• mickan­95
    Thu 29 Apr 2021 00:53
    2974 visningar
    6 svar
    6
    2974

    Är det omöjligt för dig att gå ner i vikt? SE HIT

    Hej

    Jag vill dela med mig av min resa och varför jag inte kunde gå ner i vikt trots dieter och träning. Ifall det finns någon med liknande problem som behöver råd skriv privat eller i tråden.

    Har du nästan intill omöjligt att gå ner i vikt, kan det betyda att du inte gått upp i vikt av ?fett? utan istället vätska.

    Jag gick upp 20-25kg på ett år, jag förstod inte vad som var fel, jag jobbade och tränade aktivt, började äta bättre och slutade med sötsaker men jag fortsatte gå upp i vikt...

    Tillslut gick jag till en läkare, gjorde tester och som jag misstänkte så var allt normalt.

    Men läkaren ville inte titta vidare, trots mina ord om spänd hud som ej gick att nypa tag i. Som kändes hård och såg ut som apelsinskal vid minsta väck.

    Efter nu ett år med denna uppgång och lidande psykiskt har jag kommit fram till att min viktuppgång ej beror på att jag käkat upp mig i vikt, utan att mitt lymfsystem inte fungerar korrekt, jag måste manuellt massera ut den överflödiga vätskan som samlats och ej vill försvinna.

    Jag hade ett aktivt liv och tränade, men den hårda träningen gjorde min svullnad värre!

    Inga dieter osv funkade. Har du testat allt? Läs på om lymfsystemet, det kan vara boven i allt!

    Det finns lite tips och trick man kan använda sig med samtidigt.

    Kan skriva upp dem i en kommentar för de som vill ha hjälp.

    Jag börjar äntligen gå ner i vikt nu, med lymfmassage kombinerat med rätt träning och tips.

  • Svar på tråden Är det omöjligt för dig att gå ner i vikt? SE HIT
  • Anonym (tell me)
    Thu 29 Apr 2021 01:05
    #1

    Jag vill gärna veta! Enda gången jag har gått ner i vikt var när jag åt under 500 kcal om dagen i 4 månader men jag blev inte smal direkt. Jag hade liksom kvar samma former och hårda hud eller vad jag ska kalla det.

  • mickan­95
    Thu 29 Apr 2021 01:25
    #2

    Dieter och 500kalorier dag funkade inte för mig heller trots jobb på ett lager där jag gick 15.000 steg per dag. Mitt jobb med tunga stressiga dagar gjort allt bara värre.

    börjar med några enkla frågor.

    -kan du nypa tag i ditt skin på hela kroppen?

    -blir huden området hård och ger motstånd när du trycker ihop vissa kroppsdelar?

    -om du greppar tag med en hand på vaden och trycker ihop lite, blir huden gropig och det ser ut som vätska?

    -känner du dig svullen i kroppen?

    -blir svullnaden värre med träning?

    -träning och kost hjälper inte?

    Jag märkte att varken träning eller kost hjälpte mig gå ner i vikt och läkarna hittade ej något fel trots jag anmärkte dessa saker.

    Googlat och googlat i snart ett år och äntligen fattat problemet.

    Precis som att Hjärtat pumpar blodet för att gå runt så måste lymfsystemet gå runt. Ibland funkar inte alltid lymfsystemet och man måste själv massera ut vätska.

    Så börja med att googla fram en bild på vart du ska massera och gör detta minst en gång om dagen, försök göra lite smått extra om du har tid över också. Vi måste hjälpa vätskan att komma ut.

    -drick alltid mycket vatten så att allt slagg från lymfsystemet åker ut.

    -vill du träna så ska du träna mjuka övningar, så som långsamma promenader eller yoga

    - hård träning gör bara allt värre så undvik det.

    -har du möjlighet att basta till en början så gör det så ofta du kan

    - försök utesluta mycket mjölkprodukter och kolhydrater.

