• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35580 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35580

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Mx)
    Sat 8 May 2021 08:10
    #11
    +1

    Jo, det finns många på FB som är bittra över livet och tar ut den frustrationen på nätet. Om man har lite koll och balans i livet, så håller man inte på så. Det gäller dock även här på FL. Inte alla, men en tydlig bitter och hatande grupp som släpper ut sin frustration på nätet.

  • Sat 8 May 2021 09:09
    #12
    +2

    Det är inte bara incels och galningar som skriver på flashback. Långt ifrån! Jag känner många helt vanliga män som skriver där.

    Det är inte bara i specifika trådar som handlar om kön som kvinnohatet frodas. Det kommer fram lika mycket i trådar som handlar om helt normala, vardagliga könsneutrala saker som friluftsliv, utbildning, trädgård, jakt, semestertips, bilar, träning osv. Uttryck som ?är du kvinna eller?? (när de verkligen vill trycka till och förnedra någon som skriver ett ?dumt? inlägg), eller ?det låter som nåt som bara mongoloider eller kvinnor skulle göra? osv

    Så jag tror att detta helt enkelt handlar om att de TYCKER att kvinnor är lägre stående.

    Vet många kvinnor som skriver där också, men har man mer än två hjärnceller lär man sig väldigt snabbt att ha ett manligt nick, om man inte vill drunkna i pm som skriker ?HORA HORA HORA!? från helt vanliga män som nyss skrev inlägg om vilken nationalpark de tycker är bäst lämpad för vandring med barn osv.

  • Sat 8 May 2021 09:28
    #13
    -2 +1
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 07:29:33 följande:

     en fördel med att inte radera inägg är att folk kan kritisera dem, krikiten blir kvar och det är svårare att spela offer om inläggen är kvar. När det går att se alla inlägg någon har skrivit så 'grisar' de ner sitt nick.

    Vad jag vet hänger hatiska incels på utlänska forum där de kan ha en ekokammare.


    Incel eller inte, flashback är förutom alla andra funktioner även en frizon för kvinnohat och rasism, och för dessa män finns minst lika mkt medhåll som mothugg. Det som modereras är det som är off-topic. Som man får du aldrig höra lyckönskningar med hopp om att du bli uppsprättad från fittan till halsen av en IS-krigare som tack för att du är feminist, eller att du borde förses med en trasa i munnen och ett rövknull mot spisen för att du inte begriper dig på riktiga saker och dristar dig att ha en åsikt om sådant korngryn skriver om.
  • Sat 8 May 2021 09:37
    #14
    -1 +3

    Flashback är predominerade allt annat än incels.


    Och hör att en del förväxlar yttrandefrihet med dåligt beteende.


     


    Och svaret på frågan är nej, det TS pratar om är en rätt liten sak där och med allt som finns där.
    Men visst finns det även kvinnoförakt där, precis som här.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KlantS­murfen
    Sat 8 May 2021 09:58
    #15
    +2
    pyssel skrev 2021-05-08 09:28:10 följande: #13
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 07:29:33 följande:

     en fördel med att inte radera inägg är att folk kan kritisera dem, krikiten blir kvar och det är svårare att spela offer om inläggen är kvar. När det går att se alla inlägg någon har skrivit så 'grisar' de ner sitt nick.

    Vad jag vet hänger hatiska incels på utlänska forum där de kan ha en ekokammare.


    Incel eller inte, flashback är förutom alla andra funktioner även en frizon för kvinnohat och rasism, och för dessa män finns minst lika mkt medhåll som mothugg. Det som modereras är det som är off-topic. Som man får du aldrig höra lyckönskningar med hopp om att du bli uppsprättad från fittan till halsen av en IS-krigare som tack för att du är feminist, eller att du borde förses med en trasa i munnen och ett rövknull mot spisen för att du inte begriper dig på riktiga saker och dristar dig att ha en åsikt om sådant korngryn skriver om.
     Jag vet att det förekommer en hel del skit där men det TS skriver är ändå en ren lögn, jag hakar inte på diskussioner som bygger på en lögn, jag ifrågasätter lögnen.
    Vill TS ha en ärlig och seriös diskussion får h*n börja med att vara ärlig och seriös själv.
  • Anonym (H)
    Sat 8 May 2021 10:11
    #16
    +8

