• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • YKY
    Jessicatt skrev 2021-07-05 16:58:54 följande:

    Jag har precis gått in i tredje trimestern och fått lugnande svar från NIPT. BF 7 januari 2022  Går gärna med i FB gruppen om någon kan bjuda in mig!


    Tredje, du menar andra antar jag?
  • superbloom
    Jessicatt skrev 2021-07-05 16:58:54 följande:

    Jag har precis gått in i tredje trimestern och fått lugnande svar från NIPT. BF 7 januari 2022  Går gärna med i FB gruppen om någon kan bjuda in mig!


    Absolut! Skicka ett meddelande till mig. Jag tror inte admin för gruppen är så aktiv i den här tråden längre, nämligen.
  • Jessicatt
    superbloom skrev 2021-07-05 21:02:03 följande:
    Absolut! Skicka ett meddelande till mig. Jag tror inte admin för gruppen är så aktiv i den här tråden längre, nämligen.
    Det står att din profil är privat så det går inte att skicka meddelande. Jag är ny så kanske gör nåt fel Förvånad
  • Bula2021
    Josepose skrev 2021-07-05 18:41:05 följande:

    Ja, det var inget billigt test. Där jag gjorde det kostar det 6500 kr, men det kan variera lite i pris vad jag förstått. Men tänker ändå att det är billigt i jämförelse mot vad ett barn med funktionshinder skulle kosta. Snart din tur :) Hur tänker du angående nipt?


    Håller med. Det här blir nog vårt enda gemensamma barn (sambon har två sedan innan) så jag vill gärna kolla upp det jag kan. Förstår så klart att det finns tusen saker som inte går att kolla upp, och har full respekt för de som väljer att inte kolla något. Jag är 36 och min sambo är också äldre, så vi tycker det känns tryggt att kolla upp. Om kub visar under den sannolikhet som ?behövs? för att regionen ska genomföra nipt så kommer vi betala för det privat.

    Ser fram emot ul i morgon med skräckblandades känslor. Livrädd för både hög sannolikhet och att det inte ska finnas något hjärta som slår. Jag gjorde blodprov för två veckor sedan så de bör kunna säga sannolikheten direkt vid ul i morgon.
  • Lilja3389
    Bula2021 skrev 2021-07-06 12:05:10 följande:

    Håller med. Det här blir nog vårt enda gemensamma barn (sambon har två sedan innan) så jag vill gärna kolla upp det jag kan. Förstår så klart att det finns tusen saker som inte går att kolla upp, och har full respekt för de som väljer att inte kolla något. Jag är 36 och min sambo är också äldre, så vi tycker det känns tryggt att kolla upp. Om kub visar under den sannolikhet som ?behövs? för att regionen ska genomföra nipt så kommer vi betala för det privat.

    Ser fram emot ul i morgon med skräckblandades känslor. Livrädd för både hög sannolikhet och att det inte ska finnas något hjärta som slår. Jag gjorde blodprov för två veckor sedan så de bör kunna säga sannolikheten direkt vid ul i morgon.


    Håller tummarna för imorgon <3

    Har min första del på kub på torsdag. Känns som en transportsträcka. Svårt att inte tänka på de
  • hejhejkola

    Någon som kan lugna en orolig själ? Känner inga som helst symtom längre. Har till och med blivit mindre svullen om magen? går in i vecka 13 på torsdag. Hade jag inte vetat att jag var gravid och någon sagt det till mig hade jag skrattat dem rakt i ansiktet!! Har inte kub (ul) förrän i slutet av nästa vecka, vilket givetvis känns som en hel evighet.

  • Miniflin
    hejhejkola skrev 2021-07-06 14:49:21 följande:

    Någon som kan lugna en orolig själ? Känner inga som helst symtom längre. Har till och med blivit mindre svullen om magen? går in i vecka 13 på torsdag. Hade jag inte vetat att jag var gravid och någon sagt det till mig hade jag skrattat dem rakt i ansiktet!! Har inte kub (ul) förrän i slutet av nästa vecka, vilket givetvis känns som en hel evighet.


    Jag gick in i vecka 16 igår och har i princip inte haft några symptom alls förutom tröttare än vanligt. Hade jag inte gjort ultraljud hade jag inte trott jag var gravid heller. Först den här veckan har min mage börjat puta ut liiiiiite mer än bara pluffsig. Så har du inte ont eller blöder så försök slappna av. Jag vet att det är supersvårt, det är först nu jag börjat slappna av lite, men försök! :)
  • NatMar005
    hejhejkola skrev 2021-07-06 14:49:21 följande:

    Någon som kan lugna en orolig själ? Känner inga som helst symtom längre. Har till och med blivit mindre svullen om magen? går in i vecka 13 på torsdag. Hade jag inte vetat att jag var gravid och någon sagt det till mig hade jag skrattat dem rakt i ansiktet!! Har inte kub (ul) förrän i slutet av nästa vecka, vilket givetvis känns som en hel evighet.


    Jag är också mindre svullen nu, går in i v13 dagen efter dig och har Kub 14/6 så vi är väldigt nära varandra. :) Förstår att du känner dig orolig men det du upplever är helt normalt. <3
  • superbloom
    hejhejkola skrev 2021-07-06 14:49:21 följande:

    Någon som kan lugna en orolig själ? Känner inga som helst symtom längre. Har till och med blivit mindre svullen om magen? går in i vecka 13 på torsdag. Hade jag inte vetat att jag var gravid och någon sagt det till mig hade jag skrattat dem rakt i ansiktet!! Har inte kub (ul) förrän i slutet av nästa vecka, vilket givetvis känns som en hel evighet.


    Mina symptom avtog kraftigt efter vecka 11-12 någon gång, och jag var väldigt orolig. Men på KUB var där en fin liten bebis där inne. Barnmorskan har sagt att det är vanligt att symptomen avtar runt den här tiden, och att det ofta kallas för ?spökveckorna?, innan man börjar känna bebisens rörelser.
Svar på tråden BF Januari 2022 ????