• Anonym (Lisa4­4)
    Sun 2 May 2021 02:29
    308 visningar
    27 svar
    27
    308

    Kär i någon man inte träffat?

    Jag har sedan en tid tillbaka lärt känna en svensk man som bor utomlands via ett online chattforum. Vi är båda gifta och har familj. Vi har textat varandra flera gånger om dagen i snart 4 månader och pratat om allt möjligt, ibland upp till 40 sms om dagen och det känns som att jag känner honom väldigt väl vid det här laget. Problemet är att jag nu har känslor för denne mannen. Kan man bli kär i någon man inte har träffat i verkligheten utan bara haft kontakt med via sms, telefonsamtal och videosamtal?

  • Svar på tråden Kär i någon man inte träffat?
  • Anonym (Maria­)
    Sun 2 May 2021 05:27
    #1

    Alltså kärlekskänslor kan man definitivt få. Men sedan vet man ju inte om de består när man träffas. Det kan hända att man föreställt sig saker om personen som inte alls stämmer med verkligheten.

  • Anonym (F)
    Sun 2 May 2021 05:34
    #2

    Det är lätt att ge personen egenskaper som man önskar de har, som en drömbild. Sen behöver detta inte vara sant. En spännande lek med skön bekräftelse.

  • Anonym (A)
    Sun 2 May 2021 08:10
    #3

    Kärlekskänslor kan man absolut få, som föregående har sagt. Vill dock bara höja ett varningens finger och säga att var riktigt säker på vad du ger dig in på. Ni är gifta båda två - hur ser tankarna för din del ut framåt. Hans tankar? Att bli kär i någon kan vara rätt lätt i jämförelse med att sedan behöva hantera en krossad kärlek, svek och bedrövelse. Säger detta enbart av omtanke och egen erfarenhet.

    Fundera länge och väl vad du önskar och om du är beredd att ta alla konsekvenser av detta. Jag själv blev kär i en gift man medan jag själv var gift och jag har haft ett helvete. Vi. Har haft ett helvete. Och min nu mera ex-man har haft ett helvete. Våra respektive barn finner sig nu med skilda föräldrar och det kommer dröja något år till minst tror jag innan vi alla är i land i denna nya konstellation. Jag säger inte att det är omöjligt - jag säger bara att med facit i hand önskar jag att jag varit mer mentalt förberedd på att både stå för mina handlingar samt bättre rustad när det kom till att ta hand om det praktiska. Att vara medveten om hur smärtsamt det är att vara den som lämnar...

  • Anonym (5556)
    Sun 2 May 2021 08:13
    #4

    Har han bett om pengar?

  • Anonym (Barba­)
    Sun 2 May 2021 08:48
    #5

    Ja, det kan man. Det hände mig själv. Idag är vi sambos och väntar barn. Men man får inte vara naiv!

  • Anonym (Lisa4­4) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 09:16
    #6
    Anonym (A) skrev 2021-05-02 08:10:30 följande:

    Kärlekskänslor kan man absolut få, som föregående har sagt. Vill dock bara höja ett varningens finger och säga att var riktigt säker på vad du ger dig in på. Ni är gifta båda två - hur ser tankarna för din del ut framåt. Hans tankar? Att bli kär i någon kan vara rätt lätt i jämförelse med att sedan behöva hantera en krossad kärlek, svek och bedrövelse. Säger detta enbart av omtanke och egen erfarenhet.

    Fundera länge och väl vad du önskar och om du är beredd att ta alla konsekvenser av detta. Jag själv blev kär i en gift man medan jag själv var gift och jag har haft ett helvete. Vi. Har haft ett helvete. Och min nu mera ex-man har haft ett helvete. Våra respektive barn finner sig nu med skilda föräldrar och det kommer dröja något år till minst tror jag innan vi alla är i land i denna nya konstellation. Jag säger inte att det är omöjligt - jag säger bara att med facit i hand önskar jag att jag varit mer mentalt förberedd på att både stå för mina handlingar samt bättre rustad när det kom till att ta hand om det praktiska. Att vara medveten om hur smärtsamt det är att vara den som lämnar...


    Tack för ditt svar. Jag tror inte detta kommer leda någon vart då jag är hyfsat lyckligt gift och inte vill lämna min man. Jag vill inte utsätta mina barn för en skilsmässa heller, även om det ibland är lätt att tro att gräset är grönare på andra sidan...
  • Anonym (Lisa4­4) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 09:16
    #7
    Anonym (5556) skrev 2021-05-02 08:13:46 följande:

    Har han bett om pengar?


    Nej absolut inte. Det skulle jag aldrig skicka!
  • Anonym (Lisa4­4) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 09:17
    #8
    Anonym (Barba) skrev 2021-05-02 08:48:07 följande:

    Ja, det kan man. Det hände mig själv. Idag är vi sambos och väntar barn. Men man får inte vara naiv!


    Vad härligt för dig :)
  • Anonym (Lisa4­4) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 09:18
    #9
    Anonym (F) skrev 2021-05-02 05:34:55 följande:

    Det är lätt att ge personen egenskaper som man önskar de har, som en drömbild. Sen behöver detta inte vara sant. En spännande lek med skön bekräftelse.


    Ja så är det nog, tror du har helt rätt.
  • Anonym (Lisa4­4) Trådstartaren
    Sun 2 May 2021 09:20
    #10
    Anonym (Maria) skrev 2021-05-02 05:27:54 följande:

    Alltså kärlekskänslor kan man definitivt få. Men sedan vet man ju inte om de består när man träffas. Det kan hända att man föreställt sig saker om personen som inte alls stämmer med verkligheten.


    Tack för ditt svar, jag tror du har helt rätt.
Svar på tråden Kär i någon man inte träffat?