• Anonym (Oskul­d)
    Mon 26 Apr 2021 14:37
    5663 visningar
    13 svar
    13
    5663

    27 år och oskuld

    Hjälp.

    Är en snart 27 årig kvinna som aldrig har varit i en relation. Har aldrig haft sex. Jag vet inte hur jag ska börja med att träffa någon eller hur man ens ser om någon är intresserad av en.

    Pga av övervikt, mobbning och dåligt självbild har jag alltid varit tystlåten och tillbakadragen. Levt mestadels i mitt eget huvud för att kunna fly vardagen och att en orka fortsätta en dag till.

    Jag vet att jag är bisexuell men bara tanken på att träffa en kille gör mig så sjukt nervös då jag aldrig riktigt har pratat med en och mina mobbare var just killar.

    Jag ser inte mig själv som någon attraktiv person och trots att jag har lyckats gå ner från extremt överviktig till normalviktig så ser jag fortfarande den gamla jag i spegeln. Därav hatar jag att se mig själv i speglar.

    Funderar på om det inte är lättare och bara träffa en kille på typ tinder gör att bli av med oskulden.

  • Svar på tråden 27 år och oskuld
  • Anonym (Matti­as)
    Fri 28 Jan 2022 00:45
    #1
    +1

    Hej!

    Gällande sexet kan Tinder säkert vara en idé. Om du bara vill bli av med oskulden sas.

     Du vekar ha utvecklat social fobi pga händelsena i barndomen. Vore det inte bättre att jobba bort den? Därefter kan du säkert träffa och prata med killar på ett naturligt avslappnat sätt. Och ge Dig själv tid att känna efter om du vill ligga med honom. Eller kanske inleda en mer långvarig seriös relation med? 


    Gällande utseende. Många tror att det är superviktigt att ha en perfekt kropp. Jag tror de har fel. Själv sätter jag personlighet, humor och värderingar framför sk skönhet. Personligen tycker jag att både runda och smala, långa och korta, brunetter och blondiner är fina. 

  • Fri 28 Jan 2022 01:10
    #2
    +2
    Anonym (Oskuld) skrev 2021-04-26 14:37:12 följande:
    27 år och oskuld

    Hjälp.

    Är en snart 27 årig kvinna som aldrig har varit i en relation. Har aldrig haft sex. Jag vet inte hur jag ska börja med att träffa någon eller hur man ens ser om någon är intresserad av en.

    Pga av övervikt, mobbning och dåligt självbild har jag alltid varit tystlåten och tillbakadragen. Levt mestadels i mitt eget huvud för att kunna fly vardagen och att en orka fortsätta en dag till.

    Jag vet att jag är bisexuell men bara tanken på att träffa en kille gör mig så sjukt nervös då jag aldrig riktigt har pratat med en och mina mobbare var just killar.

    Jag ser inte mig själv som någon attraktiv person och trots att jag har lyckats gå ner från extremt överviktig till normalviktig så ser jag fortfarande den gamla jag i spegeln. Därav hatar jag att se mig själv i speglar.

    Funderar på om det inte är lättare och bara träffa en kille på typ tinder gör att bli av med oskulden.


    Du är en kvinna som har haft det tufft!! Du har upplevt mobbning och kanske utanförskap?
    Hade du någon tjejkompis eller någon person överhuvudtaget som du kände stor tillit till? Både inom familjen och utanför släkten.

    Är du helt ensam person idag eller har du något umgänge? (Familj/släktingar räknas också).


    Det där med att bara gå runt på någon datesite, så som Tinder för att bli av med oskulden, tycker jag är en dålig idé. Det känns mer som om du är intresserad av att känna av hur sexet fungerar, känns och är, än att det egentligen finns någon dragning till samlag. Sex har man när man tycker om någon extra mycket. Helst när man är förälskad/kär, då är samlag oftast det mest magiska. Att ha sex med den första bästa, är ingen bra idé. Oftast känner man sig besviken och kan känna sig tom efteråt. Speciellt om man det bara handlat om one night stand och sedan ingen kontakt. Eller bara haft sex med någon, som man egentligen inte tycker om.

