• Wed 28 Apr 2021 08:56
    1443 visningar
    50 svar
    50
    1443

    Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?

    Hej!


    Jag (29) och min sambo (40) har gjort vårt första seriösa försök till att producera en bebis. Jag vill höra med er om vilka chanser ni tror att det har blivit gjort på första försöket. Här kommer lite bakgrundsinfo:

    - Senaste mensens första dag: 9 April
    - Ägglossning skedde mest troligt, dock ej helt klart: 23-25
    - Oskyddat samlag: 21, 23 samt 25

    Utöver detta så har jag en stabil menscykel, den varierar sällan och går som en klocka egentligen. Det var tydligt under min ägglossning att den var i full gång baserat på mina flytningar samt sexlusten sköt i taket (hehe). 

    Vad tror ni? Kan det ha blivit en bebis? OCH för hur många av er gick det på första försöket? Flört

    Till saken hör dock att jag aldrig tidigare blivit gravid (har dock varit noga med skydd) så därför finns det såklart en tveksamhet i om jag ens KAN bli gravid. 

    PS. jag sitter såklart redan nu och inbillar mig en massa graviditetssymptom som dock ändå är svåra att ignorera (mycket huvudvärk, molvärk i ryggslut och tjejmage, stickningar runt tjejmage/äggstockar). Men jag är medveten om att symptom såhär tidigt skulle vara väldigt märkligt/osannolikt. 

  • Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?
  • Anonym (Lyckl­igt lottad­)
    Wed 5 May 2021 07:32
    #22
    madelulejne skrev 2021-05-05 05:19:31 följande:

    Haha faaaaaaan hörni!! Tog ett test nyss (kl 05:05 typ). Tror ni inte jag lyckades fippla till testet så det ramlade ner i handfatet och fick lite vatten på sig


    Haha, ånej!
  • Anonym (Joh)
    Wed 5 May 2021 07:45
    #23
    madelulejne skrev 2021-05-05 05:19:31 följande:

    Haha faaaaaaan hörni!! Tog ett test nyss (kl 05:05 typ). Tror ni inte jag lyckades fippla till testet så det ramlade ner i handfatet och fick lite vatten på sig


    Haha åh nej.

    Bra påminnelse att jag alltid ska spara urinet tills testet visar resultat.
  • Wed 5 May 2021 08:29
    #24

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?Glad

  • Wed 5 May 2021 08:30
    #25
    madelulejne skrev 2021-05-05 08:29:08 följande:

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?Glad


    Hålla mig från att kissa alltså, några timmar så det hinner samlas så mycket info i mitt kiss som det går haha
  • Anonym (Joh)
    Wed 5 May 2021 08:59
    #26
    madelulejne skrev 2021-05-05 08:29:08 följande:

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?


    De låter rimligt! Håller tummarna för dig. Håll dig så länge som möjligt och drick inte för mycket så du späder ut de, hehe
  • Anonym (Z)
    Wed 5 May 2021 09:00
    #27
    madelulejne skrev 2021-05-05 08:29:08 följande:

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?


    Tycker att det låter som en plan, har tänkt på dig och hoppades att du skulle ha skrivit nu så man får veta hur det går . Håller tummarna!
  • Wed 5 May 2021 09:58
    #28
    madelulejne skrev 2021-05-05 08:29:08 följande:

    Okej, jag har nu fixat två st clearblue early och även ett med veckoindikator. Tänkte testa ett early nu under dagen (ska dock försöka hålla mig). Jag tänker att det blev ett streck, om än svagt, igår kväll med RFSU:s test som har en känslighet på 25 hCG medans clearblue early har 10 hCG så OM jag är gravid bör det ju visa då. Gör det inte det så har jag ändå en backup så jag kan testa mig imorgon på morgonen. Visar det inget då så utgår jag från att jag inte är gravid och inväntar min mens som ska komma lördag (mest troligt). Kommer inte mensen som tänkt och blir försenad så tar jag testet med veckoindikator efter några dagar. 

    Vad tror ni om detta?


    Gör så! Jag plussade flera dagar innan BIM med veckoindikator och vanliga test, så tycker att clearblue early borde verkligen visa för dig nu!
  • Wed 5 May 2021 10:19
    #29


    Okej tog det här nu! Vad säger vi?!
  • Wed 5 May 2021 10:39
    #29
    madelulejne skrev 2021-05-05 10:19:49 följande:

    Okej tog det här nu! Vad säger vi?!


    Jag säger vänta tills på söndag och ta testet då!
  • Wed 5 May 2021 10:41
    #30
    mandarincurd skrev 2021-05-05 10:39:11 följande:

    Jag säger vänta tills på söndag och ta testet då!


    Vet inte hur bilden ser ut här för er men i verkligheten och med bättre upplösning på bilden syns strecket tydligt men det är ljust. Så ska testa ta imorgon på morgonen också för att vara LITE mer säker.
Svar på tråden Vad tror ni om våra chanser för fullträff direkt?