• Sat 1 May 2021 00:15
    738 visningar
    7 svar
    7
    738

    Dator till förskolebarn

    Hej!

    Jag har en dotter på 3 år och en på 5 år. De är väldigt intresserade av datorer eftersom de ständigt ser mig och min man sitta med våra i knäet. Jag började leta efter interaktiva barndatorer på nätet men alla verkar vara med engelskt tal. Vet någon om det finns någon barndator med svenskt tal? Eller möjligtvis en barndator som inte pratar så mycket, där språket spelar mindre roll? Gärna något som passar en 3-5 åring!

    Mvh Alexandra

  • Svar på tråden Dator till förskolebarn
  • Anonym (Ghost­)
    Sat 1 May 2021 06:14
    #1
    +1

    Uhm en platta kanske...? Där kan man ha många appar, man ställer in språk själv osv.

  • Sat 1 May 2021 17:26
    #2

    Jo jag har funderat på det! Men skulle vilja ha något lite mer stöttåligt och gärna med tangentbord. Finns jättefina från tex vtech men alla verkar vara på engelska/tyska/franska/kinesiska...

  • Sat 1 May 2021 17:27
    #3

    Jo jag har funderat på det! Men skulle vilja ha något lite mer stöttåligt och gärna med tangentbord. Finns jättefina från tex vtech men alla verkar vara på engelska/tyska/franska/kinesiska...

  • Sun 2 May 2021 01:45
    #4

    Varför ska ni ha barndatorer? Vår son har lärt sig vår dator från början och har kunnat logga in och ut från den sedan 4 års ålder.

  • Tue 4 May 2021 15:37
    #5

    Vi tänkte att barnen behövde något mer stöttåligt och inte riktigt så dyrt... Men jag ska fundera på vanlig dator!

  • Tue 4 May 2021 15:37
    #6

    Vi tänkte att barnen behövde något mer stöttåligt och inte riktigt så dyrt... Men jag ska fundera på vanlig dator!

  • Anonym (Jag87­)
    Thu 6 May 2021 09:36
    #7

    Varför inte köpa en iPad och ladda ner olika pedagogiska appar 

Svar på tråden Dator till förskolebarn