    Nej, du skall avvakta!


    Jag märker på ditt inlägg att du har en god självinsikt. Ditt inlägg är välskrivet och du verkar vara en klok människa. DET ÄR ATTRAKTIVT!

    Det du gör, är att du slår dig själv framför spegeln. Du skall umgås med människor, om det är din önskan.

    Nu när det är corona, kanske det är svårt att delta i olika event eller föreningar. Men berätta lite mer om dig själv. Har du tjejkompisar som du kan ha filmkväll med? Du behöver göra saker med människor, för att märka hur bra och omtyckt du kan vara, tror jag!

    Om du gör det, så kanske ni kan ha en tjejkväll där ni kan prata om just killar? Det kan väl vara roligt och spännande?

    Fortsätt gärna vara aktiv i denna tråd, för att skriva av dig m.m. Att skriva av sig hjälper mer än vad man tror!

  • Anonym (Man 53 år)
    Fri 28 Jan 2022 15:15
    #3
    +1
    RenLuft skrev 2022-01-28 01:10:32 följande:

    Du är en kvinna som har haft det tufft!! Du har upplevt mobbning och kanske utanförskap?
    Hade du någon tjejkompis eller någon person överhuvudtaget som du kände stor tillit till? Både inom familjen och utanför släkten.

    Är du helt ensam person idag eller har du något umgänge? (Familj/släktingar räknas också).


    Det där med att bara gå runt på någon datesite, så som Tinder för att bli av med oskulden, tycker jag är en dålig idé. Det känns mer som om du är intresserad av att känna av hur sexet fungerar, känns och är, än att det egentligen finns någon dragning till samlag. Sex har man när man tycker om någon extra mycket. Helst när man är förälskad/kär, då är samlag oftast det mest magiska. Att ha sex med den första bästa, är ingen bra idé. Oftast känner man sig besviken och kan känna sig tom efteråt. Speciellt om man det bara handlat om one night stand och sedan ingen kontakt. Eller bara haft sex med någon, som man egentligen inte tycker om.

    Nej, du skall avvakta!


    Jag märker på ditt inlägg att du har en god självinsikt. Ditt inlägg är välskrivet och du verkar vara en klok människa. DET ÄR ATTRAKTIVT!

    Det du gör, är att du slår dig själv framför spegeln. Du skall umgås med människor, om det är din önskan.

    Nu när det är corona, kanske det är svårt att delta i olika event eller föreningar. Men berätta lite mer om dig själv. Har du tjejkompisar som du kan ha filmkväll med? Du behöver göra saker med människor, för att märka hur bra och omtyckt du kan vara, tror jag!

    Om du gör det, så kanske ni kan ha en tjejkväll där ni kan prata om just killar? Det kan väl vara roligt och spännande?

    Fortsätt gärna vara aktiv i denna tråd, för att skriva av dig m.m. Att skriva av sig hjälper mer än vad man tror!


    Många kloka tankar av Ren luft.
    Jag kan bara bekräfta, jag tänker också att du ska skynda långsamt och försöka utöka kompiskretsen. Att bli tryggare i det sociala livet tror jag kommer öppna dörrar för dig.

    Lätt att säga att du ska fokusera på att skaffa vänner, men jag tror att det kan vara nyckeln för dig för att få ett rikare liv med mer kontaktytor.
    På det sättet kommer det så småningom att dyka upp tillfällen där du kan träffa någon som sedan kanske kan leda till intimare umgänge också.

    Att kasta sig ut och se till att få oskulden snabbt avklarad vill jag inte döma ut men jag tror att du riskerar verkligen att det inte blir bra, och då blir barriärkänslan än större, att "alla andra" har ett rikt och spännande sexliv. 

    Att ha sex för första gången med någon som du verkligen tycker om och vill vara med i övrigt också kan måhända vara en romantiserad utopi för många, men det kan nog vara klokt att sträva efter det iallafall. Och blir det inte så är det ju inte hela världen heller. 

    De absolut flesta tycker nog trots att det där med att bli av med oskulden kanske mer blir en spännande och nervös grej som kanske inte blir perfekt, men sex är som allting annat, man behöver träna för att det ska bli bra. Du kunde inte cykla heller första gången du satt på en cykel.

