• Sat 24 Apr 2021 22:29
    23213 visningar
    884 svar
    884
    23213

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Mon 5 Jul 2021 12:49
    pippi12345 skrev 2021-07-05 11:09:56 följande:

    Får du två ultraljud?

    Jag ska till bm på onsdag för inskrivning del 2. Vi ska då dels prata om insättning av trombyl om två veckor för att jag hade havandeskapsförgiftning vid förra graviditeten. Jag hoppas verkligen jag får ta blodprover då inför kub för att slippa en extra väntan och kommer även att fråga och be om att jag ska få ta det. Dock har jag tagit covidtest imorse pga förkylning. Tror inte det är covid men vid symtom ska man ju testa sig. Vet inte om jag är välkommen till bm om jag har kvarstående symtom men ett neg. covidtest.


    Japp. Jag valde att göra kub privat, då de inte kunde garanteras via landstinget. Får betala oavsett, skiljde 400kr men privat får min man vara med. Då ingår de att de gör ett kortare ultraljud när man tar blodproverna. Blir ju dubbla blodprover denna veckan. En hos barnmorskegruppen och en hos mvc. Mvc kunde inte skicka proverna till privat aktör. Som nål rädd känns de lite jobbigt. Men fick bli så då vi gärna ville göra kub ihop också :)
  • Mon 5 Jul 2021 12:52

    De garantera bara om man är 35+. Ska ju göra det om två veckor vilket är mitt i semestern så finns ju ännu mindre tider då. Så hon tipsa om att boka privat å fanns de tider kunde vi avboka. Men de tänkte vi inte göra utan nu kör vi privat.

    Är ju lite tråkigt för min man (allas respektive om de finns någon) att de blir väldigt exkluderade pga pandemin. Å vi känner att vi vill göra så mycket som möjligt tillsammans. Min man missar ju rätt mycket annars.

  • Mon 5 Jul 2021 13:45
    Lilja3389 skrev 2021-07-05 12:52:22 följande:

    De garantera bara om man är 35+. Ska ju göra det om två veckor vilket är mitt i semestern så finns ju ännu mindre tider då. Så hon tipsa om att boka privat å fanns de tider kunde vi avboka. Men de tänkte vi inte göra utan nu kör vi privat.

    Är ju lite tråkigt för min man (allas respektive om de finns någon) att de blir väldigt exkluderade pga pandemin. Å vi känner att vi vill göra så mycket som möjligt tillsammans. Min man missar ju rätt mycket annars.


    Men visst känns det som att det borde komma en förändring även inom vården snart, med anhöriga som får följa med? Håller verkligen tummarna för det iaf!
  • Mon 5 Jul 2021 13:59
    Bula2021 skrev 2021-07-05 13:45:23 följande:
    Men visst känns det som att det borde komma en förändring även inom vården snart, med anhöriga som får följa med? Håller verkligen tummarna för det iaf!
    Hos oss kom den förändringen förra veckan, så bara ett par dagar innan KUB för vår del. Så det verkar vara på gång! 
  • Mon 5 Jul 2021 14:10
    superbloom skrev 2021-07-05 13:59:26 följande:

    Hos oss kom den förändringen förra veckan, så bara ett par dagar innan KUB för vår del. Så det verkar vara på gång! 


    Får partner följa med in på sjukhus vid ultraljud hos er? Det är ju fantastiskt! Här i Värmland är det ingen ändring än tyvärr :( Men däremot får folk sitta hur många de vill på uteserveringar?. helt sjukt!
  • Mon 5 Jul 2021 14:21
    superbloom skrev 2021-07-05 13:59:26 följande:

    Hos oss kom den förändringen förra veckan, så bara ett par dagar innan KUB för vår del. Så det verkar vara på gång! 


    Ja sakta med säkert borde de öppna upp. I Göteborg kunde mvc inte säga någon tidpunkt men hon trodde ändå de kommer finnas möjligheter att partner följer med den senare delen av graviditeten:)

    Vi gjorde ju vul, snart kub. Får han inte följa med på rul funderar vi på att även göra de privat. Så han också kan vara med lite :)
  • Mon 5 Jul 2021 14:32
    Bula2021 skrev 2021-07-05 14:10:41 följande:
    Får partner följa med in på sjukhus vid ultraljud hos er? Det är ju fantastiskt! Här i Värmland är det ingen ändring än tyvärr :( Men däremot får folk sitta hur många de vill på uteserveringar?. helt sjukt!
    Ja, men det ändrades som sagt först förra veckan. Endast en medföljande får vara med och inga barn. Det var väldigt skönt för mig, som varit lite av ett nervvrak innan, även om jag såklart förstår varför det varit begränsat tidigare. Hoppas verkligen partner får vara med hos er snart!
  • Mon 5 Jul 2021 14:33
    Lilja3389 skrev 2021-07-05 14:21:20 följande:
    Ja sakta med säkert borde de öppna upp. I Göteborg kunde mvc inte säga någon tidpunkt men hon trodde ändå de kommer finnas möjligheter att partner följer med den senare delen av graviditeten:)

    Vi gjorde ju vul, snart kub. Får han inte följa med på rul funderar vi på att även göra de privat. Så han också kan vara med lite :)
    Ja, vi hade lite samma planer just för att han ska få känna sig delaktig. Hoppas verkligen att det lättar snart för er också! 
  • Mon 5 Jul 2021 16:58

    Jag har precis gått in i tredje trimestern och fått lugnande svar från NIPT. BF 7 januari 2022 Glad Går gärna med i FB gruppen om någon kan bjuda in mig!

  • Mon 5 Jul 2021 18:41
    Bula2021 skrev 2021-07-05 10:03:14 följande:

    Skönt att göra! Gör du nipt via regionen då? Vet du vad du får betala? :)


    Ja, det var inget billigt test. Där jag gjorde det kostar det 6500 kr, men det kan variera lite i pris vad jag förstått. Men tänker ändå att det är billigt i jämförelse mot vad ett barn med funktionshinder skulle kosta. Snart din tur :) Hur tänker du angående nipt?
Svar på tråden BF Januari 2022 ????