• Sat 24 Apr 2021 22:29
    23238 visningar
    884 svar
    884
    23238

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Wed 5 May 2021 17:30

    Jag vågar inte gå med i en FB-grupp innan jag vet vad vi ser & vad Gyn säger på första VUL. Finns det någon mer som jag som är kvar här också en stund? Kan inte ni dela med er mer om er själva;

    Ålder? Första eller barn innan? BF? Stad? Hur mår ni nu?

    Jag kan börja; Jag är 31år & det här skulle vara mitt första <3 BF 9 januari 2022.

    Mår ganska bra men känner också mycket; illamående men inte så farligt, hungrig konstant & kan bli dödstrött på en sekund ibland. Humöret tror jag också att det är mycket som händer inuti. :)

  • Wed 5 May 2021 18:11
    Hwden skrev 2021-05-05 17:30:52 följande:

    Jag vågar inte gå med i en FB-grupp innan jag vet vad vi ser & vad Gyn säger på första VUL. Finns det någon mer som jag som är kvar här också en stund? Kan inte ni dela med er mer om er själva;

    Ålder? Första eller barn innan? BF? Stad? Hur mår ni nu?

    Jag kan börja; Jag är 31år & det här skulle vara mitt första <3 BF 9 januari 2022.

    Mår ganska bra men känner också mycket; illamående men inte så farligt, hungrig konstant & kan bli dödstrött på en sekund ibland. Humöret tror jag också att det är mycket som händer inuti. :)


    Absolut! Jag såg hur mycket ni har kämpat i ditt inlägg ovanför. Jag håller tummarna för att det går bra den här gången <3

    Jag är 32, och det här skulle i så fall vara mitt (och sambons) första barn. BF är 10 januari, men det kommer säkert att ändras. Jag mår bra, förutom att jag idag och igår har blivit jättetrött i omgångar, och jag är nu galet hungrig, så det får bli ett mellanmål innan maten.
  • Wed 5 May 2021 18:20
    Hwden skrev 2021-05-05 17:21:48 följande:

    Jag vill jättegärna bli inbjuden till den hemliga FB-gruppen. :)

    Men kanske går med när jag fått mitt VUL den 17/5


    Jag förstår, skickar ett meddelande till dig så vet du vad du ska göra när det är dags :)
  • Wed 5 May 2021 20:18
    Hwden skrev 2021-05-05 17:30:52 följande:

    Jag vågar inte gå med i en FB-grupp innan jag vet vad vi ser & vad Gyn säger på första VUL. Finns det någon mer som jag som är kvar här också en stund? Kan inte ni dela med er mer om er själva;

    Ålder? Första eller barn innan? BF? Stad? Hur mår ni nu?

    Jag kan börja; Jag är 31år & det här skulle vara mitt första <3 BF 9 januari 2022.

    Mår ganska bra men känner också mycket; illamående men inte så farligt, hungrig konstant & kan bli dödstrött på en sekund ibland. Humöret tror jag också att det är mycket som händer inuti. :)


    Jag är 30 år. Detta blir vårt andra levande barn men vårt tredje barn i våra hjärtan. En liten regnbågsbebis hoppas vi på ?? BF 10 januari, men lär ändras utifrån när jag plussade (men det där vet man ju aldrig)! Bor i Kalmar tillsammans med min man och vår tvååring :)

    Jag har inga symtom än, förutom törst, starkare luktsinne och trötthet (men det kan också komma naturligt xD).

    Jag har ett läkarbesök och VUL inbokat 7 juni då BM sa att det var bra att vänta tills dess så man kunde se fosterrörelserna :) hoppas hoppas bönan där inne mår bra och allt går bra denna gång!
  • Wed 5 May 2021 21:18
    Hwden skrev 2021-05-05 17:30:52 följande:

    Jag vågar inte gå med i en FB-grupp innan jag vet vad vi ser & vad Gyn säger på första VUL. Finns det någon mer som jag som är kvar här också en stund? Kan inte ni dela med er mer om er själva;

    Ålder? Första eller barn innan? BF? Stad? Hur mår ni nu?

    Jag kan börja; Jag är 31år & det här skulle vara mitt första <3 BF 9 januari 2022.

    Mår ganska bra men känner också mycket; illamående men inte så farligt, hungrig konstant & kan bli dödstrött på en sekund ibland. Humöret tror jag också att det är mycket som händer inuti. :)


    Håller tummarna för er, vilken otroligt jobbig tid ni har haft . <3

    Jag fyller 21 i år och bor i Finland, har bf (som det ser ut nu) 12 januari, just nu har jag fått en del små symptom, som molvärk/stickningar nere i magen konstant, yr, sprängande huvudvärk (som jag inte känner igen från förr), halsbränna och en enorm trötthet.
  • Thu 6 May 2021 08:03
    Hwden skrev 2021-05-05 17:30:52 följande:

    Jag vågar inte gå med i en FB-grupp innan jag vet vad vi ser & vad Gyn säger på första VUL. Finns det någon mer som jag som är kvar här också en stund? Kan inte ni dela med er mer om er själva;

    Ålder? Första eller barn innan? BF? Stad? Hur mår ni nu?