    Jag var 23 när jag hade samlag första gången. Jag minns att jag tyckte det var jobbigt att det inte blivit av tidigare, men idag är jag nog lite glad också att det inte blev framforcerat utan vi hade en fin relation.
    Idag 35:år senare har jag stora barn och gift sen länge och funderar jag tillbaka till den där vi hetsen kring att bli av med oskulden som fanns som tonåring så mådde nog jag egentligen bra av att det dröjde. 

    Ge inte upp, du kommer säkert få fina upplevelser och kommer njuta av sex i framtiden, men precis som sagts här förut, sikta först på att stärka dig själv, bli stolt och nöjd med det du är bra på och skaffa kompiskrets så kommer nog du vara mer beredd att börja dejta eller på annat sätt träffa nån i framtiden.
    Kram och lycka till!
  • Fri 28 Jan 2022 16:18
    #4
    Anonym (Oskuld) skrev 2021-04-26 14:37:12 följande:
    27 år och oskuld

    Hjälp.

    Är en snart 27 årig kvinna som aldrig har varit i en relation. Har aldrig haft sex. Jag vet inte hur jag ska börja med att träffa någon eller hur man ens ser om någon är intresserad av en.

    Pga av övervikt, mobbning och dåligt självbild har jag alltid varit tystlåten och tillbakadragen. Levt mestadels i mitt eget huvud för att kunna fly vardagen och att en orka fortsätta en dag till.

    Jag vet att jag är bisexuell men bara tanken på att träffa en kille gör mig så sjukt nervös då jag aldrig riktigt har pratat med en och mina mobbare var just killar.

    Jag ser inte mig själv som någon attraktiv person och trots att jag har lyckats gå ner från extremt överviktig till normalviktig så ser jag fortfarande den gamla jag i spegeln. Därav hatar jag att se mig själv i speglar.

    Funderar på om det inte är lättare och bara träffa en kille på typ tinder gör att bli av med oskulden.


    Var är det skon klämmer mest med att vara oerfaren? Är det att inte vara nöjd med dig själv och känna dig attraktiv som är det som känns värst för dig? Jag reagerar särskilt på uttrycket "bli av med oskulden". Känner du dig misslyckad i sig för att du inte haft sex - att du inte är "som andra"? Om det innerst inne inte handlar om sex så kanske du bör gå en annan väg för att komma framåt.

    Jag hoppas också att du inte ser "oskuld" som en stämpel eller som att man överskrider en gräns när man väl har sex med någon (med tanke på att du använder det uttryckt) som något oåterkalleligt. Själv hade jag en kort sexuell erfarenhet när jag var i tonåren. Men i allt väsentligt var jag ju fortfarande "oskuld" och totalt grön/oerfaren. :) (Det skulle dröja ända upp i 40-årsålsdern tills nästa erfarenhet med en kvinna pga. svårigheter med det sociala och med mig själv.) Så.. Gör ingen stor grej av det där med "ha gjort det"/"inte ha gjort det". Erfarenheter kan däremot göra en starkare och hjälpa en lära känna sig själv bättre och helt och hållet går det inte att undvika att gå på en del nitar. 

    Jag tycker du ska göra någonting åt saken, men fråga dig vad du egentligen vill innan du ger dig ut på Tinder o.d. Är det viktigt för dig att prova på att ha sex så ha kul, men välj med omsorg så att du kommer i kontakt med någon som tar väl hand om dig. Vill du ha ett förhållande så satsa på det. Är du öppen för olika möjligheter och behöver lära känna dig själv genom att skaffa dig erfarenheter så gör det, men du ska inte ha sex bara för att ha gjort det eller för att känna dig mer attraktiv om det inte känns riktigt rätt innerst inne. Som ny är det också väldigt lätt att gå över sina egna gränser; gör aldrig någonting som du innerst inne inte riktigt känner dig bekväm med!
  • Anonym (anony­m)
    Fri 28 Jan 2022 21:15
    #6

    Same, TS, same.
    jag är också oskuld. 
    Men äldre än dig... Tror jag aldrig kommer ha sex eller relation med någon. 

