• Wed 28 Apr 2021 08:56
    1446 visningar
    50 svar
    50
    1446

    Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?

    Hej!


    Jag (29) och min sambo (40) har gjort vårt första seriösa försök till att producera en bebis. Jag vill höra med er om vilka chanser ni tror att det har blivit gjort på första försöket. Här kommer lite bakgrundsinfo:

    - Senaste mensens första dag: 9 April
    - Ägglossning skedde mest troligt, dock ej helt klart: 23-25
    - Oskyddat samlag: 21, 23 samt 25

    Utöver detta så har jag en stabil menscykel, den varierar sällan och går som en klocka egentligen. Det var tydligt under min ägglossning att den var i full gång baserat på mina flytningar samt sexlusten sköt i taket (hehe). 

    Vad tror ni? Kan det ha blivit en bebis? OCH för hur många av er gick det på första försöket? Flört

    Till saken hör dock att jag aldrig tidigare blivit gravid (har dock varit noga med skydd) så därför finns det såklart en tveksamhet i om jag ens KAN bli gravid. 

    PS. jag sitter såklart redan nu och inbillar mig en massa graviditetssymptom som dock ändå är svåra att ignorera (mycket huvudvärk, molvärk i ryggslut och tjejmage, stickningar runt tjejmage/äggstockar). Men jag är medveten om att symptom såhär tidigt skulle vara väldigt märkligt/osannolikt. 

  • Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?
  • Anonym (Anony­m)
    Wed 28 Apr 2021 09:01
    #1

    Omöjligt att säga. Även med de bästa förutsättningarna kan det ta lång tid för ett par att bli med barn.

  • Wed 28 Apr 2021 09:02
    #2

    Ni har prickat in myset bra så goda chanser finns absolut. Sen är det helt omöjligt att säga hur det kommer fungera för just er. Men håller tummarna! :)

  • Wed 28 Apr 2021 09:08
    #3

    Jag tror att er chans ligger på ca 20-30% per försök.

    Det bästa av allt är ingen kan i det här läget bevisa att jag har fel oavsett resultatet av ert försök!

    Mina egna resultat är blandade. Några gånger på första försöket. Ibland har det tagit ett tag. Men vanligast 2-4 försök.

  • Wed 28 Apr 2021 11:17
    #4

    Jättesvårt att säga hur det ska bli för någon annan. Jag kan dela vår story, den är inte generell. Det går långt ifrån så smidigt för alla. 

    Första barnet; vi var 25 år fyllda, tillsammans sedan tonåren. Inga oplanerade graviditeter, inga missfall. Jag hade hyfsat bra koll på ägglossningen och såg till att vi var lite mer "aktiva" än vanligt just den veckan. Det tog på första försöket.

    Andra barnet; drygt 10 år senare. Överens om att försöka få ett syskon. Fortfarande koll på ägglossning och visste ungefär när den skulle inträffa. Jag upplevde inte att vi lyckades tajma så bra, men jag vet att samma morgon som jag sedan fick starka ägglossningskänningar så fick vi till det. Blev gravid på första försöket även denna gång.

    Så vi har två barn med långt mellanrum och båda har blivit till när vi önskat. Sen om det är tur eller bara att vi matchar varandra väldigt bra har jag ingen aning om. Jag har flera systrar och vi alla har fått de barn vi önskat utan hinder på vägen så kanske är det så att vi har god fertilitet i släkten.

  • Wed 28 Apr 2021 12:53
    #5

    Chansen är ca 25%. Så många blir gravida på ett försök nämligen.

  • Thu 29 Apr 2021 08:31
    #6

    Tack för alla svar!


    Så svårt att hålla fokus och tankarna på annat när man vet att man har påbörjat en ny del av sitt liv. Tankarna snurrar som en virvelvind i huvudet. Jag känner mig inte stressad över det men mest pirrigt och att bara jag och sambon (och ni då) vet att vi håller på att planera den här nya fasen av livet. Det känns helt galet.

  • Elise9­6
    Thu 29 Apr 2021 09:14
    #7
    madelulejne skrev 2021-04-29 08:31:56 följande:

    Tack för alla svar!


    Så svårt att hålla fokus och tankarna på annat när man vet att man har påbörjat en ny del av sitt liv. Tankarna snurrar som en virvelvind i huvudet. Jag känner mig inte stressad över det men mest pirrigt och att bara jag och sambon (och ni då) vet att vi håller på att planera den här nya fasen av livet. Det känns helt galet.


    Jag förstår verkligen!! Vi gjorde vårt första försök denna cykel (ÄL igår) och tankarna snurrar verkligen hahah. VI har inte heller berättat för någon trots att det är det enda man går runt och tänker på och som vi pratar om här hemma. Ingen av oss har barn sen innan och har respekt för att det kan ta lång tid men eftersom det är en ny fas på gång är man ju så pirrig som du säger! 
  • Anonym (Så gick det för oss)
    Thu 29 Apr 2021 09:26
    #8

    19 år gravid utan att försöka (ma)

    20 år gravid utan att försöka (mf)

    21år gravid utan att försöka dock skulle vi börja nästa månad och jag tvekade på att han ville ha barn med mig så han sa" jag ska visa dig att jag vill ha barn med dig" vi hade sex en gång den månaden

    22år gravid på 3 försöket 4 månader efter förlossningen( mf)

    22år gravid på 7 försöket (3 försök efter mf) väntar nu barn och är halvvägs :)

    Första som blev ma är pappan okänt men dom andra 4 är min man han va mellan 21-25. Men ni är ju lite äldre vet ej hur chanserna ser ut då men oftast tar det ju ett år

  • Thu 29 Apr 2021 09:42
    #9
    madelulejne skrev 2021-04-29 08:31:56 följande:

    Tack för alla svar!


    Så svårt att hålla fokus och tankarna på annat när man vet att man har påbörjat en ny del av sitt liv. Tankarna snurrar som en virvelvind i huvudet. Jag känner mig inte stressad över det men mest pirrigt och att bara jag och sambon (och ni då) vet att vi håller på att planera den här nya fasen av livet. Det känns helt galet.


    Förstår också hur det känns, det är SÅ ballt! Att man har det här lilla #projektet tillsammans som ingen annan känner till. Och när det lyckas sen och man (förhoppningsvis!!) tar det där steget. Nästan så att det var som igår. Önskar er all lycka!
  • Thu 29 Apr 2021 11:03
    #10

    Vad roligt för er! Hoppas det går vägen! Glöm inte bort att det är vanligt att det tar upp till ett år, för helt friska människor, att bli gravida. Så ge inte upp om det inte tar sig denna gång.

    Jag är supertidigt gravid nu (v.6) och mina supertidiga symtom var otroligt ömma bröst, kissnödig mest hela tiden, svullen, gasig och trög mage.

Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?