    Jag kan börja; Jag är 31år & det här skulle vara mitt första <3 BF 9 januari 2022.

    Mår ganska bra men känner också mycket; illamående men inte så farligt, hungrig konstant & kan bli dödstrött på en sekund ibland. Humöret tror jag också att det är mycket som händer inuti. :)


    Ja, jag är gärna kvar här en stund.

    Såg ditt inlägg innan, håller tummarna att det går bra för dig den här gången <3 Grattis till plusset.

    Bor i Västerbotten. 28 år gammal, Går allt vägen blir det här vårat första barn som är beräknad (via app) 6 Januari <3 hade ett tidigt missfall just innan Påsk och vi är både överraskade och glada att vi blev gravid så fort igen.

    Jag mår bra! mår illa när jag blir varm och anstränger mig fysiskt - gym, löpning tex. Kvällstrött, ömma bröstvårtor och lite humörsvängningar :?)

    3-4 dagar innan bm (förra veckan) mådde jag helt galet illa, fick svettrusningar och började skaka när jag ansträngde mig, särskilt kvällarna. Tog därför ett gravidtest sent på kvällen som visade ett svagt svagt plus. Nu i tisdags tog jag ett clearblue-test som visade Gravid 2-3 veckor.

    Såklart rädd för missfall igen, men försöker vara positiv och njuta av den pirriga känslan - att jag faktiskt är gravid.
  • Thu 6 May 2021 08:17
    Rådjuret28 skrev 2021-05-06 08:03:24 följande:

    Ja, jag är gärna kvar här en stund.

    Såg ditt inlägg innan, håller tummarna att det går bra för dig den här gången <3 Grattis till plusset.

    Bor i Västerbotten. 28 år gammal, Går allt vägen blir det här vårat första barn som är beräknad (via app) 6 Januari <3 hade ett tidigt missfall just innan Påsk och vi är både överraskade och glada att vi blev gravid så fort igen.

    Jag mår bra! mår illa när jag blir varm och anstränger mig fysiskt - gym, löpning tex. Kvällstrött, ömma bröstvårtor och lite humörsvängningar :?)

    3-4 dagar innan bm (förra veckan) mådde jag helt galet illa, fick svettrusningar och började skaka när jag ansträngde mig, särskilt kvällarna. Tog därför ett gravidtest sent på kvällen som visade ett svagt svagt plus. Nu i tisdags tog jag ett clearblue-test som visade Gravid 2-3 veckor.

    Såklart rädd för missfall igen, men försöker vara positiv och njuta av den pirriga känslan - att jag faktiskt är gravid.


    Hej! Bor också i Västerbotten! :) Mitt test i tisdags visade också 2-3 veckor. Fick missfall i december så är såklart också orolig men det känns på något sätt bättre och annorlunda denna gång. Känner du någon skillnad? :)
  • Thu 6 May 2021 09:50
    Link92 skrev 2021-05-06 08:17:20 följande:

    Hej! Bor också i Västerbotten! :) Mitt test i tisdags visade också 2-3 veckor. Fick missfall i december så är såklart också orolig men det känns på något sätt bättre och annorlunda denna gång. Känner du någon skillnad? :)


    Ja känns annorlunda för mig med. På ett bättre vis :)

    Första gången hade jag främst lite spottings och väldigt ömma bröst, jag kände av armarna på sidan av dom och när jag sprang för att ta telefonen i butiken gjorde det rent ont. Kände väldigt mycket stickningar i livmodern också.

    Nu känns allt mer ?lagom? om man kan säga så. jag lite små stickningar ibland, brösten ömmar mindre och inte haft några spottings.

    Hur har det känns för dig? :)
  • Thu 6 May 2021 10:09
    Rådjuret28 skrev 2021-05-06 09:50:51 följande:

    Ja känns annorlunda för mig med. På ett bättre vis :)

    Första gången hade jag främst lite spottings och väldigt ömma bröst, jag kände av armarna på sidan av dom och när jag sprang för att ta telefonen i butiken gjorde det rent ont. Kände väldigt mycket stickningar i livmodern också.

    Nu känns allt mer ?lagom? om man kan säga så. jag lite små stickningar ibland, brösten ömmar mindre och inte haft några spottings.

    Hur har det känns för dig? :)


    Ja jag hade också spottings sist. Och mycket mer värk i livmodern och varje gång det smärtade till och jag gick på toa kom det ljusrosa flytningar eller lite lite blod. Brösten var ömma, men som vanligt mellan ägglossning och mens. Jag var också väldigt orolig.

    Nu har jag inga spottings och knappt någon värk ännu. Brösten är ömma men mer spända och större än sist. Mår också lite illa nu när det gått för länge mellan måltid/fika. Är också ovanligt törstig. Känner mig betydligt lugnare än förra gången :)

    Har bokat ett tidigt ultraljud om tre veckor för att jag är så nyfiken! Har du funderat på det? :)
  • Thu 6 May 2021 11:34

    Hej! 

    Jag plussade i tisdags efter 2 års tid av försök, äntligen!! Skäms
    BF 13/1 enligt apparna. Jag vill gärna bli inbjuden till den hemliga 
    FB-gruppen om det är möjligt? 

Svar på tråden BF Januari 2022 ????