• Seath Martin

    Fylla jämna år

    Tänkte ställa till med kalas när jag fyller jämnt.

    Det har ju blivit så numera att man måste bjuda in folk annars kommer dom inte.

    Men hur långt före ska man bjuda,?

    En månad ? Två månader?

  • Svar på tråden Fylla jämna år
  • Tecum

    Huvudsaken är att du väntar med festen tills i höst när alla som vill är vaccinerade.

  • AMCG

    Precisera att du önskar svar antingen från alla (ja eller nej) eller från dem som önskar komma senast ett visst datum (som är tillräckligt för att du ska kunna förbereda allt). Jag har varit med om att inte få svar från endel personer och då förutsatt att de inte tänkte/kunde komma men som dök upp... Det blir lite jobbigt när man inte planerat mat och sittplatser till dem.

    Beroende på om de inbjudna är långresta eller bor i närheten har jag bjudit in med olika långt varsel. Ska du bjuda in personer som måste boka biljetter och hotell och kanske även måste ta en semesterdag så behöver de längre tid på sig ordna allt än om alla inbjudna bor inom 10 min gångavstånd. När vi bjudit in personer som bor långt borta har vi skickat ut inbjudningar 3-2 månader i förväg och när de bjudits in personer som bor nära så har vi skickat 2-3 veckor i förväg. Om vi bjudit någon som bor nära samtidigt som personer som bor långt borta har vi så klart skickat inbjudningar till samtliga vid samma tidpunkt.

    Gratulerar på födelsedagen och hoppas firandet blir lyckad!

Svar på tråden Fylla jämna år