• Anonym (Kalle­P)
    Mon 3 May 2021 16:28
    11617 visningar
    315 svar
    +1
    315
    11617

    Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?

    Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

    Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

    Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

    Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 
    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

    Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

    Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

    Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

    Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

    Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

    Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

    Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

    Det är nog bra att jag jobbar hemma.

  • Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?
  • Anonym (ooo)
    Mon 3 May 2021 16:32
    #1
    +1

    Det låter som om sexet bara är en del i ditt mående. Du behöver ta hjälp utifrån, innan du hamnar ännu mer i deppet. Sedan tycker jag att du och din fru ska gå i parterapi också. 

  • Anonym (Maddy­)
    Mon 3 May 2021 16:45
    #2
    Anonym (KalleP) skrev 2021-05-03 16:28:42 följande:

    Ännu en tråd av en man som inte har en fru som vill vara gift eller i ett förhållande.

    Förstå mig rätt, hon säger att hon vill det, hon säger att hon älskar mig...

    Men hon förstår inte att sex är lika viktigt i ett förhållande som alla andra saker man gör i ett förhållande.

    Jag undrar lite vad som skulle hända om jag började skita i bröllopsdag,  morsdag, födelsedagar etc. då det inte är viktigt för mig. Jag menar om sex inte är viktigt för henne, och hon aktivt gör valet att helt sonika skita i att vi är två i detta förhållande. Varför skulle jag då behöva göra saker jag inte vill. 

    Alltså ärligt, vad är skillnaden? Förklara gärna för jag ser ingen.

    Jag har skrivit och läst otaliga gånger på det här forumet, och det är alltid samma visa. Skilj dig, skaffa en vid sidan etc. etc.

    Men jag älskar min fru, öven fast hon skiter totalt i mina känslor så älskar jag henne. Jag älskar min familj. Jag skulle aldrig vilja dela på den om jag fick bestämma.

    Vad jag funderat senaste dagarna på är dock varför fortsätter man? Jag menar inte förhållandet etc. Jag menar totalt sett.

    Vad fyller jag för funktion? Jobbar hemma precis som en majoritet, träffar ingen. Har inget sexuellt umgänge med min fru. En kyss då och då på sin höjd. Inte ens smekningar, oralt eller något sådant. Alltså inget.

    Jag har mina barn. Så jag antar att det är därför man fortsätter att existera. Att jag ska finnas för någon annan har jag vetat om, det skriver man på när man skaffar barn. Man kan då inte göra det egoistiska och avsluta detta kapitel (eller alla kapitel för den delen).

    Man är ett skal. Ett skal som jobbar, lagar mat, städar, finns där. Men som inte får något i utbyte förutom kärlek från barnen.

    Helt ärligt, situationen som den är börjar påverka något enormt. Det är liksom allt på en gång nu. Tror jag bara behöver skriva av mig. Inget kommer att ändras. Men jag måste se över vad min existens uppfyller.

    Det är nog bra att jag jobbar hemma.


    Hur går tongångarna när du tar upp detta med henne?

    Är hon tydlig med att hon inte vill ha sex, eller?

    Jag tröttnade också på min man av andra skäl iofs... kände också att jag bjöd till men inte han. Då gjorde jag faktiskt som du tänkt.... jag struntade i att bjuda till och gjorde inte sånt som inte var viktigt för mig.

    Det var inte lätt i början men nu känns det helt naturligt. Jag har heller inga förväntningar på honom längre och det känns både befriande och skönt.
  • Anonym (U)
    Mon 3 May 2021 16:49
    #3

    Då borde hon rimligen inte ha nåt emot att du fåt sex på annat håll.

  • Solero­i08
    Mon 3 May 2021 16:49
    #4

    Jag känner igen mig i allt du upplever nu.

    Förutom att jag inte kan arbeta hemifrån.

    När pandemihelvetet är över kan du fråga din fru om hon kan tänka sig besöka en parterapeut för att tillsammans lösa detta problem. Att föreslå detta kanske till och med får er att prata innan terapi. Funkade inte för mig och min fru, men det var värt att testa. Nu förtiden besöker jag en massör för att få någon beröring. Inte nu under pandemin, så det är jobbigt. Du vet hur det känns.

    Ja... där fick du kanske inte någon lösning, men vi är många ?bröder och systrar? som har det som dig.

    Låt oss kämpa på i livet. Se det som är roligt och som ger tacksamhet för att vi finns till.

  • Mon 3 May 2021 16:52
    #5
    Anonym (ooo) skrev 2021-05-03 16:32:56 följande:

    Det låter som om sexet bara är en del i ditt mående. Du behöver ta hjälp utifrån, innan du hamnar ännu mer i deppet. Sedan tycker jag att du och din fru ska gå i parterapi också. 


    Det där med parterapi lär väl knappast förändra något. Har man en partner som inte är intresserad av sex är det tyvärr katastrof för förhållandet.
    Det handlar inte om att försöka partnern att förstå - det hjälper inte eftersom man aldrig kan förstå om man inte varit i samma sits själv.   Och vad skulle det göra för nytta om hon förstår - hon blir inte mer intresserad av sex för det.