    -kolhydrater gör att du samlar på dig vätska och det hjälper inte ett dåligt lymfsystem

    -testa att göra eget te med färnkål och ingefära.

    Många kommer säga att det bara handlar om kalorier in och ut, jag kan med stolthet säga att så var det inte för mig. Ingenting funkade förrän jag tog tag i mitt lymfsystem. Det är nu senaste tiden jag börjat gå ner i vikt, efter 1 år av träning och dieter som ej funkade.

    Kombinera lymfdränage/massage med lätt mjuk träning.

    Massagen gör du själv, betala inte massa skit för det.

  • Sat 1 May 2021 14:57
    #3

    LCHF är nog bästa sättet att gå ner vikt, så mer lr mindre gör tvärtom vad dietisten säger så löser det sig fint och fort.


    You're a load in my pants Al - Officer Dan
  • mickan­95
    Sat 5 Jun 2021 20:25
    #4

    Du har missat vad inlägget handlar om.

    De som har problem med lymfsystemet kan ha omöjligt att gå ner i vikt. För det handlar inte om ?FETT? det handlar om vatten som binds i fettvävnader pga att kroppens egna pump inte orkar fösa ut det.

    Jag har problem och har testat allt.

    Efter lymfdränage har jag tappat enormt med vikt.

    Ingen kost eller diet funkade. Kunde ligga på 500 kalorier dag och jobba utan att tappa vikt.

    Lymfsystemet handlar om att du samlar vätska, som efter sin tur går ihop med fettet.

    Jag kunde sitta på huk med benen och känna hur det stramade mellan låret och vaden, och hur hårt det blev. Kunde inte nypa tag nånstans på huden i drabbade områden utan fick ta tag med hela handen (gick fortfarande inte att greppa huden)

    Googla Lipödem samt lyftödem och lymfsystemet.

    Många har svårt att ta in att det inte alltid handlar om kalorier in/ut.

    Dåligt lymfsystem går även i släkten, därför får oftast barn samma kroppsform som sina föräldrar. (Min mamma har samma problem)

    Känner man sig träffad i något av vad jag skrev så ge lymfdränage ett test

  • Sun 6 Jun 2021 13:12
    #5

    Är din vävnad på vader och låt väldigt öm? Det är min och kan inte nypa tag om "lite hud/fett"... Har du något tips på film som visar hur man kan massera?

  • mickan­95
    Mon 7 Jun 2021 13:48
    #6
    Hellishen skrev 2021-06-06 13:12:54 följande:

    Är din vävnad på vader och låt väldigt öm? Det är min och kan inte nypa tag om "lite hud/fett"... Har du något tips på film som visar hur man kan massera?


    Jag är inte direkt öm om mina områden som är drabbade. Men om vi tar benen som exempel så känns de väldigt spänt och tungt ifall jag sitter på huk/ så att vaderna pressas mot låren.

    Just när de pressas så är dem enormt gropiga och blir mycket spända/får annorlunda hudfärg.

    Skulle jag dock ta tag med hela handen och klämma lite gör de lite ont/ömt.

    Det finns olika problem dvs, lipödem är den värsta sjukdomen och där får man mycket ont i benen vid minsta rörelse. Är det annars bara lymfsystemet som är dåligt och inte orkar pumpa ut vätskan går det med egen massage/ vibrationsplatta att fixa.

    Youtube har många bra videos ifall man vill börja massera lymfsystemet, egenvård/massage lymfsystemet är det bara att söka på.

    Länk till en video nedför.





    Skulle rekommendera en vibrationsplatta vilket som, man måste inte köpa en för 10.000kr utan en platta för 1000kr hjälper minst lika bra.

    Facebook har en grupp som heter ?lymfsystemet? där finns en intressant före och efter bild. Har man problem med lymfsystemet kommer man känna igen sig i före bilden.
Svar på tråden Är det omöjligt för dig att gå ner i vikt? SE HIT