• C.J
    Fri 30 Apr 2021 08:26
    2239 visningar
    2 svar
    2
    2239

    HJÄLP! Livio eller NordicIVF

    Hej. Lång historia kort. Vi ska välja klinik inför privat-ivf och jag vet inte hur man ska kunna välja. Vi "tillhör" Göteborg så jag tänker att det är antingen LIVIO Göteborg eller Nordic IVF. Någon här som har erfarenhet att dessa kliniker? Privat som via landsting spelar ingen roll. 

    Skriv allt du vet och känner, behöver verkligen hjälp. 

    Enligt fertilitetsrapporten ligger Livio lite före i lyckade graviditeter men Nordic ligger bäst i patient-undersökningen. 

  • Svar på tråden HJÄLP! Livio eller NordicIVF
  • Mon 3 May 2021 08:05
    #1

    Hej,


    Vi valde att köra på Nordic, detta eftersom det låg närmast jobbet vilket blir smidigt när man springer dit titt som tätt under arbetstid. Bemötande har varit bra, jag har inget annat att jämföra med då vi kör privat i väntan på kön i landstinget. Vi har ett försök som inte blev någon graviditet, vi är nu inne på andra försöket och ruvar, så vet inget där än :) Vet inte om det är några större skillnader, tror Nordic har högre lyckotal på t.ex. FET men Livio ET etc. när jag försökte läsa på.

  • C.J
    Wed 5 May 2021 20:42
    #2
    Dibella skrev 2021-05-03 08:05:49 följande:

    Hej,


    Vi valde att köra på Nordic, detta eftersom det låg närmast jobbet vilket blir smidigt när man springer dit titt som tätt under arbetstid. Bemötande har varit bra, jag har inget annat att jämföra med då vi kör privat i väntan på kön i landstinget. Vi har ett försök som inte blev någon graviditet, vi är nu inne på andra försöket och ruvar, så vet inget där än :) Vet inte om det är några större skillnader, tror Nordic har högre lyckotal på t.ex. FET men Livio ET etc. när jag försökte läsa på.


    Hej, Jag valde att ringa Livio men hade inte mycket att gå på egentligen, vi bor långt ifrån också så får oss är de samma men smart tänkt av er. Nu är de snart min tur att börja med IVf också, hoppas de går för er denna gången :) <3
Svar på tråden HJÄLP! Livio eller NordicIVF