• Anonym (panik­)
    Sun 25 Apr 2021 20:49
    497 visningar
    10 svar
    10
    497

    Håller på gå under... Hjälp mig med läxa

    jag behöver häjlp med denna fråga. har sista dag på tisdag och har panik och min lärare förkalrar ej bra.


    Vilka demokratiska fördelar och nackdelar kan det finnas med EU:s beslutsprocess? 

  • Svar på tråden Håller på gå under... Hjälp mig med läxa
  • Anonym (Annik­a)
    Sun 25 Apr 2021 20:58
    #1

    Börja med att skriva en lista med hur EUs beslutsprocess går till, jämför sedan med den svenska, och se om du kommer på vad du tycker är för- och nackdelar.

  • Sun 25 Apr 2021 21:00
    #2

    Din lärare förklarar inte för att det är en analysfråga. Du ska analysera och dra slutsatser/tycka, och det kan ingen annan göra åt dig.


    -Are you the prey? -No, we are the hunters!
  • Anonym (panik­) Trådstartaren
    Sun 25 Apr 2021 22:01
    #3
    Aniiee skrev 2021-04-25 21:00:17 följande:

    Din lärare förklarar inte för att det är en analysfråga. Du ska analysera och dra slutsatser/tycka, och det kan ingen annan göra åt dig.


    Nej de är de ju inte :(. Jag ska skriva fördelar och nackdelar med EU beslutsprocess och jag hittar inget med det

    Hittar bara fördelar och nackdelar att vara med i EU
  • Anonym (Lärar­e)
    Mon 26 Apr 2021 07:20
    #5
    Anonym (panik) skrev 2021-04-25 20:49:32 följande:

    jag behöver häjlp med denna fråga. har sista dag på tisdag och har panik och min lärare förkalrar ej bra.


    Vilka demokratiska fördelar och nackdelar kan det finnas med EU:s beslutsprocess? 


    Börja med att goggla på hur beslutsprocessen går till, utifrån det borde du kunna dra några slutsatser om du tycker att det verkar bra eller inte. Kom ihåg att förklara varför du tycker som du gör, t ex vilken påverkan det kan ha på individ, nation och EU i stort.
  • Anonym (ooo)
    Mon 26 Apr 2021 07:23
    #6

    Ingen kommer ge dig själva svaret, om det är det du hoppas på. Detta är en uppgift som kräver flera steg och du har fått hjälp med källor du kan använda här ovan. 
    Att vänta till sista dagen är en del som gör, men då blir det stress och precis så här, att du ber främlingar på nätet om hjälp. Den här typen av uppgifter kräver att man hinner tänka lite, och de gör du inte om du väntar till sista dagen.

    Har du det körigt med skolan över lag och ligger efter i flera ämnen ska du be din mentor om hjälp med att strukturera hur du ska göra.

  • Anonym (Totol­over77­7)
    Mon 26 Apr 2021 07:24
    #7
    Anonym (panik) skrev 2021-04-25 22:01:26 följande:

    Nej de är de ju inte :(. Jag ska skriva fördelar och nackdelar med EU beslutsprocess och jag hittar inget med det

    Hittar bara fördelar och nackdelar att vara med i EU


    Du ska alltså inte googla fram vad andra tycker är för- och nackdelar. Du ska läsa på hur beslutsprocessen går till och sen förklara vilka för- och nackdelar du ser.
  • Anonym (Anony­m (också lärare­))
    Mon 26 Apr 2021 09:16
    #8
    Anonym (Lärare) skrev 2021-04-26 07:20:07 följande:
    Börja med att goggla på hur beslutsprocessen går till, utifrån det borde du kunna dra några slutsatser om du tycker att det verkar bra eller inte. Kom ihåg att förklara varför du tycker som du gör, t ex vilken påverkan det kan ha på individ, nation och EU i stort.
    Precis så! Det här är all hjälp du behöver.
  • Anonym (panik­) Trådstartaren
    Mon 26 Apr 2021 11:59
    #9
    Anonym (Lärare) skrev 2021-04-26 07:20:07 följande:
    Börja med att goggla på hur beslutsprocessen går till, utifrån det borde du kunna dra några slutsatser om du tycker att det verkar bra eller inte. Kom ihåg att förklara varför du tycker som du gör, t ex vilken påverkan det kan ha på individ, nation och EU i stort.
    Tack för en bra förklaring. Det var detta jag ville få förklarat av läraren men hon bara läste upp frågan :/
  • Anonym (panik­) Trådstartaren
    Mon 26 Apr 2021 12:02
    #10
    Anonym (ooo) skrev 2021-04-26 07:23:23 följande:

    Ingen kommer ge dig själva svaret, om det är det du hoppas på. Detta är en uppgift som kräver flera steg och du har fått hjälp med källor du kan använda här ovan. 
    Att vänta till sista dagen är en del som gör, men då blir det stress och precis så här, att du ber främlingar på nätet om hjälp. Den här typen av uppgifter kräver att man hinner tänka lite, och de gör du inte om du väntar till sista dagen.

    Har du det körigt med skolan över lag och ligger efter i flera ämnen ska du be din mentor om hjälp med att strukturera hur du ska göra.


    Men har jag skrivit det eller att jag vill ha rätta svaret? Jag frågade om hjälp? Min lärare har inte förklarat frågan åt mig. Att jag har väntat till sista dag har du helt fel i!
    Jag har fått komplettera och har då sista dagen på tisdag att skicka in komplettering. Att man ber om hjälp vad är felet i det?! Har inte bett någon skriva min uppgift eller ge mig rätta svaret. Jag vill förstå och skriva själv. Jösses

Svar på tråden Håller på gå under... Hjälp mig med läxa