    Det finns ett gäng psykiskt instabila, bittra personer där som ägnar dagarna/nätterna åt att vara just bittra och kolla på amerikanska youtubers (som är lika psykiskt instabila och bittra) och läsa amerikanska forum (där lika psykiskt instabila och bittra personer hänger) som förklarar ?sanningen? om kvinnor. De presenterar en för dem lättköpt anledning till att de misslyckas med dejtandet (som inte beror på dem själva) eller blev utsatta (eller sett andra bli utsatta) för något i tidigare relation. Detta går de sedan och upprepar likt papegojor. Man ser samma personer aggressivt skriva samma typ av saker om kvinnor och ?kvinnans natur? i tråd efter tråd och kalla alla män som säger emot för cuck, simp, naiv idiot, blue pilled, white knight etc som bara försvarar tjejer i hopp om att få ligga men att det inte kommer fungera och att de förr eller senare kommer komma till insikt. Det spelar ingen roll vad någon säger utan de mal på om precis samma sak hela tidrn och vägrar lyssna på annat. Mer normalt folk drar sig undan sådan dårskap och kvar blir dessa psykiskt instabila bittra personerna som sprider kvinnohatet samt mer lättpåverkade personer som egentligen inte är insatta eller särskilt brydda men som börjar haka på shargongen.

  • Sat 8 May 2021 10:31
    #17
    -1 +2
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 09:58:05 följande:
     Jag vet att det förekommer en hel del skit där men det TS skriver är ändå en ren lögn, jag hakar inte på diskussioner som bygger på en lögn, jag ifrågasätter lögnen.
    Vill TS ha en ärlig och seriös diskussion får h*n börja med att vara ärlig och seriös själv.

    Gäller det alla ämnen Flört


     


    Det TS pratar om är en så satans lite del av FB, och jag tror inte TS varit inne på FB alls faktiskt.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Sat 8 May 2021 10:52
    #18
    -2
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 09:58:05 följande:

     Jag vet att det förekommer en hel del skit där men det TS skriver är ändå en ren lögn, jag hakar inte på diskussioner som bygger på en lögn, jag ifrågasätter lögnen.

    Vill TS ha en ärlig och seriös diskussion får h*n börja med att vara ärlig och seriös själv.


    "Alla" stämmer förstås inte, men "en masse" skulle vara en passande beskrivning för hur många virtuella mansorgan, etniciteter och tillhyggen kvinnor på forumet eller i synnerhet kvinnor som omtalas, ska eller borde få våldsamt inkörda i alla kroppsöppningar. Förutom ovanstående, efter dessa mäns känsloutbrott, det mildare tilltalet hur känslosamma och ointelligenta kvinnor är när de yttrar en åsikt eller för all del, sin kunskap om något. Eftersom inget censureras så finns det förstås gott utrymme, som används, att lufta kvinnohat. Det har ju TS rätt i.
  • Sat 8 May 2021 11:29
    #19
    +2
    pyssel skrev 2021-05-08 10:52:13 följande:

    "Alla" stämmer förstås inte, men "en masse" skulle vara en passande beskrivning för hur många virtuella mansorgan, etniciteter och tillhyggen kvinnor på forumet eller i synnerhet kvinnor som omtalas, ska eller borde få våldsamt inkörda i alla kroppsöppningar. Förutom ovanstående, efter dessa mäns känsloutbrott, det mildare tilltalet hur känslosamma och ointelligenta kvinnor är när de yttrar en åsikt eller för all del, sin kunskap om något. Eftersom inget censureras så finns det förstås gott utrymme, som används, att lufta kvinnohat. Det har ju TS rätt i.


    Just på Flashback upplever jag att det är minst hat mot kvinnor på sexforumet, ironiskt nog. Där kan faktiskt ibland personer med kvinnligt nick skriva något utan att mötas av en hatstorm. I alla fall öppet, jag vet ju inte hur det ser ut i pm.
  • Anonym (Instä­mmer)
    Sat 8 May 2021 12:16
    #20
    -2 +2

    Instämmer med TS att Flashback blivit ett ganska outhärdligt forum, inte minst på grund av den bittra jargong som TS nämner. För tio år sedan var forumet fyllt av mycket mer humor, kanske ibland hård och inte alltid salongsfähig men ändå. Nu är det bara bitterhet och ofta rent hat.

Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback