• Anonym (Anon)
    Sat 1 May 2021 16:17
    1271 visningar
    72 svar
    72
    1271

    Korta killar

    Korta killar som jag själv. När gav ni upp på att träffa någon och vad gör ni istället?

  • Svar på tråden Korta killar
  • Anonym (Hasse­)
    Sat 1 May 2021 16:28
    #1

    Hur kort?

    Jag är 165 cm lång och har varit både gift, sambo, särbo och dejtat massor. Nu är jag 60 år gammal och har fortfarande inga problem.

  • Anonym (Anon) Trådstartaren
    Sat 1 May 2021 16:31
    #2

    1.70 och jag är glad för dig. Dock så är du undantaget och jag vill inte intresserad av en överlevnads bias perspektiv. Det jag vill ha är historien från dem som kämpade med sig själva under lång tid och hittade acceptans, ro och frid och förhoppningsvis hittade något annat att älska.

  • Sat 1 May 2021 17:33
    #3

    Ett ord: self-development. Sluta aldrig sätta upp mål för Dig själv, och när Du nått dina mål så sätter Du upp nya igen! Skriv till mig om Du vill få daglig good-influence? Jag kan skriva 2 random kemi-fakta per dag som Du kommer älska att läsa.

  • Anonym (Jo)
    Sat 1 May 2021 19:55
    #4
    +1

    Längden spelar ingen roll

  • Anonym (Tjej)
    Sat 1 May 2021 19:58
    #5
    +1

    Jag skulle inte bry mig om en killes längd. Jag skulle bry mig om hans personlighet, intelligens, godhet, osv. Sådant som sitter inuti.

  • Anonym (Hasse­)
    Sat 1 May 2021 20:02
    #6

    Hur många har tackat nej ordagrant för att du är för kort?

  • Anonym (Tea)
    Sat 1 May 2021 20:07
    #7
    +1

    Min första pojkvän var 1.70. Innan mig hade han haft ett förhållande och jag vet minst en flickvän efter mig. Nu är han gift med barn med ytterligare en kvinna.

    Det är högst osannolikt att det är din längd som har hindrat dig. Kanske har du bara haft otur.

  • Anonym (T)
    Sat 1 May 2021 21:21
    #8

    Sannolikheten är väldigt mycket större är att din dåliga självkänsla är orsaken till att du inte träffar någon än att det beror på längden. Fakta är att många killar med din längd träffar tjejer.

  • Sat 1 May 2021 22:07
    #9

    Sanningen är att det finns en liten skara som bryr sig om detta. Det finns en stor del som säger att de föredrar längd tills de träffar nån som får dem att inte bry sig om det.

    Sen finns massor som inte bryr sig alls.

    Det finns olika fördelar i livet. Pengar, status, humor, längd, kuk-storlek, äventyrlighet, intelligens, karisma, lojalitet, vänlighet, öppenhet, social förmåga, hygien, kroppsformer, muskler, hälsa. Kan du pricka in allt så kommer du kunna välja och vraka som du vill.

    Om du saknar några av ovan så försvinner en del av potentiella partners men vem kan få alla? Och se till att maximera de bra egenskaperna du har. Låt de leda dig till framgång istället för att fastna i dem som inte gör det.

    Jag har en kompis som är jätte kort men har alltid lätt att skaffa tjejer. Han har en härlig energi, manlig röst, stark personlighet och är framåt och entusiastisk. Han är tunnhårig med för övrigt. Men tro mig, man märker honom i ett rum.

  • Sat 1 May 2021 22:18
    #10

    Det är ju absolut så att längden är ett av de viktigaste urvalskriterierna för kvinnor initialt. Frågar man en kvinna hur hennes drömman är kommer ordet "lång" rätt högt upp på listan, ofta först. Men när man passerat det där allra ytligaste tinde-stadiet verkar det ha liten betydelse. Humor och charm, självkänsla och utstrålning trumfar ut längden direkt när hon väl skrapat på ytan. Jag tror som de andra att det är ngt annat som är ditt problem, men du tolkar det som din längd. Kvinnor gillar män som kommer in i rummet och lyfter det, är lättsamma och har lite glimt i ögat. Och humor. Får du henne att skratta är hälften gjort. Men om du kommer in i rummet och tror att du inte kan det där bara för att du är kort så blir det ingenting. Dessutom är du ju inte särskilt kort. Absolut under medel, men definitivt inte så att man reagerar på det.

Svar på tråden Korta killar