• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35155 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35155

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Nellie­e
    Sat 8 May 2021 17:36
    #31
    -2
    klyban skrev 2021-05-08 09:37:44 följande:

    Flashback är predominerade allt annat än incels.

    Och hör att en del förväxlar yttrandefrihet med dåligt beteende.

     

    Och svaret på frågan är nej, det TS pratar om är en rätt liten sak där och med allt som finns där.

    Men visst finns det även kvinnoförakt där, precis som här.


    Skulle snarare säga att många på Flashback förväxlar yttrandefrihet med dåligt beteende.

    Och tyvärr innehåller majoriteten av trådarna någon typ av förminskning av kvinnor, vissa av kommentarerna är bara lite mer inlindade i finare formuleringar än andra.
  • Anonym (Ja)
    Sat 8 May 2021 20:05
    #32
    -3

    Ja på flashback hatar de per automatik kvinnor och ickevita. Så patetiska och världsfrånvända. Inget man säger kan få dem att tro att den vite mannen inte är överlägsen och värd mer än andra. Riktigt vidrig läsning. Såå mkt hat.

  • Anonym (K)
    Sat 8 May 2021 23:31
    #33
    +5

    Det intressanta med kvinnohat och manshat är att kvinnor som genuint hatar män håller sig borta från män. Försöker exkludera kontakt med män så gott det går. Män som hatar kvinnor vill tvärtom alltid ha en kvinna i sitt liv. Vilket är jävligt märkligt.... det mest logiska är att man håller sig undan det man avskyr... men logik kanske inte är dessa mäns starka sida. Kanske man bör begränsa deras rösträtt istället för att de uppenbart är för emotionella?

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Sat 8 May 2021 23:50
    #34
    -2 +2
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 09:58:05 följande:

     Jag vet att det förekommer en hel del skit där men det TS skriver är ändå en ren lögn, jag hakar inte på diskussioner som bygger på en lögn, jag ifrågasätter lögnen.

    Vill TS ha en ärlig och seriös diskussion får h*n börja med att vara ärlig och seriös själv.


    En kvarts läsande i olika trådar på Flashback och jag hittade samtliga av de citerade kommentarerna som står i min ts. Det tycker jag talar för att det inte är en lögn.
  • Anonym (flash­back= samhäl­lets analbr­åck)
    Sun 9 May 2021 00:01
    #35
    -2

    Ja jag lyckas inte ens bli medlem på flashback för jag får aldrig något  bekräftelsemail så jag kan aktivera ett konto. Har försökt tre gånger under en tid av tio år.

    Så uppenbarligen är inte kvinnliga medlemmar välkomna.

    De får väl runka ihjäl sig där som de vilsekomna spermier de är och lycka till med det... 

  • Anonym (Bajan­)
    Sun 9 May 2021 00:20
    #36
    -3 +1
    korngryn skrev 2021-05-08 17:05:46 följande:

    ?Brukar ge med sig? alltså, den manssynen är ju inte ett dugg bättre än alla de män som använder synonymer till kvinna som ett nedsättande pejorativ.

    Det handlar ju inte om att trycka ner män och få dem att ?ge sig?! De flesta kvinnor hade nog varit fullt nöjda med att bli betraktade som likvärdiga människor.


    Njä vad kom först hönan eller ägget? Kvinnor är inte små oskyldiga lamm. De flesta män är tuggummit under skon och blir behandlade som hundar av en sur kontrollerande hagga som hackar ner på andra kvinnor speciellt yngre tjejer.
  • KlantS­murfen
    Sun 9 May 2021 00:27
    #37
    +2
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 23:50:13 följande: #34
    KlantSmurfen skrev 2021-05-08 09:58:05 följande:

     Jag vet att det förekommer en hel del skit där men det TS skriver är ändå en ren lögn, jag hakar inte på diskussioner som bygger på en lögn, jag ifrågasätter lögnen.

    Vill TS ha en ärlig och seriös diskussion får h*n börja med att vara ärlig och seriös själv.


    En kvarts läsande i olika trådar på Flashback och jag hittade samtliga av de citerade kommentarerna som står i min ts. Det tycker jag talar för att det inte är en lögn.
    Varenda tråd är en lögn, incelforum är en lögn och utifrån dessa lögner antar du att moderatorerna är män som besitter samma åsikt.

    Inlägg från hatiska feminister får vara kvar men du vet ju ändå vilken åsikt moderatorerna har eftersom de inte raderar inlägg från hatiska män.

    Att de 4 exemplen existerar tycker du talar för att lögn inte är en lögn.
    men logik kanske inte är din starka sida, hade den varit det hade du fattat att andra fattar att det är något skevt med logiken och försökt vara lite smidigare när du själv skapar trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner.

    Kan det grunda sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet?
    Besitter ett lägre intellekt?
  • Anonym (Bajan­)
    Sun 9 May 2021 00:29
    #38
    +1

    Man kan sluta kolla in såna där incest forum också .. det är dock värre för kvinnor på familjeliv

  • KlantS­murfen
    Sun 9 May 2021 00:30
    #39
    +2
    Anonym (flashback= samhällets analbråck) skrev 2021-05-09 00:01:34 följande: #35

    Ja jag lyckas inte ens bli medlem på flashback för jag får aldrig något  bekräftelsemail så jag kan aktivera ett konto. Har försökt tre gånger under en tid av tio år.

    Så uppenbarligen är inte kvinnliga medlemmar välkomna.

    De får väl runka ihjäl sig där som de vilsekomna spermier de är och lycka till med det... 


     Flashback har kvinnliga medlemmar som har skrivit i den här tråden, det kanske bara är du som inte är välkommen.
  • KlantS­murfen
    Sun 9 May 2021 00:40
    #40
    +3
    Anonym (Bajan) skrev 2021-05-09 00:20:05 följande: #36
    korngryn skrev 2021-05-08 17:05:46 följande:

    ?Brukar ge med sig? alltså, den manssynen är ju inte ett dugg bättre än alla de män som använder synonymer till kvinna som ett nedsättande pejorativ.

    Det handlar ju inte om att trycka ner män och få dem att ?ge sig?! De flesta kvinnor hade nog varit fullt nöjda med att bli betraktade som likvärdiga människor.


    Njä vad kom först hönan eller ägget? Kvinnor är inte små oskyldiga lamm. De flesta män är tuggummit under skon och blir behandlade som hundar av en sur kontrollerande hagga som hackar ner på andra kvinnor speciellt yngre tjejer.
     Både hönan och ägget är ofta ressentiment och ursäkter för att få bete sig som den man "kritiserar", "kritiken" de använder som ursäkt för beteendet bygger ofta på grova övergeneraliseringar och BS.
    Sura bittra män är precis som sura bittra kvinnor, ofta värre än den grupp de kritiserar.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback