• Anonym (Vad göra)
    Mon 3 May 2021 13:15
    2445 visningar
    87 svar
    +1
    87
    2445

    Min man gillar inte att våra barn har utländska kompisar

    Som rubriken lyder så gillar inte min man att våra barn har utländska kompisar. Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?

  • Svar på tråden Min man gillar inte att våra barn har utländska kompisar
  • Anonym (H)
    Mon 3 May 2021 13:24
    #1
    +1

    Skilj dig och skaffa en vettig man. Skulle aldrig vilja ha en far till mina barn med sådan inställning.

  • Anonym (Lycka till)
    Mon 3 May 2021 13:25
    #2
    -1

    Hej TS! Det här är inte det svaret som du bett om, men jag tänker att det kan ge ett annat perspektiv.

    Jag är född utomlands, men jag är uppväxt i Sverige, jag är brun och möter ibland rasism. Jag har aldrig blivit utsatt för fysiskt våld, men ibland psykiskt våld och vardagsrasism i form av exempelvis kommentarer. Jag har inga barn, men om jag hade skulle jag inte vilja att de var i närheten av en man (eller kvinna för den delen) med rasistiska åsikter. Jag minns tydligt som barn hur somliga vuxna (dock ingen av mina nära vänners föräldrar) tittade snett och kom med kommentarer. Sånt lämnar spår. 

    Vad är mitt råd då? Det är inte enkelt. Har han alltid varit så här? Ofta är det så att personer som uttrycker ilska mot främmande människor (och i det här fallet är det dessutom barn eller tonåringar) mår dåligt och/eller har ett behov av att trycka ner andra för att själva må bra. Jag skulle ta ett snack med honom och fråga varför han ser ner på människor som är födda utomlands? Det är annars otroligt berikande med människor från olika kulturer och barnen kan läsa sig otroligt mycket.

  • Mon 3 May 2021 14:53
    #6
    +2
    skarp rövhatt skrev 2021-05-03 14:36:06 följande:
    Varför delar du åsikter med fanatiska islamister?
    Ska man tacka en man som vill kontrollera sina barn?? eh nej tack sånt beteende hör inte hemma i Sverige

    Vi andra vill inte ha sådant beteende från vare sig utländska eller svenska män Kräks
    Barnuppfostran går ju ut på att kontrollera och lära barnen något. Inte särskilt radikalt. Antar att du kör omvända metoden.

    Att ungarna skulle få hänga med "brorsorna på stan" finns inte i min världsbild.

    Efter att ha bott i ett område som "övertogs" med knivbråk i skola, brända bilar, stök om kvällarna så har jag ingen positiv bild av den utvecklingen. Jag valde att flytta till ett område ute på landet så svenskt att till och med en politiker hade kunnat bo här. Nu har ungarna lugn och ro i skolan igen.

    Har inget emot enskilda invandrare som sköter sig. Men som det har blivit i Sverige fungerar det inte. Jag vill inte utsätta mina barn för det.
  • Mon 3 May 2021 15:20
    #8
    +1
    skarp rövhatt skrev 2021-05-03 15:06:12 följande:
    Förstår man inte skillnaden mellan barnuppfostran och kontrollera sina barn har man mer gemensamt med sk hedersförtycksföräldrar.

    Det står dessutom ingenstans att kompisarna är våldsamma eller hänger på stan, är det bara dina sunkiga fördomar som luftas, låt mig gissa du tycker våldtagna kvinnor får skylla sig själva för dom har rösta för det
    Många föräldrar har synpunkter på vem/vilka deras barn umgås med. Det har inte med heder att göra. Det har med att dom ska vara säkra och må bra och inte hamna i problem. Därför vill jag att dom är i en miljö där det förekommer så lite konstigheter som möjligt.

    Hedersförtryck är något annat och jag tycker att du förminskar dessa offernas lidande genom att jämföra det med mig.

    Jag anser att dom som begår övergrepp ska sitta i fängelse, länge. Är dom inte Svenska medborgare ska dom dessutom utvisas från landet.