  • Anonym (Vasa?­)
    Fri 28 Jan 2022 21:26
    #7
    RenLuft skrev 2022-01-28 01:10:32 följande:

     Sex har man när man tycker om någon extra mycket. Helst när man är förälskad/kär, då är samlag oftast det mest magiska. Att ha sex med den första bästa, är ingen bra idé. Oftast känner man sig besviken och kan känna sig tom efteråt. Speciellt om man det bara handlat om one night stand och sedan ingen kontakt. Eller bara haft sex med någon, som man egentligen inte tycker om.


    Nej, du skall avvakta!


     


    Vem bestämmer att man har sex när man tycker om någon extra mycket? Du?

    Många har sex när dom är kåta på någon.
  • Anonym (Först­år)
    Fri 28 Jan 2022 22:01
    #8

    Jag har alltid varit mesig när det kommer till killar. Jag har aldrig varit rädd för att snacka, men väldigt väldigt osäker. Jag var 18 första gången jag kysste någon, sen var jag 25 när jag hade sex. Jag drog mig ur möjligheter innan dess för jag blev så rädd. Sedan träffade jag en kille där det kändes rätt, och det kändes naturligt... Jag kan ångra att jag inte vågade, men samtidigt blev det helt rätt till slut. Med det sagt så finns det fler som känt sig som en mesig liten mus, men du är fantastisk och värd att älska. Låt inte de som mobbade dig fortfarande vinna. Det är inte lätt att våga, du får ta små små steg och FIRA VARJE FRAMGÅNG, det kan vara att hälsa på någon, kallprata i affären. Eller bara att höja blicken när du är ute och går och låtsas att du är lite mer modig än vad du är. Vad du än gör för att känna dig lite bättre så FIRA... Minsta lilla framgång, fira!
    Jag önskar dig det bästa, och hoppas du börjar behandla dig själv bättre!

  • Sat 29 Jan 2022 10:26
    #9
    +2
    Anonym (Vasa?) skrev 2022-01-28 21:26:09 följande:
    Vem bestämmer att man har sex när man tycker om någon extra mycket? Du?

    Många har sex när dom är kåta på någon.
    Fall som dessa eller i andra fall där en person mår väldigt dåligt, så agerar man ut saker som att ha sex. Ibland som ett verktyg för att skada sig själv och ibland har man så pass dålig självkänsla att man har sex med den människan som man vet att man kan ha sex med. Inbillningen över att man inte kommer hitta någon annan.

    Många kan absolut ha sex, enbart för att man är nyfiken och när hela är över så mår man bara sämre.

    Att stressa upp sig för att ha samlag är väldigt dåligt, det leder bara till en impulsiv agerade som kommer bara slå tillbaka på sig själv efteråt.

    Därför blir rekommendationen att tänka att samlag skall ske när man väl tycker om någon riktigt ordentligt.

    Trots allt är sex allra bäst när man har med någon som man tycker extra mycket om.
  • Anonym (Vasa?­)
    Sat 29 Jan 2022 10:32
    #10
    RenLuft skrev 2022-01-29 10:26:42 följande:
    Fall som dessa eller i andra fall där en person mår väldigt dåligt, så agerar man ut saker som att ha sex. Ibland som ett verktyg för att skada sig själv och ibland har man så pass dålig självkänsla att man har sex med den människan som man vet att man kan ha sex med. Inbillningen över att man inte kommer hitta någon annan.

    Många kan absolut ha sex, enbart för att man är nyfiken och när hela är över så mår man bara sämre.

    Att stressa upp sig för att ha samlag är väldigt dåligt, det leder bara till en impulsiv agerade som kommer bara slå tillbaka på sig själv efteråt.

    Därför blir rekommendationen att tänka att samlag skall ske när man väl tycker om någon riktigt ordentligt.

