endast vissa grupper får resa ini USA:

    Från UDs hemsida:

    Särskilda inresebestämmelser

    USA har ett inreseförbud sedan den 13 mars, 2020 (uppdaterad den 25 januari, 2021) för resenärer från Schengenområdet samt Storbritannien och Irland. Det innebär att 26 europeiska länder, däribland Sverige, berörs. Förbudet inkluderar resenärer som befunnit sig i Schengenområdet, Storbritannien och Irland de senaste 14 dagarna. Detta gäller även transit. Amerikanska medborgare och personer med permanent uppehållstillstånd i USA samt vissa visakategorier omfattas inte.

  • Tue 20 Apr 2021 20:00
    #2

    Vad menas med visa kategorier? Vem?

  • Tue 20 Apr 2021 20:11
    #3
  • Tue 20 Apr 2021 20:51
    #4

    Tack för info, som jag förstår de restriktioner gäller tom 31 maj.Kanske det går att resa i juni!

  • Tue 20 Apr 2021 23:24
    #5
    -1

    Det går inte att förklara varför någon skulle vilja åka och turista nu, till USA av alla ställen.

  • Wed 21 Apr 2021 09:55
    #6

    Jag skulle besöka en nära släkning!

  • Anonym (Preci­s)
    Wed 21 Apr 2021 10:00
    #7
    Dr Nail skrev 2021-04-20 23:24:18 följande:

    Det går inte att förklara varför någon skulle vilja åka och turista nu, till USA av alla ställen.


    Haha exakt. Så 80-tal.
  • Anonym (Preci­s)
    Wed 21 Apr 2021 10:01
    #8
    -1
    Tessa17 skrev 2021-04-21 09:55:39 följande:

    Jag skulle besöka en nära släkning!


    Men varför kan inte den komma hit då? Usa är ingen bra idé
  • Anonym (Covid­1984)
    Wed 21 Apr 2021 10:14
    #9
    -1

    Rest till land of the Free, dvs Texas, Florida, Mississippi, South Dakota etc. Alla restriktioner och masker borta plus flera stater som BANNAT vaccinpassen(6 stater hittills vad jag vet ). Undvik diktaturer som NY, Calefornien, Michigan, Oregon etc. Vi är nu uppe i tvåstater som har gjort restriktionerna PERMANENTA.

  • Wed 21 Apr 2021 19:25
    #10

    Yes! Så fort det är tillåtet!

  • Wed 21 Apr 2021 19:27
    #11

    Snälla vänta tills du är fullt vaccinerad. De flesta amerikaner kommer nog vara vaccinerade i sommar, men tror inte de flesta svenskar kommer vara det då, så vänta tills du är vaccinerad tack.

  • hawtho­rne
    Wed 21 Apr 2021 19:31
    #12
    +1
    Anonym (Covid1984) skrev 2021-04-21 10:14:26 följande:
    Rest till land of the Free, dvs Texas, Florida, Mississippi, South Dakota etc. Alla restriktioner och masker borta plus flera stater som BANNAT vaccinpassen(6 stater hittills vad jag vet ). Undvik diktaturer som NY, Calefornien, Michigan, Oregon etc. Vi är nu uppe i tvåstater som har gjort restriktionerna PERMANENTA.
    Så ytterligt fånigt.

    Vi som är vaccinerade ska ha rätt att undvika er som vägrar vaccin.
    Ni har ingen rätt att döda människor och människor som inte kan vaccinera sig har all rätt i världen att undvika er.

    Trots allt är det här något du väljer helt själv. Alla val får konsekvenser här i livet och det måste man tugga i sig. Det är det som kallas för ansvar. Dags att du tar det oavsett hur du ställer dig i vaccinationsfrågan.
  • Thu 22 Apr 2021 14:36
    #15
    Anonym (Covid1984) skrev 2021-04-22 12:42:46 följande:

    Ja, det har ni. Genom att undvika att någonsin lämna ett hem. Fast tyvärr är inte det heller riskfritt eftersom att isolering dödar. Samma gäller folk som vill undvika rökare, influensasjuka, överviktiga, centerpartister, punkare.... Ja, du fattar.

