• Anonym (FF)
    Tue 4 May 2021 12:01
    1246 visningar
    23 svar
    23
    1246

    Är inte attraherad av honom längre. Göra slut eller ej?

    Hej!

    Jag lever i ett förhållande sen två år tillbaka. I början ville jag ha sex ofta men nu vill jag väldigt sällan. Det handlar om att jag inte längre känner mig attraherad av honom. Tycker inte att han är sexig eller snygg alls, fast han var det i början och hans utseende har inte förändrats. Jag är sugen och fantiserar om sex med andra men jag är inte sugen på honom.

    Vill bara kunna göra vad jag vill med vem jag vill men jag kommer inte att vara otrogen. Grejen är den att jag tycker om min partner jättemycket men mer som en bästa vän. Vi har det trevligt ihop och jag vill verkligen inte förlora honom helt. Jag är rädd att han inte kommer vilja ha kvar mig i sitt liv om jag väljer att göra slut.

    Har föreslagit ett öppet förhållande där man får vara med andra men det gick han inte med på. Jag vet nu att jag står inför valet att göra slut och riskera att förlora honom och vår vänskap eller att fortsätta vara med honom men att då inte få uppleva bra sex och attraktion.

    Vad hade ni valt? Vi har inga barn eller så, så att göra slut är ju inte direkt komplicerat på det sättet. Men vi har så många fina minnen och jag älskar hans sällskap och att umgås med honom.

  • Svar på tråden Är inte attraherad av honom längre. Göra slut eller ej?
  • Anonym (Pelle­)
    Tue 4 May 2021 12:18
    #1

    Det där förstår jag inte.

    Du tyckte han var snygg och sexig när ni träffades och sen inte alls efter bara två år trots att han inte har förändrats.

    Ändrar du kill smak hela tiden ? Så kanske du inte ska vara i ett förhållande. Satsa på fwb istället?

  • Anonym (K specia­l)
    Tue 4 May 2021 12:23
    #2

    Jag måste säga att jag skulle inte tillåta att min partner var tillsammans med mig om känslorna inte finns där. Hur mycket jag än tyckte om henne så ska kärleken vara ömsesidig, vill se henne lycklig, annars har förhållandet ingen mening.

    Var ärlig mot honom (och dig själv) och säg som det är att det inte funkar för dig.

  • Anonym (FF) Trådstartaren
    Tue 4 May 2021 12:23
    #3
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-04 12:18:32 följande:

    Det där förstår jag inte.

    Du tyckte han var snygg och sexig när ni träffades och sen inte alls efter bara två år trots att han inte har förändrats.

    Ändrar du kill smak hela tiden ? Så kanske du inte ska vara i ett förhållande. Satsa på fwb istället?


    Jag tycker inte att han är attraktiv längre, vet ej varför men det har bara blivit så. Nu handlar ju dock inte tråden om det.
  • enable­007
    Tue 4 May 2021 12:27
    #4
    -1

    Vf ville han inte ha öppet förhållande , finns par som ar lyckats med ert och förhållandet har blivit mycket bättre .

  • Anonym (gör slut)
    Tue 4 May 2021 12:34
    #5

    Du verkar vara en person som attraheras av nyhetens behag snarare än personer vilket är ett anknytningsmönster.

    Kan ju finnas rädslor till sann intimitet som får en att börja leta fel på en partner för att slippa vara den som blir lämnad osv. Man skjuter personen ifrån sig och får syskonkänslor. Ganska vanligt hos kvinnor har jag förstått.

    Jag har själv tendenser att tappa attraktionskänslor snabbt och är heller inte jätteintresserad av sex i grunden. Min sexualitet är väldigt baserad på visuella intryck och passionen snarare än den fysiska handlingen. Så när vardagen knackar på försvinner ofta min attraktion.

    Det kan ju även handla om att personen brister i egenskaper som man värdesätter eller att kommunikationen inte fungerar vilket påverkar känslor och attraktion. Men om du fortfarande känner kärlek är det förmodligen ditt mönster som spökar snarare än killen och kärleken.

    Du borde göra slut med killen och bespara honom förnedringen och sorgen i att inte bli åtrådd och borde söka dig till polymänniskor istället för monogama.

  • Anonym (Enkel­t)
    Tue 4 May 2021 12:34
    #6

    Gör slut. Du vill ju inte vara med honom och han vill nog hellre vara med någon som älskar honom.

    Det du gör nu är sjukt egoistiskt däremot, han förtjänar bättre. Du är bara för feg för att göra slut och det går ut över er båda två, för ingen kan få det den vill av er.

  • Tue 4 May 2021 12:46
    #7

    Du tycker inte du, ni ska jobba på det där lite? Relationer är liksom inte en förbrukningsvara man sliter ut och skaffar nytt.

  • Tue 4 May 2021 12:55
    #8
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-05-04 12:34:38 följande:

    Gör slut. Du vill ju inte vara med honom och han vill nog hellre vara med någon som älskar honom.

    Det du gör nu är sjukt egoistiskt däremot, han förtjänar bättre. Du är bara för feg för att göra slut och det går ut över er båda två, för ingen kan få det den vill av er.


    Fast samtidigt tänker jag att han själv kan ju ta steget och göra slut, varför vänta på ts? Om han förtjänar bättre och det går ut över båda två så har han ju själv valet att göra slut.
  • Tue 4 May 2021 13:16
    #9
    ITrust skrev 2021-05-04 12:55:16 följande:
    Fast samtidigt tänker jag att han själv kan ju ta steget och göra slut, varför vänta på ts? Om han förtjänar bättre och det går ut över båda två så har han ju själv valet att göra slut.
    Fast om jan älskar henne och känner attraktion så vill han ju inte det såklart. 
    TS skriver inte heller om hon varit öppen med att hon känner såhär eller om det kan tolkas som en svacka, vilket alla kan ha.
    Om den ena tackat lusten och attraktionen är det ju inte den andras ansvar att göra slut
  • Anonym (Elton­)
    Tue 4 May 2021 14:27
    #10
    +1

    Har en liten misstanke om att varje förhållande som TS hamnar i kommer att sluta på samma sätt. Vissa nöjer sig inte utan har svårt att leva utan ständig sexuell bekräftelse. Lite sorgligt faktiskt att vissa har så svårt att acceptera när vardagen smyger sig på....

    Känner igen beteendet.

Svar på tråden Är inte attraherad av honom längre. Göra slut eller ej?