• Thu 29 Apr 2021 22:52
    1088 visningar
    7 svar
    7
    1088

    Unik bröllopspresent - Mina föräldrar gifter sig för andra gången

    Mina föräldrar gifte sig första gången 1987. Äktenskapet höll i 9 år och de skiljde sig 1996. För cirka 12 år sedan blev de ett par igen och har levt som särbo fram till ungefär två år sedan då de flyttade ihop. I juni i år, ganska exakt 25 år efter skilsmässan så gifter de sig alltså igen. De har gått igenom mer än något annat par jag känner och deras resa har varit allt annat än enkel, men deras kärlek till varandra är obeskrivlig.

    Så min fråga är nu.. Vad ska jag ge dem i bröllopspresent?

    Jag har sökt och funderat i flera veckor utan att komma på nånting. Jag har en Max budget på cirka tre tusen, men värdet är inte det viktiga. De lever för familjen (mig, min syster och systerdotter) och det får gärna speglas i presenten. De bor i lägenhet och båda blir pensionärer till sommaren och då ska de skaffa hund. Ju personligare och unikare present desto bättre. Jag har funderat på typ fotobok, graverat porslin/glas och liknande, men jag söker det där lilla extra.

    Saker som tyvärr går bort är:

    -upplevelsepresenter

    -allt alkoholrelaterat

    Vore extremt tacksam för alla tips!

  • Svar på tråden Unik bröllopspresent - Mina föräldrar gifter sig för andra gången
  • Anonym (Anna)
    Thu 29 Apr 2021 23:09
    #1

    Har de många gamla foton och/eller gamla videofilmer på dig som liten etc som du skulle kunna digitalisera? Det gjorde jag och det var otroligt uppskattat, bara en googling bort så hittar man företag som kan hjälpa en. Speciellt uppskattat om det finns gamla videofilmer, t ex på dig som liten eller på deras första bröllop.

  • Anonym (M)
    Fri 30 Apr 2021 00:01
    #2

    Kanske det här kan vara en del av gåvan ihop med något som består?
    Gav nyligen sådana till mina föräldrars guldbröllop och det var uppskattat. Pga pandemin kunde jag tyvärr inte närvara så jag har heller varken sett eller smakat på pralinerna, men föräldrarna sade att de var både snygga och goda.


    www.yoursurprise.se/mat-och-dryck/choklad/praliner

  • Anonym (M)
    Fri 30 Apr 2021 09:12
    #3

    Det var alltså deras bröllopsfoto på pralinerna.

  • Fri 30 Apr 2021 11:57
    #4

    Tack för tipsen! ????

    Chokladen ska definitivt beställas, det kommer garanterat att upskattas!

    Ska forska lite mer i vad man kan göra med gamla filmer och foton. Tack!

    Tar gärna emot fler tips ????

  • Anonym (N)
    Fri 30 Apr 2021 14:46
    #5
    +1

    Ett timglas tillsammans med en text, där det står någonting om tiden som börjat om för dem, och om att ta tillvara på den tiden som består och minnas att vända på timglaset och inte låta tiden ta slut som förra gången, typ. Gravera timglaset med namnen och båda vigseldatumen

  • Fri 30 Apr 2021 17:33
    #6
    Anonym (N) skrev 2021-04-30 14:46:35 följande:

    Ett timglas tillsammans med en text, där det står någonting om tiden som börjat om för dem, och om att ta tillvara på den tiden som består och minnas att vända på timglaset och inte låta tiden ta slut som förra gången, typ. Gravera timglaset med namnen och båda vigseldatumen


    Vilken rolig idé! Jag ska kolla upp detta. Tack för tipset!
  • Sat 1 May 2021 09:45
    #7

    Kanske kolla på någon konstnär/småföretagare som tillverkar saker på beställning. Ett foto på hela familjen eller något mer abstrakt som symboliserar dem eller er allihop på något konstverk i trä, glas, metall, plast (3dprint) eller en tavla kanske.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Unik bröllopspresent - Mina föräldrar gifter sig för andra gången