    Du är väl åtminstone konsekvent nu? Ingen har "rätt att döda"(dvs leva sitt vanliga liv) någon med influensa eller tbc heller? Eller med en vanlig skitförkylning? Alla som råkar tappa något på gatan så att en främling får stanna till några sekunder och därför sedan inte hinner över gatan, som hen annars skulle gjort, och sen blir överkörd och dödade av en bil, bör åtalas för mord? Alla som utsatt någon för cigarettrök bör åtalas för mord? Om du råkar stå och äta en jordnötsbar på stan och jag går förbi och får en svår allergisk reaktion, det är väl ändå misshandel eller försök till mord från din sida då?

    Du är väl konsekvent?

    Allt innebär risker och livet är dödligt. Kanske just därför är det värt att levas och att levas i frihet. Ska du leva bland människor får du leva med människor, dvs även med bytandet av baciller. Märkligt nog har det gått bra fram tills mars 2020 då världen samordnat bestämde att immunförsvaret är en högerextrem konspiration.

    2020 var också ett av de minst dödliga året någonsin. Nästan alla andra år dog fler, ändå var det helt okej att leva med människor och som människor då.


    Ni högerextrema antivaxxare är den främsta anledningen varför vi behöver vaccinpass, ärligt talat. Så att ni kan isoleras från den vettiga majoriteten.
  • Thu 22 Apr 2021 15:32
    #18

    Sluta spamma tråden - den handlar specifikt om att resa till USA under panademin.

  • Thu 22 Apr 2021 16:10
    #19
    Anonym (Covid1984) skrev 2021-04-22 14:56:45 följande:

    Samma visa varje gång... att faktiskt svara är aldrig ett alternativ. Som om "antivaxx" osv bara tystar diskussionen.

    Men jag frågar dig samma sak, du är väl konsekvent? Vi ska väl ha vaccinpass och tvång(trots att det är olagligt) mot alla andra sjukdomar med? Och så länge folk dör så kan vi inte få leva?

    Annars är det kul att man blir kallad nazist när man är EMOT märkningar i pass och att stänga ute vissa grupper från samhällslivet


    Nej, vi ska ha restriktioner och nedstängningar istället, i all evighet. För att några högertokar är så rädda för ett stick i armen xD
  • Thu 22 Apr 2021 16:12
    #20
    Anonym (Sanne) skrev 2021-04-22 14:59:34 följande:

    Ta din spruta snart så jag kan tjäna mina pengar. Corona för oss som är dumma idiotiska konspirationsteoretiker har varit rena rama guldgruvan. Folk är sådana får, men vi är konspirationsidioterna som blivit ekonomiskt fria på er inkapacitet till att använda hjärnan. Ni tror folk som sitter på makten kommit dit genom att plocka blommor och gett till de fattiga. Hehe, lite gulligt. Och nu ska dessa rädda människor genom detta fantastiska medel. How cute. Jag förstår dessa ledare (bakom dörrarna, inte en puppet aka premiärminister) för jag hade nog gjort samma sak. Man kan inte stänga inne jordens befolkning utan en grund, så man får hitta på/framkalla rädsla. Har fungerat lika fint i alla tider. Tack bevare mig för det här och att alla fårskallar. Det har givit mig och mina "dumma" konspirationsvänner ekonomisk frihet för livet. Tack!  


    Jag förstår bokstavligen inte vad du säger.

    Okej, det räcker. Ska sluta vara ot nu, hejdå.
  • Anonym (Covid­1984)
    Sat 24 Apr 2021 09:44
    #18
    -1

    Nähä. Det bidde(som vanligt) inget svar. Det bidde(som vanligt) en avstängning.

Svar på tråden Resa till USA under panademi