• Sun 2 May 2021 16:18
    938 visningar
    8 svar
    8
    938

    Hyra från gängmedlem?

    Hallå

    Jag har möjlighet att hyra en bra lägenhet i andrahand bra område, men en av de som bor i lägenhet är tidigare dömd gängmedlem som nyligen kommit ut ur fängelset.

    Jag vill verkligen ha lägenheten, men gängmedlemmen har tidigare varit inblandad i hämndaktioner i en olöst konflikt med ett annat gäng.

    Tänker på värsta möjliga scenario att någon skulle tro han bor där medan min familj o jag hyr i andrahand o försöka hämnas på honom och typ beskjuta lägenheten?

    Vad hade ni gjort? Lägenheten är perfekt för oss, så det är svårt att ta ett beslut

  • Svar på tråden Hyra från gängmedlem?
  • Sun 2 May 2021 16:29
    #1

    Stort fett NEJ. Behöver inte ens motivera varför.

  • Anonym (Eh)
    Sun 2 May 2021 16:32
    #2

    Eh givetvis är det ett stort nej på det. Det är inte ens att överväga. Det skulle för övrigt vara direkt oansvarigt av dig gentemot din familj att ta den lägenheten.

  • Sun 2 May 2021 16:33
    #3

    Om det är svårt att ta beslut så beklagar jag. Det är helt obegripligt att du ens överväger att tacka ja. Du förstår inte innebörden?

  • Anonym (Ö)
    Sun 2 May 2021 16:40
    #4

    Aldrig i livet.

  • Sun 2 May 2021 17:04
    #5

    Gillar du spänning och är ensamstående utan barn, föräldrar eller andra som du bryr dig om så kanske det är en bra idé.
    För vanliga människor är det et stort nej.

  • Sun 2 May 2021 20:33
    #6

    Måste vara en av de sämsta idéer jag hört...

  • Mon 3 May 2021 18:35
    #7

    Driver du med oss, TS?

    Mvh från en som ofrivilligt sett gängen på nära håll. Ohälsosamt nära håll. Tänk ett varv till mannen om livet är viktigt för dig och din familj. :/

  • Anonym (Annon­ym)
    Fri 9 Jul 2021 22:12
    #8

    Du verkar osäker på att hyra, varför?

Svar på tråden Hyra från gängmedlem?