• Wed 28 Apr 2021 08:56
    1440 visningar
    50 svar
    50
    1440

    Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?

    Hej!


    Jag (29) och min sambo (40) har gjort vårt första seriösa försök till att producera en bebis. Jag vill höra med er om vilka chanser ni tror att det har blivit gjort på första försöket. Här kommer lite bakgrundsinfo:

    - Senaste mensens första dag: 9 April
    - Ägglossning skedde mest troligt, dock ej helt klart: 23-25
    - Oskyddat samlag: 21, 23 samt 25

    Utöver detta så har jag en stabil menscykel, den varierar sällan och går som en klocka egentligen. Det var tydligt under min ägglossning att den var i full gång baserat på mina flytningar samt sexlusten sköt i taket (hehe). 

    Vad tror ni? Kan det ha blivit en bebis? OCH för hur många av er gick det på första försöket? Flört

    Till saken hör dock att jag aldrig tidigare blivit gravid (har dock varit noga med skydd) så därför finns det såklart en tveksamhet i om jag ens KAN bli gravid. 

    PS. jag sitter såklart redan nu och inbillar mig en massa graviditetssymptom som dock ändå är svåra att ignorera (mycket huvudvärk, molvärk i ryggslut och tjejmage, stickningar runt tjejmage/äggstockar). Men jag är medveten om att symptom såhär tidigt skulle vara väldigt märkligt/osannolikt. 

  • Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?
  • Anonym (Joh)
    Tue 4 May 2021 09:28
    #11
    madelulejne skrev 2021-04-28 08:56:26 följande:

    Hej!

    Jag (29) och min sambo (40) har gjort vårt första seriösa försök till att producera en bebis. Jag vill höra med er om vilka chanser ni tror att det har blivit gjort på första försöket. Här kommer lite bakgrundsinfo:

    - Senaste mensens första dag: 9 April

    - Ägglossning skedde mest troligt, dock ej helt klart: 23-25

    - Oskyddat samlag: 21, 23 samt 25

    Utöver detta så har jag en stabil menscykel, den varierar sällan och går som en klocka egentligen. Det var tydligt under min ägglossning att den var i full gång baserat på mina flytningar samt sexlusten sköt i taket (hehe). 

    Vad tror ni? Kan det ha blivit en bebis? OCH för hur många av er gick det på första försöket? 

    Till saken hör dock att jag aldrig tidigare blivit gravid (har dock varit noga med skydd) så därför finns det såklart en tveksamhet i om jag ens KAN bli gravid. 

    PS. jag sitter såklart redan nu och inbillar mig en massa graviditetssymptom som dock ändå är svåra att ignorera (mycket huvudvärk, molvärk i ryggslut och tjejmage, stickningar runt tjejmage/äggstockar). Men jag är medveten om att symptom såhär tidigt skulle vara väldigt märkligt/osannolikt. 


    Hur går det för dig TS?
  • Anonym (-)
    Tue 4 May 2021 09:35
    #12
    madelulejne skrev 2021-04-28 08:56:26 följande:

    Hej!


    Jag (29) och min sambo (40) har gjort vårt första seriösa försök till att producera en bebis. Jag vill höra med er om vilka chanser ni tror att det har blivit gjort på första försöket. Här kommer lite bakgrundsinfo:

    - Senaste mensens första dag: 9 April
    - Ägglossning skedde mest troligt, dock ej helt klart: 23-25
    - Oskyddat samlag: 21, 23 samt 25

    Utöver detta så har jag en stabil menscykel, den varierar sällan och går som en klocka egentligen. Det var tydligt under min ägglossning att den var i full gång baserat på mina flytningar samt sexlusten sköt i taket (hehe). 

    Vad tror ni? Kan det ha blivit en bebis? OCH för hur många av er gick det på första försöket? Flört

    Till saken hör dock att jag aldrig tidigare blivit gravid (har dock varit noga med skydd) så därför finns det såklart en tveksamhet i om jag ens KAN bli gravid. 

    PS. jag sitter såklart redan nu och inbillar mig en massa graviditetssymptom som dock ändå är svåra att ignorera (mycket huvudvärk, molvärk i ryggslut och tjejmage, stickningar runt tjejmage/äggstockar). Men jag är medveten om att symptom såhär tidigt skulle vara väldigt märkligt/osannolikt. 


    Det känns helt omöjligt att svara på. Jag hade en regelbunden cykel och höll koll på äl osv och det tog 1,5-2 år innan vi lyckades, inklusive 2 missfall direkt inpå 3e graviditeten som lyckades. När vi skulle försöka med syskon började vi direkt när mensen kom igång igen, ifall det skulle ta tid, och då gick det vägen på första försöket. 
  • Tue 4 May 2021 19:30
    #13

    Okej hjälp mig tolka, tog ett test nyss. Alltså ej morgonkiss. Vad säger ni?

  • Tue 4 May 2021 19:35
    #14
    madelulejne skrev 2021-05-04 19:30:41 följande:

    Okej hjälp mig tolka, tog ett test nyss. Alltså ej morgonkiss. Vad säger ni?


    Om man rör bilden upp och ner några gånger fastar ögat på ett streck som egentligen inte syns. Spännande. Testa imorgon bitti eller om några dagar :)
  • Tue 4 May 2021 19:40
    #15
    Eliiineliiin skrev 2021-05-04 19:35:59 följande:

    Om man rör bilden upp och ner några gånger fastar ögat på ett streck som egentligen inte syns. Spännande. Testa imorgon bitti eller om några dagar :)


    Ser att bildkvaliteten blev som om jag hade fotat med en potatis, det finns faktiskt ett sträck där men väldigt vagt (har fått det bekräftat av en kompis också) haha. Tänkte mest om det finns en risk att testet visar fel eller nåt!
  • Anonym (Z)
    Tue 4 May 2021 20:23
    #16
    madelulejne skrev 2021-05-04 19:30:41 följande:

    Okej hjälp mig tolka, tog ett test nyss. Alltså ej morgonkiss. Vad säger ni?


    Jag ogillar personligen dessa tester, men enligt din bild är du onekligen gravid!

    När har du BIM?
  • Anonym (Lyckl­igt lottad­)
    Tue 4 May 2021 20:28
    #17

    Jag har blivit gravid två gånger i mitt liv och fött två friska barn. Båda gångerna blev jag gravid på första försöket.

    Håller tummarna för er!

  • Tue 4 May 2021 20:38
    #19
    Anonym (Z) skrev 2021-05-04 20:23:21 följande:

    Jag ogillar personligen dessa tester, men enligt din bild är du onekligen gravid!

    När har du BIM?


    På lördag bör min mens komma om jag har 29-dagarscykel som jag brukar ha oftast. Men ibland har jag kortare.
  • Anonym (Joh)
    Tue 4 May 2021 20:46
    #20

    Spännande! Kvaliten är här väldigt dålig men ser absolut ut som där kan vara något! testa imorgonbitti och hoppa på ett tydligare streck då!

  • Wed 5 May 2021 05:19
    #21

    Haha faaaaaaan hörni!! Tog ett test nyss (kl 05:05 typ). Tror ni inte jag lyckades fippla till testet så det ramlade ner i handfatet och fick lite vatten på sig

Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?