• Anonym (kärle­k?)
    Tue 4 May 2021 18:05
    1329 visningar
    5 svar
    5
    1329

    När blev du kär? (gäller relationer över 1 år)

    Fråga enbart gällande längre förhållanden - dvs drygt ett år och längre. 

    Hur lång tid tog det för dig att bli "kär" - med det menar jag att du visste att "det här var personen att satsa på" - kanske en soulmate eller er livs kärlek. Visste du på en gång?

    Ordet kär får ni gärna byta mot förälskad, om ni känner för det. Det är inte en vetenskaplig undersökning utan bara mest för att jag är nyfiken hur lång tid det tog och berätta gärna hur det gick till i tråden. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-04 19:18
    dejt kan översättas med "antal gånger ni träffats" eller liknande

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När blev du kär? (gäller relationer över 1 år)
  • Anonym (E)
    Tue 4 May 2021 18:16
    #1

    Vi "dejtade" digitalt väldigt länge och var nog lite kära innan vi ens träffades första gången.

  • Anonym (attra­ktion som byggs över tid)
    Tue 4 May 2021 18:17
    #2

    Jag svarade inget eftersom alternativen inte riktigt passade. Blir ofta kär ganska omgående (kanske på tredje dejten) när jag väl bestämt mig för att vilja dejta nån. Men i de fall jag träffat kärleken irl så har det föregåtts av en tids intensivt spanande och småsnackande där nyfikenheten byggts upp innan.

    Kan attraheras lätt av utseenden, långa blickar, fina leenden mm och tycka någon har en intressant och karismatisk personlighet, men  för att känna  stark sexuell attraktion och lust att vara intim behöver väldigt många parametrar stämma samtidigt som jag måste känna mig redo för att ge mig in i en relation, eftersom jag nästan alltid blir förälskad efter sex. Har generellt svårt att vilja ta det steget och utveckla till en relation.

    Trivs bäst som singel men blir otroligt kär när det väl händer, kanske därför jag sälla orkar med så stora känslor.

  • Anonym (Hundi­s)
    Tue 4 May 2021 18:33
    #3

    Jag har varit kär några gånger och haft två längre förhållanden, men aldrig gått på dejt. Så inget alternativ passar.

    Men jag blev intresserad första gången jag träffade min nuvarande man och kär och säker på att jag ville ha honom var nog tredje gången vi möttes.

  • Tue 4 May 2021 18:38
    #4

    Vi pratade som kompisar online i 3 mån, sedan började vi flirta lite, ringas med video etc och då tog det 1 mån tills jag blev kär. Sedan dröjde det ytterligare 2 mån innan vi faktiskt sågs på riktigt men då kände jag redan från början att jag var kär. 

  • Tue 4 May 2021 19:07
    #5

    Var inte direkt intresserad av ett förhållande när vi började ses, han var inte min typ av kille. Vi hade bra sex och fortsatte träffas, skulle gissa att jag började få känslor efter 5-6 träffar. Tänkte "shit, den här killen kan jag inte släppa nu!".

    Så glad att jag ändå gav det en chans att ses första gången även om jag inte var supertaggad på det då.

Svar på tråden När blev du kär? (gäller relationer över 1 år)