• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Link92
    Jojjans skrev 2021-05-11 16:40:26 följande:

    Tack! :)

    Just nu är jag bara pirrig och glad. Inget illamående och ingen trötthet än. Lite mer hungrig bara. Och en svag molvärk i magen, precis lagom för att jag ska bli påmind om det regelbundet och le lite för mig själv.

    Dock har jag inte ont i brösten som förra gången, tack och lov! Tror det handlar om att jag fortfarande ammar och brösten är både ganska mjuka och slappa samt väl härdade av att amma en 1,5-åring :D

    Hur mår du?


    Skönt att höra! Och så kul med 1,5-åring! Min mans brorsson är också 1,5 och han är så rolig nu. Mysigt för er med syskon i nära ålder :)

    Jag mår bra! Tänker flera gånger om dagen att jag inte är gravid eftersom det knappt känns. Har spända bröst och ömma bröstvårtor men det är det enda! Är lite mer törstig än vanligt också. Det är första barnet för mig så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig :)

    I december fick vi missfall i v 5+2, vilket jag kommer vara i imorgon så efter det kanske jag slappnar av mer. Den gången hade jag massa molvärk men blödde också lite varje dag från BIM tills missfallet satte igång i 5+2 då. Men ingen molvärk denna gång! Känns som att det borde kicka in snart då det väl växer för fullt där inne.

    Har bokat tidigt ultraljud privat i 7+2 så väntar med spänning på det :) kommer du göra tidigt ultraljud tror du?
  • Mn91
    Jojjans skrev 2021-05-11 12:52:19 följande:

    Åå grattis! Måste vara otroligt stort efter sån lång kamp <3


    Åh tack så mycket! Och grattis själv!! Ja jag väntade mig att det skulle stå Inte Gravid som varje gång man testat.. jag kan knappt ta in det, men lyckan är total :D
  • Mn91
    Link92 skrev 2021-05-11 14:16:39 följande:

    Grattis!! För oss tog det också två år att bli gravida! Gjorde utredning men fick inga behandlingar för "allt såg bra ut"..

    Det typiska är att jag i två år vägrat köpa nya jeans eller andra tighta kläder för att "jag ska ju ändå vara gravid snart", men nu under våren kändes det kört och tänkte invänta IVF i februari 2022 så jag köpte ett par nya jeans inför våren den 7 april. Plussade 30 april, ironin :) har bf 9/1 så får se hur länge jag kan ha de här jeansen haha!


    Grattis till dig med! Ja här var IVF nästa grej för oss också till hösten, men passade på att köpa en helt ny vår och sommar garderob typiskt nog haha!
  • Jojjans
    Link92 skrev 2021-05-11 17:57:28 följande:

    Skönt att höra! Och så kul med 1,5-åring! Min mans brorsson är också 1,5 och han är så rolig nu. Mysigt för er med syskon i nära ålder :)

    Jag mår bra! Tänker flera gånger om dagen att jag inte är gravid eftersom det knappt känns. Har spända bröst och ömma bröstvårtor men det är det enda! Är lite mer törstig än vanligt också. Det är första barnet för mig så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig :)

    I december fick vi missfall i v 5+2, vilket jag kommer vara i imorgon så efter det kanske jag slappnar av mer. Den gången hade jag massa molvärk men blödde också lite varje dag från BIM tills missfallet satte igång i 5+2 då. Men ingen molvärk denna gång! Känns som att det borde kicka in snart då det väl växer för fullt där inne.

    Har bokat tidigt ultraljud privat i 7+2 så väntar med spänning på det :) kommer du göra tidigt ultraljud tror du?


    Jaa jätterolig ålder! Men tror det blir tufft med två så små. I en drömvärld hade jag hellre haft längre mellan barnen men jag är 35 och tror att jag gärna skulle ha fler än 2, så tiden rinner iväg.

    Jag verkar ha molvärk tidigare denna gång än förra gången, men har alltid haft det tidigt. Men tror ligamenten sträcker sig snabbare när man varit gravid innan. Men i början var det bröstvårtorna, törst+hunger och trötthet som var tydligast för mig. Sen molvärken.

    Jag vill nog gärna göra tidigt ultraljud. Samtidigt som jag försöker att inte späda på min oro. Jag känner mig inte så orolig just nu men är rädd att ett ultraljud kan trigga det. Känslan av att försöka ha kontroll i något där man absolut inte har kontroll.

    Däremot har jag bokat inskrivning! Blir i början av juni. Känns så overkligt :) hade tänkt vänta och se om jag kan få tidigt ultraljud av min bm, men det blir ganska sent isåfall, så får se hur vi gör.
  • Chanor011

    Hej!

    Jag vill också jättegärna hoppa in här.

    Plussade med första barnet nu den 29/4, på äl+13.

    Är så lycklig och pirrig!!!

    Hur blir jag med i fb-gruppen? Vill gärna få en inbjudan dit.

  • loppan2022

    Hej!
    Grattis till er alla!

    Jag vill gärna gå med i den hemliga fb-gruppen.
    Vi plussade första maj och har beräknat bf 9 januari.
    Det är första barnet för oss, superspännande!Glad

  • loppan2022
    Chanor011 skrev 2021-05-11 21:32:24 följande:

    Hej!

    Jag vill också jättegärna hoppa in här.

    Plussade med första barnet nu den 29/4, på äl+13.

    Är så lycklig och pirrig!!!

    Hur blir jag med i fb-gruppen? Vill gärna få en inbjudan dit.


    Grattis! Vad roligt!

    Har du räknat ut din bf?Glad
  • Annasandra
    loppan2022 skrev 2021-05-11 21:44:25 följande:

    Hej!

    Grattis till er alla!

    Jag vill gärna gå med i den hemliga fb-gruppen.

    Vi plussade första maj och har beräknat bf 9 januari.

    Det är första barnet för oss, superspännande!


    Skickar ett meddelande till dig :)
  • Annasandra

    Vi börjar bli ett riktigt härligt gäng i den hemliga Facebook gruppen, ser att några skriver och frågar om att bli inbjuden. Skicka ett meddelande till mig så ordnar jag det :)

    Det pågår full diskussion i gruppen och ni är välkomna allesammans.

  • Annasandra

    Idag var jag iallafall på tidigt VUL, efter rikliga blödningar som gick igenom både underkläder och byxor, med klumpar och hela alltet så fick jag se en liten böna med ett pickande hjärta och med en trygg plats med stängd livmodertapp. V.6+2, nytt BF datum blev 1 Januari :)

Svar på tråden BF Januari 2022 ????