    Man kan välja mellan att lämna förhållandet med allt jobbigt och negativt det innebär - eller att fortsätta ett trist liv..  Det man kan göra är att skaffa sig ett lite mer eget liv med andra intressen som inte inbegriper partnern. Bara för att komma ifrån.

    Problemet för många är att man vet vad man har - men lämnar man kastar man sig ut i en värld som man inte vet ett dugg om. Just därför stannar många kvar i dåliga förhållanden. Det nya livet kan ju tyvärr bli ännu sämre....
  • Anonym (Hold my beer)
    Mon 3 May 2021 16:54
    #6
    -2 +1

     


    Ok, jag orkar inte med noveller tyvärr.... Men är hon din kn*lldocka eller din fru? Varför fortsätta, frågar du. För att du älskar henne.....? Och hon älskar dig. Om du tycker att sex är lika viktigt som allt annat sammantaget (för det är så du lägger det i vågskålen även om du inte fattar det) så ja, då ska ni så klart skilja er. Synd att allt annat ni har inte räcker för att väga upp för din del.

    Är det inte snarare så att du är missnöjd med ditt liv och behöver terapi, än att det är din frus fel att du mår dåligt för att ni inte har sex? Om du verkligen älskar henne som du påstår så behöver du egen terapi för ditt dåliga mående och ni behöver parterapi för er relation. Sedan kanske du kan få en sundare syn på vad en relation egentligen innebär.
  • Sweene­yToad
    Mon 3 May 2021 16:55
    #7
    -1 +2

    Hon skiter inte i dina känslor. Ska hon ligga fast hon egentligen inte vill? Hur kul är det för både henne och dig? 

  • Mon 3 May 2021 17:00
    #8
    +2

    ¨Nä, det låter inte som din fru älskar dig. Det kan vara så jävligt att hon bara är tillsammans med dig för att det är enklast så och för att barnen ska få leva med er båda.

    Ingen mening att fråga eller avkräva svar i den frågan. Tjatar du så upplevs du bara som jobbig. Hur sanningen ligger till känner du själv inom dig.

    Men samtidigt låter du lite lätt tråkig som person att umgås med. "Jobba, städa, laga mat". Är det så du beskriver ditt liv, tar hand om barn och hushåll?

    Många kvinnor som teoretiskt gillar det. I praktiska termer är jag inte lika övertygad om att dom inte blir "kåta" av det däremot... Du får nog mest en kompis som gillar dig och tycker du är trevlig.

  • Solero­i08
    Mon 3 May 2021 17:02
    #9
    Anders 386 skrev 2021-05-03 16:52:37 följande:

    Det där med parterapi lär väl knappast förändra något. Har man en partner som inte är intresserad av sex är det tyvärr katastrof för förhållandet.

    Det handlar inte om att försöka partnern att förstå - det hjälper inte eftersom man aldrig kan förstå om man inte varit i samma sits själv.   Och vad skulle det göra för nytta om hon förstår - hon blir inte mer intresserad av sex för det.

    Man kan välja mellan att lämna förhållandet med allt jobbigt och negativt det innebär - eller att fortsätta ett trist liv..  Det man kan göra är att skaffa sig ett lite mer eget liv med andra intressen som inte inbegriper partnern. Bara för att komma ifrån.

    Problemet för många är att man vet vad man har - men lämnar man kastar man sig ut i en värld som man inte vet ett dugg om. Just därför stannar många kvar i dåliga förhållanden. Det nya livet kan ju tyvärr bli ännu sämre....


    Väl skrivet.

    Det är kanske inte grönare gräs på den andra sidan häcken.

    Jag är skild sedan tidigare och kommer ihåg hur jävla dåligt jag mådde under några år som singel. Blev lycklig när jag mötte min nya fru, men nu är det nästan nio år sedan vi hade sex. Mår si så där, men försöker se ljuset och glädje i annat.

    TS. Sorry om jag råkat kapa din tråd.
  • Anonym (Maddy­)
    Mon 3 May 2021 17:12
    #10
    Anders 386 skrev 2021-05-03 16:52:37 följande:

    Det där med parterapi lär väl knappast förändra något. Har man en partner som inte är intresserad av sex är det tyvärr katastrof för förhållandet.

    Det handlar inte om att försöka partnern att förstå - det hjälper inte eftersom man aldrig kan förstå om man inte varit i samma sits själv.   Och vad skulle det göra för nytta om hon förstår - hon blir inte mer intresserad av sex för det.

    Man kan välja mellan att lämna förhållandet med allt jobbigt och negativt det innebär - eller att fortsätta ett trist liv..  Det man kan göra är att skaffa sig ett lite mer eget liv med andra intressen som inte inbegriper partnern. Bara för att komma ifrån.

    Problemet för många är att man vet vad man har - men lämnar man kastar man sig ut i en värld som man inte vet ett dugg om. Just därför stannar många kvar i dåliga förhållanden. Det nya livet kan ju tyvärr bli ännu sämre....


    Jag skaffade mig, som du skrev, ett eget liv. Gör saker för egen del för att komma ifrån... det fungerar för mig i detta förhållandet.

    Du är , som vanligt, bättre på att formulera mer tydligt än vad jag är. Alltid korrekt och klok.
Svar på tråden Frun vill ej ha sex, varför fortsätta?