• Anonym (,,)
    Mon 3 May 2021 08:46
    4033 visningar
    64 svar
    -2 +1
    64
    4033

    Sambo duschar inte!

    Min sambo kan gå nästan en vecka utan att duscha. Till slut tröttnade jag och införde ett duschschema varannan dag.

    Nu är det plötsligt jätteviktigt att han ska duscha just de dagarna han ska iväg på aktivitet med sina vänner? Han vill alltså duscha just den dagen, inte dagen innan.

    Kan inte låta bli att känna: varför har det aldrig varit tillräckligt viktigt att duscha för min skull? Det är ju jag som sover bredvid honom och har sex med honom. Det är alltså ok att jag ligger bredvid honom fast han inte duschat på flera dagar. Men hans vänner som han inte ens har fysisk kontakt med, de måste mötas av en helt nyduschad person?

    Antar jag bara borde vara glad att han duschar, men för mig är att inte sköta hygien lite som att skita i relationen, det är viktigt för mig helt enkelt. Jag ser själv till att vara noga och hålla mig i form etc. Har tagit upp duschningen många många ggr och duschschema är det enda som funkar.

  • Svar på tråden Sambo duschar inte!
  • Mon 3 May 2021 08:49
    #1
    +2

    Att han är petig med just vilka dagar han ska duscha beror nog på att han blev sur över att du behandlar honom som ett barn och införde ett schema åt honom (!). Nu vill han ge igen med samma mynt för att visa dig hur löjligt han tycker det är.

  • Mon 3 May 2021 08:58
    #2
    +1

    Att behöva införa ett duschschema för en vuxen man skulle i alla fall få min snippa att stänga sig som berlinmuren. Så fruktansvärt oattraktivt..

  • Anonym (Suck)
    Mon 3 May 2021 09:10
    #3
    Anonym (,,) skrev 2021-05-03 08:46:04 följande:

    Min sambo kan gå nästan en vecka utan att duscha. Till slut tröttnade jag och införde ett duschschema varannan dag.

    Nu är det plötsligt jätteviktigt att han ska duscha just de dagarna han ska iväg på aktivitet med sina vänner? Han vill alltså duscha just den dagen, inte dagen innan.

    Kan inte låta bli att känna: varför har det aldrig varit tillräckligt viktigt att duscha för min skull? Det är ju jag som sover bredvid honom och har sex med honom. Det är alltså ok att jag ligger bredvid honom fast han inte duschat på flera dagar. Men hans vänner som han inte ens har fysisk kontakt med, de måste mötas av en helt nyduschad person?

    Antar jag bara borde vara glad att han duschar, men för mig är att inte sköta hygien lite som att skita i relationen, det är viktigt för mig helt enkelt. Jag ser själv till att vara noga och hålla mig i form etc. Har tagit upp duschningen många många ggr och duschschema är det enda som funkar.


    Men sluta.... Ska du vara hans morsa eller?? 

    Han duschar inte för DIN skull utan för SIN skull, precis som de flesta normala människor. Sluta ta det personligt, hans hygien har inte med varken dig eller er relation att göra. Släpp det och fokusera på ditt eget istället.
  • Anonym (,,) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 09:14
    #4

    Jag tycker själv det är helt jävla bisarrt att en vuxen karl kan gå en vecka utan att duscha, så det här var enda sättet. Han kommer inte ihåg det annars, typ. Jag fixar verkligen inte att sova i samma säng som nån som inte duschar. Och uppenbarligen är det ju viktig att vara fräsch för andra, bara inte sin partner i guess.

  • Anonym (,,) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 09:18
    #5
    +1

    Han har själv pratat om hur oattraktivt det är när par i relationer tar varandra för givet, lägger på sig och slutar bry sig om utseendet.

    Jag tycker det är lika illa att inte sköta sin hygien. Efter en vecka kan jag säga att man stinker svett och han märker det inte ens själv. Tagit upp det mååååånga ggr men blev ingen förändring förrän vi schemalade det.

  • Mon 3 May 2021 09:22
    #6

    Jag förstår hur du känner det. Själv hade jag inte stått ut med en partner som inte duschar. Usch. Dusch varje dag, annars får det vara.

    Och att han sen börjar duscha för andra än dig gör det ju riktigt irriterande.som att han visar att vad du tycker inte spelar någon roll, men att han egentligen förstår att man behöver duscha. För andra.

    Nej, jag hade blivit både ledsen och arg om jag var i din sits

  • Anonym (Vad är det för fel på män?)
    Mon 3 May 2021 09:29
    #7

    Jag måste också säga till min sambo att duscha...Vad är det för fel på män som inte verkar förstå att man behöver upprätthålla sin hygien?? Han är chef och fattar stora beslut på sitt arbete men ser inte när håret är fett och känner inte när han luktar unket. Enda gången han duschar är om han tränar men det gör han inte längre så om jag inte skulle säga till i

    så hade han inte ens duschat en gång i veckan.

  • Anonym (Suck)
    Mon 3 May 2021 09:31
    #8
    Anonym (,,) skrev 2021-05-03 09:14:22 följande:

    Jag tycker själv det är helt jävla bisarrt att en vuxen karl kan gå en vecka utan att duscha, så det här var enda sättet. Han kommer inte ihåg det annars, typ. Jag fixar verkligen inte att sova i samma säng som nån som inte duschar. Och uppenbarligen är det ju viktig att vara fräsch för andra, bara inte sin partner i guess.


    Men.... gör slut då. Du känner att han struntar i dig, tar relationen för given, att han är äcklig och du kan inte ens sova bredvid honom. Prata med honom om det här och om han inte fixar till sig gör du slut, var tydlig med det innan också. Du har din standard så varför ska du dadda runt med honom...?
  • Anonym (Vad är det för fel på män?)
    Mon 3 May 2021 09:39
    #9
    +1
    Anonym (Suck) skrev 2021-05-03 09:10:23 följande:

    Men sluta.... Ska du vara hans morsa eller?? 

    Han duschar inte för DIN skull utan för SIN skull, precis som de flesta normala människor. Sluta ta det personligt, hans hygien har inte med varken dig eller er relation att göra. Släpp det och fokusera på ditt eget istället.


    Tyvärr måste man bli som en morsa eftersom de inte verkar fixa det själva. Det har visst med henne att göra, hon lever ju tillsammans med honom och de sover ihop, har sex etc

    Varför ska hon stå ut med hans dåliga lukt och få hans bakterier i sängen? Sådant här kan göra att man inte längre vill ha närhet vilket kan förstöra en relation. Och Jo, man duschar visst delvis för andras skull. Eller går du på fest eller till jobbet utan att ha duschat på flera dar?
  • Mon 3 May 2021 09:40
    #10

    Att hålla sig fräsch är inte bara för sin egen skull utan även för omgivningens skull. Att hålla på med duschschema tyder ju på att allt inte kan stå rätt till.

    Nu när det ändå funkar så gör det väl inte så mycket om han duschar när han ska ut med vänner? Om jag hade haft en sambo som din hade jag bara blivit glad om han vill vara fräsch inför sina vänner också.

    Luktar han efter en dag eller är det ok att han duschar varannan dag? Tvättar han sig isf under armar, skrev etc? I dagens samhälle är det smidigt att ta en dusch att skölja av sig utan att kanske för den skull schamponera hela kroppen.

Svar på tråden Sambo duschar inte!