    Trots allt är sex allra bäst när man har med någon som man tycker extra mycket om.
    Det har du rätt i. Jag hoppas att TS hittar en snäll kille som bryr sig om henne, och att hon inte känner sig stressad. Lycka till TS. Glad
  • Sat 29 Jan 2022 11:53
    #10

    Men om du är bisexuell och lite nervös inför killar kan du inte träffa nån tjej först då och förlora oskulden så? 

  • Anonym (Lova)
    Sat 29 Jan 2022 12:03
    #11
    Anonym (Vasa?) skrev 2022-01-28 21:26:09 följande:
    Vem bestämmer att man har sex när man tycker om någon extra mycket? Du?

    Många har sex när dom är kåta på någon.

    Visst kan det vara så men TS är en kvinna som varit utsatt för grov mobbing av just killar, därför bör hon inte ge sig ut på tinder för att bli av med oskulden med en random guy som inte bryr sig om henne. 


    i hennes fall bättre att göra det med någon hon känner sig trygg med så att fokuset är henne och inte hennes kön. För hon lär inte känna någon större glädje av att åter känna sig utsatt.

  • Anonym (Arne)
    Thu 10 Feb 2022 11:06
    #12
    +1
    TS. Du får följa magkänslan lite. Om det är viktigt att bli av med oskulden för att få det gjort och sen kunna fokusera på det som är viktigast, din självbild, så gör det. Jag är inte helt 100 på att det är det klokaste men ibland måste man få göra lite fel för att kunna göra rätt sen.

    Att bli av med oskulden är sannolikt inte svårt, det finns garanterat flera stycken här som skulle göra det och tinder är fullt av as som bara vill "knulla av sig". Men är det vad du vill och vad du mår bra av i längden, att bli av med din oskuld till någon som ser dig som ett Töm&Glöm?

    Du behöver en kille eller tjej som visa dig kärlek och uppskattning, och som du kan vara en viktig person för. Övervikt eller inte, se dig runt på stan, man ser par i alla utseenden, former och storlekar. Ibland kan man fråga sig, oj vad gör hen med hen som ser så mycket bättre ut, men det är ju betraktarens subjektiva åsikt utan att känna någon av parterna.

    Jag är helt övertygad om att det inte finns något med ditt utseende som är ett egentligt hinder när det gäller att träffa någon. Det sitter i huvudet efter många år av verbal misshandel från idioter som projicerar sin egen osäkerhet och tillkortakommanden på dig.

    Du skriver bra och det reflekterar nog mer av din personlighet än det faktum att du råkar vara oskuld. Och du, du är inte ensam om att hata speglar av den anledningen, vi är nog ganska många.
  • Anonym (A)
    Thu 10 Feb 2022 18:50
    #13
    +1
    Anonym (Arne) skrev 2022-02-10 11:06:14 följande:
    TS. Du får följa magkänslan lite. Om det är viktigt att bli av med oskulden för att få det gjort och sen kunna fokusera på det som är viktigast, din självbild, så gör det. Jag är inte helt 100 på att det är det klokaste men ibland måste man få göra lite fel för att kunna göra rätt sen.

    Att bli av med oskulden är sannolikt inte svårt, det finns garanterat flera stycken här som skulle göra det och tinder är fullt av as som bara vill "knulla av sig". Men är det vad du vill och vad du mår bra av i längden, att bli av med din oskuld till någon som ser dig som ett Töm&Glöm?

    Du behöver en kille eller tjej som visa dig kärlek och uppskattning, och som du kan vara en viktig person för. Övervikt eller inte, se dig runt på stan, man ser par i alla utseenden, former och storlekar. Ibland kan man fråga sig, oj vad gör hen med hen som ser så mycket bättre ut, men det är ju betraktarens subjektiva åsikt utan att känna någon av parterna.

    Jag är helt övertygad om att det inte finns något med ditt utseende som är ett egentligt hinder när det gäller att träffa någon. Det sitter i huvudet efter många år av verbal misshandel från idioter som projicerar sin egen osäkerhet och tillkortakommanden på dig.

    Du skriver bra och det reflekterar nog mer av din personlighet än det faktum att du råkar vara oskuld. Och du, du är inte ensam om att hata speglar av den anledningen, vi är nog ganska många.
    +1
Svar på tråden 27 år och oskuld