• Anonym (Besvi­kna Föräld­rar)
    Thu 6 May 2021 14:26
    14395 visningar
    59 svar
    +2
    59
    14395

    Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff

    En utredare kontaktade mig för sista gången angående fallet av min sons död av överdos.

    Den sista kontakten vi skulle ha utanför den nedlagda utrednignen.

    För ett par månader sedan fick jag reda på att den syntetiskt framställda drog min son dog av tillverkades av ett bolag i Malmö.
    Den marknadsfördes på flashback och ett par män i Malmö tillverkade den helt lagligt.
    De hade ändrat en molekyl i en liknande drog som var läkemedelsklassad, men med den ändrade molekylen var oklassad och kunde därför säljas lagligt innan den blev klassad som olaglig.

    Jag fick helt öppet försäljarnas personnummer för att jag fick ett mål hos skatteverket att läsa av utredaren;

    Vi kan kalla försäljarna bolagsägaren "Adrian" och kemisten "Fredrik" för att göra det enkelt.

    Adrian drev bolagt/en, flera av skatteskäl.
    Vad jag förstått av den lååånga arkivakten fick Adrian skatteverket emot sig, skatteverket lyckades inte bevisa skattebrott, men kunde iaf tillfälligt stoppa försäljningen.

    Fredrik visste mycket väl att den nya syntetiska drogen skulle var oberäknelig och leda till döden för vissa brukare då den var helt otestad.
    Även efter flera dödsfall fortsatte de sälja drogen i flera år.

    Flashback visste om dödsfallen, men fortsatt ta emot stora mängder annonspengar och dödsfallen fortsatte.

    Min son är död och jag är fortfarande i chock av hur helt empatilösa Adrian, Fredrik och Flashback betett sig under flera år, trots att de visste om hur lätt det var att överdosera på syntestiska droger.

    Jag är i chock för att alla dessa personer, skatteverket, utredarna på olika myndigheter med fler VET vilka dessa personer är.

    På Adrians personnummer kan jag se att han bor kvar i sverige och på Fredrik kan jag efter ett obekräftat samtal förstå att han först försökte sätta upp försäljning av droger i Holland och sedan flyttat till Malta.

    MAo dessa samvetslösa personer solar och har det bra medans min son är död.

    Sveriges lag är inte sträng nog för hur mycket jag vill straffa dessa personer!

    En jävligt arg, förbannad och ledsen förälder som undrar hur man kommer åt dessa helt hänsynslösa personer som tjäner pengar på andra personers liv och hälsa!

    Är så fruktansvärt beviken på det svenska samhället där INGEN tar något ANSVAR!

  • Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff
  • Anonym (Mm)
    Thu 6 May 2021 14:29
    #1
    +1

    Fy fan alltså säger jag bara! Så jävla slappt! Det bäddar ju för att det ska bli såhär.

    Gråter med er för er förlust av er fina son!! Fy alltså ;( vad sorgligt! Kram, All styrka till er <3 hoppas de idiotierna får vad de förtjänar

  • Thu 6 May 2021 14:30
    #2

    Jag beklagar sorgen!

  • Thu 6 May 2021 14:49
    #4
    -2 +3
    Anonym (Pundare) skrev 2021-05-06 14:44:34 följande:

    Självklart borde de få ett straff, det tycker man ju, men samtidigt ska du inte glömma att din son frivilligt valde att ta knarket. Ingen tvingade väl honom? Att din son är död är inte bara deras fel, det är även din sons fel.

    Just nu försöker du bara skylla din sons död på dem, fast du vet att din son frivilligt valde att stoppa i sig knarket.


    Fy fan vilket jävla okänsligt inlägg och din signatur är synnerligen osmaklig. Visst, sonen valde att ta det men valde fanimig inte att dö!
  • Anonym (xxx)
    Thu 6 May 2021 14:53
    #5
    +3
    Anonym (Pundare) skrev 2021-05-06 14:44:34 följande:

    Självklart borde de få ett straff, det tycker man ju, men samtidigt ska du inte glömma att din son frivilligt valde att ta knarket. Ingen tvingade väl honom? Att din son är död är inte bara deras fel, det är även din sons fel.

    Just nu försöker du bara skylla din sons död på dem, fast du vet att din son frivilligt valde att stoppa i sig knarket.


    Tror du inte att TS är medveten om det? Ditt inlägg är under all kritik. Spelar ingen roll att han tog det frivilligt, de sysslar med kriminell verksamhet som dödar folk, självklart ska de straffas för det.
  • Anonym (roof)
    Thu 6 May 2021 15:21
    #6
    -1 +3
    Anonym (xxx) skrev 2021-05-06 14:53:32 följande:

    Tror du inte att TS är medveten om det? Ditt inlägg är under all kritik. Spelar ingen roll att han tog det frivilligt, de sysslar med kriminell verksamhet som dödar folk, självklart ska de straffas för det.


    Uppenbarligen var det inte kriminellt då det ej var narkotikaklassat. Gråzon visst, men inte kriminellt.

    Beklaglig död men faller under egenansvar.
  • Anonym (Punda­re)
    Thu 6 May 2021 15:27
    #7
    -3 +2
    Kexsmula skrev 2021-05-06 14:49:49 följande:

    Fy fan vilket jävla okänsligt inlägg och din signatur är synnerligen osmaklig. Visst, sonen valde att ta det men valde fanimig inte att dö!


    Eller så är det ett ärligt inlägg. Han valde att ta det och han visste säkerligen att det fanns risker med det också. Punkt slut.
  • Anonym (Punda­re)
    Thu 6 May 2021 15:31
    #8
    -3 +3
    Anonym (xxx) skrev 2021-05-06 14:53:32 följande:

    Tror du inte att TS är medveten om det? Ditt inlägg är under all kritik. Spelar ingen roll att han tog det frivilligt, de sysslar med kriminell verksamhet som dödar folk, självklart ska de straffas för det.


    I hennes inlägg skyller hon sin sons död på de som tillverkade knarket. Vad hände med eget ansvar? Ingen tvingade honom att ta det. Han kunde ha avstått men nej, han tog det och han visste såklart att det fanns risker med det också.

    Det får låta hur okänsligt det vill men jag är bara ärlig. Att ni inte klarar av det är inte mitt problem. Jag skrev ju att jag tycker att de borde straffas för det.
  • Anonym (Punda­re)
    Thu 6 May 2021 15:32
    #9
    -1
    Anonym (roof) skrev 2021-05-06 15:21:21 följande:

    Uppenbarligen var det inte kriminellt då det ej var narkotikaklassat. Gråzon visst, men inte kriminellt.

    Beklaglig död men faller under egenansvar.


    Precis.
  • Thu 6 May 2021 16:16
    #10
    +2

    Jag är väldigt ledsen för din skull! Så fruktansvärt.

    Dessvärre finns det inget sätt att straffa någon för handlingar som inte är kriminella i lagens namn. I och med att drogen var laglig när den såldes kan man inte komma åt dem rättsligt. 

    Om jag vore i dina skor skulle jag försöka uppmärksamma samhället på detta, inte kanske främst med såna här inlägg utan i media. Det kanske finns någon som vill förmedla din historia. 

  • Thu 6 May 2021 16:29
    #11

    Så tråkigt och onödigt. Din son valde fel väg i livet och dog av det. Man tar en väldig risk om man köper sådant här, men du kanske kan övertyga andra att låta bli genom att gå ut med din berättelse?

Svar på tråden Min son gick bort av hemmagjort syntetiskt knark och försäljarna får inget straff