• Tue 4 May 2021 18:02
    1238 visningar
    8 svar
    8
    1238

    positivt ÄL-test efter spotting?

    Halloj! 
    Har försökt hålla reda på mina ägglossningar nu sen 4 månader tillbaka och har inte lyckats pricka in en enda ägglossning förens nu! 
    Dock fick jag igår en liten mini blödning, det blev rosa på pappret när jag torkade mig men sen kom inget mer. Så jag testade med ÄL-test och då blev det ett lite svagare streck.
    Idag började jag känna en molande känsla i livmodern, så jag testade igen och då va ÄL-testet positivt, väntade några timmar och testade positivt igen fast nu var strecket mörkare än själva teststrecket.. 

    så till min fråga här: Ägglossningstestet visar positivt idag, men jag hade spotting igår, betyder inte det att jag måste haft ägglossning i söndags då eftersom blodet kommer när ägget släpper?  Och varför visar då ÄL-testet positivt idag?

  • Svar på tråden positivt ÄL-test efter spotting?
  • Tue 4 May 2021 18:03
    #1

    Kan ju tilläggas att jag sexat hela helgen...

  • Anonym (A)
    Tue 4 May 2021 19:11
    #2

    En blödning kan även bero på hormoner och därför kan du blöda innan ägget lossnar :)

  • Anonym (A)
    Tue 4 May 2021 19:14
    #3

    En blödning kan även bero på hormoner och därför kan du blöda innan ägget lossnar :)

  • Tue 4 May 2021 22:31
    #4
    Anonym (A) skrev 2021-05-04 19:14:35 följande:

    En blödning kan även bero på hormoner och därför kan du blöda innan ägget lossnar :)


    Ok, så det skulle kunna vara en form av mellanblödning?  Jag har nämligen det nån vecka efter mens, sen kan jag få det när jag har ägglossning också, men har bara läst att det kan ske en blödning efter ägglossningen, vilket gör mig väldigt förvirrad, eftersom blödningen uppenbarligen sitter ihop med ägglossningen, dock fel dag.  haha 
  • Anonym (A)
    Wed 5 May 2021 11:57
    #5
    Jajjamensan skrev 2021-05-04 22:31:41 följande:

    Ok, så det skulle kunna vara en form av mellanblödning?  Jag har nämligen det nån vecka efter mens, sen kan jag få det när jag har ägglossning också, men har bara läst att det kan ske en blödning efter ägglossningen, vilket gör mig väldigt förvirrad, eftersom blödningen uppenbarligen sitter ihop med ägglossningen, dock fel dag.  haha 


    Ja men precis. Jag brukar också ha små ägglossningsblödningar, och ibland sker det efter äl som du säger, men ibland kan det vara i samband med att jag får positivt på ältest och därmed inte just då ägget släpper :) har också funderat mycket på det där förr, om när äl sker i förhållande till blödningen. Men jag tror det är olika för mig :)
  • Wed 5 May 2021 17:47
    #6

    Haha ja, tror du att d finns chans att jag skulle kunna va gravid då?


    Anonym (A) skrev 2021-05-05 11:57:55 följande:
    Ja men precis. Jag brukar också ha små ägglossningsblödningar, och ibland sker det efter äl som du säger, men ibland kan det vara i samband med att jag får positivt på ältest och därmed inte just då ägget släpper :) har också funderat mycket på det där förr, om när äl sker i förhållande till blödningen. Men jag tror det är olika för mig :)
  • Anonym (A)
    Wed 5 May 2021 17:59
    #7
    Jajjamensan skrev 2021-05-05 17:47:09 följande:

    Haha ja, tror du att d finns chans att jag skulle kunna va gravid då?


    Jag skulle tro att du har ägglossning idag eller imorgon då ditt ältest visade positivt igår. Har du tagit något test idag? :)
  • Thu 6 May 2021 09:16
    #8

    Jag tog flera igår och alla visade starkt streck. också imorse visade det starkt streck, testade några timmar senare med rätt utspätt urin och det visar fortfarande streck. Hade ägglossningskänningar i tisdags så mkt att jag knappt kunde sova, dock inga hugg som jag brukar få. mina bröst brukar oftast vara jätte spända, mest det högra faktiskt, ibland i flera veckor t om innan ägglossning, men denna månad känner jag ingenting. 


    Anonym (A) skrev 2021-05-05 17:59:42 följande:
    Jag skulle tro att du har ägglossning idag eller imorgon då ditt ältest visade positivt igår. Har du tagit något test idag? :)
Svar på tråden positivt ÄL-test efter spotting?