    Jag anser inte att någon ska straffas för att dom röstat fel. Däremot hoppas jag att fler röstar som jag.

    Det jag inte ser är många sådana sådana som du som på ett föredömligt sätt flyttar till utanförskapsområden och sätter sina svenska barn i dessa skolor. Det är väldigt lite av den varan. Så jag vill påstå att många som tänker som du spelar dubbelt och falskt.
  • Anonym (Vad göra) Trådstartaren
    Mon 3 May 2021 15:23
    #9

    Han säger inte att dem inte får leka med dem, han ogillar det i tysthet typ.

  • Mon 3 May 2021 15:35
    #11
    +2

    Han låter förståndig!

  • Anonym (Ghost­)
    Mon 3 May 2021 15:42
    #12
    -2 +1
    Anonym (Vad göra) skrev 2021-05-03 13:15:41 följande:

    Som rubriken lyder så gillar inte min man att våra barn har utländska kompisar. Vad ska jag göra? Vad hade ni gjort?


    Har han alltid varit rasist eller är det här nåt nytt? För om du visste det innan undrar man ju HUR du ens funderat på en relation med honom, det signalerar ju att du är ok med hur han tänker. Och HUR skaffar man barn med en sån?!? Nej du ts, skyll dig själv så länge du lever med honom. Fy fan att ha en sån där person kring barn...
  • Mon 3 May 2021 15:54
    #14
    Anonym (eh) skrev 2021-05-03 15:45:31 följande:
    Om man själv delar samma värderingar som TS man och islamister så tycker man självklart han låter jätteförståndig

    Vi andra föredrar att inte ha våra barn i närheten av fanatiker oavsett om de är rasister eller islamister
    Därför ni flyttar ifrån områden där det finns invandrare till mer Svenska områden? Eller är alla invandrare Islamister? Därför ni flyttar? Det tror ju inte ens jag...

    Finns ett ord för det... något som börjar på dubbel... gissa det sista ordet själv! :)
  • Mon 3 May 2021 16:38
    #16
    +2
    Anonym (eh) skrev 2021-05-03 16:13:30 följande:
    Oj då, det där låter inte bra..

    Jag är 1 person och har bott på samma ställe i över 30 år,  jag är inte heller invandrare..
    Har du haft dessa känslor länge där du ser en massa människor överallt som inte finns? har du rädsla för staten och/eller invandrare? Tillbringar du mycket tid på forum för rasism och ufon, hur känner du angående kvinnor? Är dom förtappade själar som har röstat på domedagen?

    Jag hoppas man ser över din medicin eller drar ut sladden till ditt internet för det här går ju ut över ditt mående.
    Ta hand om dig {#emotions_dlg.flower}
    Tack, jag mår bra. Det har verkligen varit en underbar dag. Där jag bor är verkligen ett paradis som de flesta bara kan drömma om.

    Jag ska förtydliga mitt inlägg så att du förstår. Jag menade att Svenskar generellt flyttar ifrån områden där det flyttar in mycket invandrare. Detta trots att många Svenskar säger sig vara positiva till invandring och mångkultur. Det anser jag vara dubbelmoral.

    Du har fel i de flesta av dina antaganden om mig. Jag driver två mindre företag med några anställda. Är intresserad av natur, friluftsliv, historia, litteratur, astronomi och teoretisk fysik. Lägger ingen tid alls på sådana forum du nämner, tror inte på den typen av ufon och är inte särskilt konspiratorisk av mig. Regeringen är för dum för att ha några större hemligheter. Känner många kvinnor som tycker som jag, och många män som tycker som du.

    Men du har rätt i att mitt liv skulle bli jobbigt utan internet! Särskilt nu när de flesta möten sker via nätet! :)
  • Anonym (F)
    Mon 3 May 2021 16:53
    #17
    +1

    Det finns rötägg och bra personer både bland invandrarungar och svenska barn.

    Hur är de invandrarbarn era barn vill leka med? Vad tycker du själv?

Svar på tråden Min man gillar inte att våra barn har utländska kompisar