• Anonym (Vad skulle ni göra?)

    Om flickvännen berättar att hon gjort abort

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?

  • Svar på tråden Om flickvännen berättar att hon gjort abort
  • Anonym (Klok)

    Grattis till att du har en klok flickvän som en gång fattade ett svårt beslut och som tydligen var helt rätt eftersom hon inte ångrar sig.

  • Anonym (suck)
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 12:55:05 följande:

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?


    Ja snälla lämna, det är uppenbart att du inte ska vara i ett förhållande ts
  • Anonym (Olle)

    Hade det varit under exceptionella omständigheter och att hon insett allvaret i det så hade vi kanske kunnat gå vidare. Fast då måste det att hon haft sex med någon annan också skett under exceptionella omständigheter.

  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Vad skulle ni göra?) skrev 2021-05-02 12:55:05 följande:

    Jag undrar hur ni skulle reagera om flickvännen berättar att hon gjort abort i ett tidigare förhållande. Hon ångrar sig inte ens och tycker inte ens att hon har gjort något fel.

    Är det bara att lämna eller?


    Ja, det tycker jag. Om du inte kan respektera hennes rätt till hennes kropp, så  känns det lönlöst att  fortsätta.
  • Anonym (Em)

    Ja du borde lämna och sedan leva ensam i celibat resten av ditt liv. Se till att inte föra vidare dina gener och värderingar.

  • Törstiga tuppen

    Att göra abort är inte samma sak som att köpa sex. För den här tråden ska väl vara någon konstig liknelse med tråden om kvinnan skulle lämna en partner som köpt sex?

  • Anonym (suck)
    Anonym (Olle) skrev 2021-05-02 13:02:59 följande:

    Hade det varit under exceptionella omständigheter och att hon insett allvaret i det så hade vi kanske kunnat gå vidare. Fast då måste det att hon haft sex med någon annan också skett under exceptionella omständigheter.


    Lägg ner, du har knappast haft sex med en riktigt kvinna och kommer heller inte ha det i närmaste framtiden.

    Väx upp
  • Anonym (E)

    Antar att detta är en frågeställning skapas efter "om din pojkvän köpt sex" (eller vad den tråden heter). Det faller extremt platt och är så idiotiskt. Vet man inte skillnaden eller kan acceptera en abort i ett tidigare förhållande bör man verkligen inte vara i ett förhållande.

Svar på tråden Om flickvännen berättar att hon gjort abort