• Fri 30 Apr 2021 22:43
    2072 visningar
    30 svar
    -2
    30
    2072

    Varför stoppar man in barnens fingrar i munnen?

    Hej!

    Det här låter säkert väldigt konstigt och jag kanske är ute och cyklar, men pappan stoppar in dotterns fingrar i sin mun. Det är min dotter, alltså vårat gemensamma barn. Tycker detta är äckligt. Hon är 5 månader och ibland stoppar han in halva hennes hand i sin mun. Pappan gör detta för att skämta med henne. Jag tycker som sagt det är äckligt och undrar lite varför han gör detta. Vill inte stoppa in dotterns fingrar i min mun. Jag skulle känna mig som en peddo-gumma då. Vad anser ni? Är det äckligt att göra så där eller är det naturligt? Gör nästan alla föräldrar så?

  • Svar på tråden Varför stoppar man in barnens fingrar i munnen?
  • Fri 30 Apr 2021 22:56
    #1

    Hur reagerar barnet? Om barnet skrattar så att det kiknar så är det kanske något man vill göra? Har aldrig gjort det själv men ser inget äckligt med det.

  • Fri 30 Apr 2021 22:56
    #2

    Det har jag aldrig gjort. Inte barnens pappa heller

  • Anonym (!)
    Fri 30 Apr 2021 22:58
    #3

    Vad säger pappan själv? Lite äckligt kan man kanske tycka...

  • Anonym (!)
    Fri 30 Apr 2021 23:00
    #4

    Tycker dock inte att det har med peddo att göra.

  • Anonym (!)
    Fri 30 Apr 2021 23:01
    #5

    Tycker dock inte att det har med peddo att göra.

  • Anonym (M)
    Fri 30 Apr 2021 23:17
    #6

    Min 7 månaders har under den sista månaden varit väldigt intresserad av min mun när jag tex sitter och ammar.. han vill gärna in där med fingrarna och utforska. Jag brukar låssas bita han i fingrarna då och han skrattar så himla mycket.. jag trycker inte det är något konstigt det är ju på hans premisser. De utforskar munnen precis som men näsa. Hår mm. Vet att storebror mad gjorde så ett tag.

    jag tycker du ska prata med din sambo om du tycker det är fel, han har ju tydligen ett annat sätt att se på det. Ännu viktigare att ta diskussionen om du känner att det är peddo varning över din sambo.. din uppgift är ju att skydda dit barn!

  • Fri 30 Apr 2021 23:37
    #7

    Jag kan inte påstå att hon skrattar och hon stoppar inte själv in sina fingrar i hans mun. Det är pappan som styr fingrarna dit. Han tuggar lite på dom eller vad man ska säga.

  • Sat 1 May 2021 06:54
    #8
    Lena08 skrev 2021-04-30 23:37:29 följande:

    Jag kan inte påstå att hon skrattar och hon stoppar inte själv in sina fingrar i hans mun. Det är pappan som styr fingrarna dit. Han tuggar lite på dom eller vad man ska säga.


    Så fråga varför han gör det då så kanske du får bättre förståelse. Eller han en tankeställare.

    Jag och min partner har för övrigt olika syn på viljen grad av fysisk intimitet är ok med ett barn. Så vi gör helt enkelt olika.
  • Anonym (barnl­ös tant)
    Sat 1 May 2021 11:30
    #9

    Jag tycker att det är rätt ofta man ser föräldrar nafsa lite lekfullt på sina bebisar. Kanske inte ute på stan men när man umgås hemma hos dem och så. Jag har aldrig uppfattat det som något konstigt och definitivt inte som något sexuellt. Men jag kanske har missuppfattat hur din man gör?

  • Anonym (Tugga­t)
    Sat 1 May 2021 11:38
    #10
    +1

    Jag gjorde så med barnen när de var små. Jag låtsades äta upp deras fötter också. De var ju så gosiga att man nästan ville äta upp dem. Jag har aldrig känt mig som en peddo-gumma för det och hade min partner insinuerat något sådant hade vi sannolikt inte levt tillsammans. Det är rätt grova ?anklagelser?.

Svar på tråden Varför stoppar man in barnens fingrar i munnen?