• Mon 26 Apr 2021 09:22
    1300 visningar
    5 svar
    5
    1300

    Han måste resa bort...

    Hej....

    Finns det någon som kan ge pepp?

    Jag och min sambo väntar vårt första gemensamma barn. Jag har barn sen tidigare.

    Förra veckan ringde hans pappa från Afrika(sambon är från Afrika) och sa att mamma är sjuk (inte vart där på 5 år) så nu har han åkt. Han kommer förmodligen inte hinna hem innan barnet kommer om 3 månader. Kanske,kanske inte. Jag saknar ihjäl mig!

    Känns som att hjärtat ligger i en trasigt långt borta...

    Hur ska jag klara av att vara utan han så länge? Hur ska jag orka vara glad? Måste föda barnet utan honom...

    Han var förstörd över att lämna oss,men han måste ju åka till mamma,vilket jag ju vill att han ska få. Men blä. Jag vill inte vara utan honom!

  • Svar på tråden Han måste resa bort...
  • Anonym (F)
    Mon 26 Apr 2021 09:24
    #1

    Sjuk som i döende eller? Varför måste han vara där så länge?

    Gläd dig åt det kommande barnet, pappan kommer ju hem sen iaf och ni kan ha videolänk osv, kanske till o med under förlossningen!

  • Mon 26 Apr 2021 09:36
    #2

    Vi kom fram till att 2 månader var okej då det var så länge sen han var där. Det är ju Afrika vi pratar om,så vi vet inte riktigt om hon är döende. Sjukvården är ju inte direkt som Sverige. Vi har tillomed varit inne på att de överdriver för att mamman så gärna vill träffa sin son. Känns taskigt att skriva så,men....

    jo vi kommer ju ha kontakt och jo vi s att vi får väl köra digital förlossning. Är inte så mycket göra åt saken liksom.

    Men saknaden är så läskigt jobbig...

  • Anonym (F)
    Mon 26 Apr 2021 09:48
    #3

    Ja det är klart att han ska passa på att nyttja tiden, kan tänka mig att det är dyrt att resa dit stup i kvarten om man skulle vilja.

  • Anonym (lollo­)
    Mon 26 Apr 2021 09:57
    #4

    Han kan ju resa men kommer han hem måste han ändå sitta i karantän och får ändå inte komma in på förlossningen. Han måste testa negativt på covid19. Risken är att stor att du blir själv ändå

  • Mon 26 Apr 2021 15:27
    #5
    Anonym (lollo) skrev 2021-04-26 09:57:16 följande:

    Han kan ju resa men kommer han hem måste han ändå sitta i karantän och får ändå inte komma in på förlossningen. Han måste testa negativt på covid19. Risken är att stor att du blir själv ändå


    Ja det som är värst just nu är att jag saknar så mycket och inte vill äta. Är inte sugen på något alls. Tänker på att krama hela tiden och vill åka dit och krama honom hahaha! Vilket är en omöjlighet,men paniken alltså. Nä. Jag får helt enkelt härda ut.
Svar på tråden Han måste resa bort...