• Anonym (Rakad­)
    Tue 27 Apr 2021 20:39
    2589 visningar
    57 svar
    57
    2589

    Tips på rakverktyg/hårborttagningsmedel?

    Hej hopp!

    Jag skulle vilja ha tips på verktyg/medel för intimrakning/hårborttagning tack! Alltså tips på bra rakhyvlar, rakapparater eller andra verktyg eller medel som man kan använda för att ta bort intimhår.

    Jag är fattig som bara den så det får gärna vara tips på prisvärda saker...

    Med risk för att låta otrevlig vill jag INTE ha tips på hur man rakar sig - det har jag rätt bra koll på (och jag har redan hittat favoriten när det gäller "raklödder" (balsam!) så det behöver jag inte tips på heller).

    Å just det: jag är tjej om nån undrar!

    Tack tack tack!

  • Svar på tråden Tips på rakverktyg/hårborttagningsmedel?
  • Anonym (Snoop­y)
    Tue 27 Apr 2021 20:46
    #1

    Nu är jag man men hår som hår tänker jag. Philips oneblade gillar jag. Ingen skillnad i raresultat på de billigare och dyrare modellerna

  • Anonym (Ander­s)
    Tue 27 Apr 2021 20:49
    #2

    Lidl har rakhyvel för män med utbytbara 5-blad (kanske motsv i lady variant?) som heter Shark ett eller annat.

    Använder denna sen många år både i ansiktet och nertill.

    Funkar fint och är bra valuta för pengarna.

  • Gameof­throne­s
    Tue 27 Apr 2021 21:28
    #3

    Gillette for men fusion 5,-intima. Även om det är gör män.

    Tycker om VEET Också.

    Men jag trådar bikinilinjen och vissa delar på ansiktet.

    Trådar gör då att det inte blir stubb. Det blir tvärtom mjukare.

  • Anonym (Rakad­) Trådstartaren
    Wed 28 Apr 2021 11:35
    #4
    Anonym (Snoopy) skrev 2021-04-27 20:46:42 följande:

    Nu är jag man men hår som hår tänker jag. Philips oneblade gillar jag. Ingen skillnad i raresultat på de billigare och dyrare modellerna


    Tack för svar! Har du i huvet vad de kostar? Är det engångs eller sån där man bara byter blad? Hur ofta bör man byta i så fall?

  • Anonym (Rakad­) Trådstartaren
    Wed 28 Apr 2021 11:36
    #5
    Anonym (Anders) skrev 2021-04-27 20:49:07 följande:

    Lidl har rakhyvel för män med utbytbara 5-blad (kanske motsv i lady variant?) som heter Shark ett eller annat.

    Använder denna sen många år både i ansiktet och nertill.

    Funkar fint och är bra valuta för pengarna.


    Tack för svar! Kommer du ihåg vad de kostar? Hur ofta skulle du säga att man behöver byta blad?
  • Anonym (Rakad­) Trådstartaren
    Wed 28 Apr 2021 11:39
    #6
    Gameofthrones skrev 2021-04-27 21:28:29 följande:

    Gillette for men fusion 5,-intima. Även om det är gör män.

    Tycker om VEET Också.

    Men jag trådar bikinilinjen och vissa delar på ansiktet.

    Trådar gör då att det inte blir stubb. Det blir tvärtom mjukare.


    Veet - det är ett hårborttagningsmedel va? Jag har aldrig testat nåt sånt, så blir jätteglad om du vill berätta allt om det! :)

    Vad betyder det att du trådar? (Dum fråga kanske haha) Låter ju väldigt bra att det inte blir stubb för det är ffa det jag alltid har problem med...
  • Anonym (Snoop­y)
    Wed 28 Apr 2021 13:12
    #7
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-28 11:35:49 följande:

    Tack för svar! Har du i huvet vad de kostar? Är det engångs eller sån där man bara byter blad? Hur ofta bör man byta i så fall?


