• Anonym (Louise)

    Min man pussade på mig när jag satt i möte - OK eller inte?

    Hej,

    Satt i ett möte på datorn (jobbar hemifrån) med min chef då min man kom in och gav mig en puss trots att kameran var på. Jag blev arg och tyckte det var respektlöst gjort. Hur hade ni reagerat? 

  • Svar på tråden Min man pussade på mig när jag satt i möte - OK eller inte?
  • sextiotalist
    Anonym (Louise) skrev 2021-05-03 16:22:26 följande:

    Hej,

    Satt i ett möte på datorn (jobbar hemifrån) med min chef då min man kom in och gav mig en puss trots att kameran var på. Jag blev arg och tyckte det var respektlöst gjort. Hur hade ni reagerat? 


    Troligen bara skrattat åt tilltaget
  • Anonym (A)
    Anonym (Louise) skrev 2021-05-03 16:22:26 följande:

    Hej,

    Satt i ett möte på datorn (jobbar hemifrån) med min chef då min man kom in och gav mig en puss trots att kameran var på. Jag blev arg och tyckte det var respektlöst gjort. Hur hade ni reagerat? 


    Herregud, vem bryr sig?

    Händer nog mer konstiga saker än så, nu när många jobbar hemma.
  • Anonym (Nja)

    Lite respektlöst är det allt, men jag hade inte gjort någon stor sak av det.

  • Anonym (Lovo)

    Hade blivit förbannad. Otroligt respektlöst, både mot mig och den jag är i möte med, som att demonstrativt visa att "ditt möte är inte viktigt" eller som nån konstigt possessiv gest.

  • Anonym (Det nya normala)

    Det var nog ganska oskyldigt!
    Tänk om han gått runt naken och lagt av en brakskit.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (Louise) skrev 2021-05-03 16:22:26 följande:

    Hej,

    Satt i ett möte på datorn (jobbar hemifrån) med min chef då min man kom in och gav mig en puss trots att kameran var på. Jag blev arg och tyckte det var respektlöst gjort. Hur hade ni reagerat? 


    Hade min man gjort så hade jag bara strålat av lycka och presenterat honom för min chef, med ett litet fniss. Min chef hade inte tyckt illa vara. (sedan ska det kanske inte vara en vana) 
  • Ticketocka

    Otroligt töntigt gjort av maken, jag hade markerat kraftigt. Hade jag varit på andra änden av mötet hade jag heller inte uppskattat att se nåns kladdande partner i rutan.

  • Friger

    Det är respektlöst. Sitter någon i ett möte på arbetstid på en arbetsdag stör man enbart om det är "jäkligt" viktigt.

  • Anonym (Kisse)

    Din man är lika ouppfostrad som min katt! Fattar inte alls att jag sitter i möte, sätter sig på tangentbordet, ger min chef "svansen"! :D

  • Anonym (Kisse)

    Din man är lika ouppfostrad som min katt! Fattar inte alls att jag sitter i möte, sätter sig på tangentbordet, ger min chef "svansen"! :D

Svar på tråden Min man pussade på mig när jag satt i möte - OK eller inte?