    Googla och kolla var de är billigast. För mig som har det mest till skägg så täcker ett blad ca 6 månader men skulle väl gissa att hålla könshår kort förkortar livslängden någon månad men beror ju på hur mycket skog man avverkar med den. Det följer med några vad de nu heter, distanser kanske? Om man bara vill trimma hår också.
  • Anonym (Rakad­) Trådstartaren
    Wed 28 Apr 2021 13:49
    #8
    Anonym (Snoopy) skrev 2021-04-28 13:12:05 följande:
    Googla och kolla var de är billigast. För mig som har det mest till skägg så täcker ett blad ca 6 månader men skulle väl gissa att hålla könshår kort förkortar livslängden någon månad men beror ju på hur mycket skog man avverkar med den. Det följer med några vad de nu heter, distanser kanske? Om man bara vill trimma hår också.
    Tack! Låter ju bra :)
  • Gameof­throne­s
    Wed 28 Apr 2021 13:56
    #9
    Anonym (Rakad) skrev 2021-04-28 11:39:10 följande:

    Veet - det är ett hårborttagningsmedel va? Jag har aldrig testat nåt sånt, så blir jätteglad om du vill berätta allt om det! :)

    Vad betyder det att du trådar? (Dum fråga kanske haha) Låter ju väldigt bra att det inte blir stubb för det är ffa det jag alltid har problem med...


    Haha, nej det finns inga dumma frågor =)

    Ja, VEET är borttagningsmedel, det finns så mkt sortiment på det nu.

    Har en tub (som är formad som en tandkrämstub)

    Man Smörjer in och låta det verka i 1-2min. Sen duschar man av det. Det kan lukta permanent (lockar hårprodukt) under armar funkar för mig men trivs med rakhyvel, ej på könshår.

    Jag tror att det kan vara lite starkt medel så prova gärna en liten skara på benet. Ha en mjuk oparfymerad lotion om det skulle kännas torr. Där med lotion prova dig fram vad du vill ha.

    Tråda är en tunn, stark tråd (sytråd) sen finns det andra trådar men jag använder vanlig tråd.

    Man tvinnar tråden, nga varv knyter, binder ihop trådändarna så det blir ungefär 15-20 cm lång.

    Goggla på tråda ansiktet/ ben. Man måste få in snitsen. Och det är ekonomiskt, snabbt och hårstråna blir inte stubbiga tvärtom. Lenare och det tar ett bra tag innan det växer ut. =)

    Tror att ert kommer ifrån Mellanöstern från början
  • Anonym (Rakad­) Trådstartaren
    Wed 28 Apr 2021 14:51
    #10
    Gameofthrones skrev 2021-04-28 13:56:01 följande:
    Haha, nej det finns inga dumma frågor =)

    Ja, VEET är borttagningsmedel, det finns så mkt sortiment på det nu.

    Har en tub (som är formad som en tandkrämstub)

    Man Smörjer in och låta det verka i 1-2min. Sen duschar man av det. Det kan lukta permanent (lockar hårprodukt) under armar funkar för mig men trivs med rakhyvel, ej på könshår.

    Jag tror att det kan vara lite starkt medel så prova gärna en liten skara på benet. Ha en mjuk oparfymerad lotion om det skulle kännas torr. Där med lotion prova dig fram vad du vill ha.

    Tråda är en tunn, stark tråd (sytråd) sen finns det andra trådar men jag använder vanlig tråd.

    Man tvinnar tråden, nga varv knyter, binder ihop trådändarna så det blir ungefär 15-20 cm lång.

    Goggla på tråda ansiktet/ ben. Man måste få in snitsen. Och det är ekonomiskt, snabbt och hårstråna blir inte stubbiga tvärtom. Lenare och det tar ett bra tag innan det växer ut. =)

    Tror att ert kommer ifrån Mellanöstern från början
    Tack tack tack för ditt långa svar!! 

    Aha så hårborttagningsmedel kanske inte är bra öht för borttagning av könshår då?

    Ska genast kolla upp det där med att tråda!
Svar på tråden Tips på rakverktyg/hårborttagningsmedel?