• Anonym (Kaffedraken)

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (Kaffedraken)

    Blir lite smålöjligt att sitta och klaga på ett annat forum. Att kasta sten i glashus är alltid kontraproduktivt.

    Än värre är faktiskt manshatet som svämmar över på familjeliv och som lämnas helt okommenterat.
    Det spelar ingen roll vilket genus hatet riktar sig mot. Det allvarliga är att det är hat och att det blivit PK.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Nelliee skrev 2021-05-08 17:36:39 följande:
    Skulle snarare säga att många på Flashback förväxlar yttrandefrihet med dåligt beteende.
    Och tyvärr innehåller majoriteten av trådarna någon typ av förminskning av kvinnor, vissa av kommentarerna är bara lite mer inlindade i finare formuleringar än andra.

    Där berättar du att du inte vet vad Flashback är.
    Finner samma förnedrande av kvinnor här med, och här är det även kvinnor som är förövaren.


    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 23:50:13 följande:
    En kvarts läsande i olika trådar på Flashback och jag hittade samtliga av de citerade kommentarerna som står i min ts. Det tycker jag talar för att det inte är en lögn.

    Det enda det talar för är att du inte vet vad flashback är och är selektiv.


    Anonym (Bajan) skrev 2021-05-09 00:29:55 följande:
    Man kan sluta kolla in såna där incest forum också .. det är dock värre för kvinnor på familjeliv

    4chan och 8chan låter det mer som TS pratar om och med tanke på incelforum.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Nelliee skrev 2021-05-09 01:03:48 följande:
    Jag tycker också att de flesta trådar på Flashback innehåller någon form av kvinnoförakt och jag tycker att du ska lämna tråden om du inte vill diskutera sakfrågan utan bara bete dig som en omogen fjortis. Omoget trams och påhopp hör mer hemma på Flashback

    Nope, det gör det inte alls.


    Det enda du berättar är att du inte har en susning om vad FB är.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    momjanet skrev 2021-05-09 10:31:37 följande: #51

    Blir lite smålöjligt att sitta och klaga på ett annat forum. Att kasta sten i glashus är alltid kontraproduktivt.

    Än värre är faktiskt manshatet som svämmar över på familjeliv och som lämnas helt okommenterat.
    Det spelar ingen roll vilket genus hatet riktar sig mot. Det allvarliga är att det är hat och att det blivit PK.


     Det löjliga är väl att överdriva rejält när man vill diskutera ett problem som existerar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (K) skrev 2021-05-08 23:31:44 följande:

    Det intressanta med kvinnohat och manshat är att kvinnor som genuint hatar män håller sig borta från män. Försöker exkludera kontakt med män så gott det går. Män som hatar kvinnor vill tvärtom alltid ha en kvinna i sitt liv. Vilket är jävligt märkligt.... det mest logiska är att man håller sig undan det man avskyr... men logik kanske inte är dessa mäns starka sida. Kanske man bör begränsa deras rösträtt istället för att de uppenbart är för emotionella?


    Ja, mycket märkligt beteende. Det kan till och med gå över i stalkning, så han förföljer kvinnan för att tala om hur ful, fet, dum i huvudet och värdelös han tycker hon är.

    Förr kunde man besöka varandras "kryp in", titta på varandras foton och skriva meddelanden i varandras gästböcker här på familjeliv. Det skulle aldrig gå idag just pga hatare och stalkers och förföljelser som börjar på nätet och fortsätter irl.

    Familjeliv är ju kraftigt kvinnodominerat så den här typen av män dras så klart hit. Nu har de flesta medlemmar helt anonyma identiteter och har säkert spärrat sin sida för okända besökare. Det har iaf jag gjort efter mordhot. Det var en man som skickade "kärleksbrev" till inboxen med sjuka musikvideos där kvinnan alltid dog på slutet.  

    Det handlar om en väldigt liten grupp män som borde sinnesundersökas och vem vet de kanske redan är frihetsberövade men har (begränsad?) tillgång till internet, men de förstör så oerhört mycket för alla andra. De försöker få det till att de är "vanliga" män och därmed ge alla män dåligt rykte och att kvinnor som inte låter sig förföras av deras charm eller till och med går emot dem är talibanfeminister. Kort och gott så försöker de normalisera ett beteende som inte är normalt någonstans.
  • Anonym (Kaffedraken)
    nihka skrev 2021-05-09 11:16:24 följande:
    Ja, mycket märkligt beteende. Det kan till och med gå över i stalkning, så han förföljer kvinnan för att tala om hur ful, fet, dum i huvudet och värdelös han tycker hon är.

    Förr kunde man besöka varandras "kryp in", titta på varandras foton och skriva meddelanden i varandras gästböcker här på familjeliv. Det skulle aldrig gå idag just pga hatare och stalkers och förföljelser som börjar på nätet och fortsätter irl.

    Familjeliv är ju kraftigt kvinnodominerat så den här typen av män dras så klart hit. Nu har de flesta medlemmar helt anonyma identiteter och har säkert spärrat sin sida för okända besökare. Det har iaf jag gjort efter mordhot. Det var en man som skickade "kärleksbrev" till inboxen med sjuka musikvideos där kvinnan alltid dog på slutet.  

    Det handlar om en väldigt liten grupp män som borde sinnesundersökas och vem vet de kanske redan är frihetsberövade men har (begränsad?) tillgång till internet, men de förstör så oerhört mycket för alla andra. De försöker få det till att de är "vanliga" män och därmed ge alla män dåligt rykte och att kvinnor som inte låter sig förföras av deras charm eller till och med går emot dem är talibanfeminister. Kort och gott så försöker de normalisera ett beteende som inte är normalt någonstans.
    Att spy galla på män utan anmälan eller avstängning är ju redan normaliserat här på forumet. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-09 11:27:32 följande:

    Att spy galla på män utan anmälan eller avstängning är ju redan normaliserat här på forumet. 


    Det är skillnad på att spy galla och att hata.

    Att kvinnor klagar och söker stöd för att deras män inte drar sitt strå till stacken i hemmet, inte tar hand om sina barn, kallar henne nervärderande saker och beter sig respektlöst (exempel av vanligaste ämnena här). Det är att spy galla men det är inte att hata. Det är att söka stöd för att hantera en situation som inte fungerar.

    Likaså när män klagar på att deras fruar inte vill ligga, inte porrar till sig, inte släpper mobilen eller är svartsjuka, det är att spy galla för att en situation är ohållbar. Det är inte hat.

    Hat är när man föraktar någon, känner likgiltighet och närmast vill skada och förnedra en person eller en grupp människor. Inget av ovan manligt och kvinnligt exempel ger utryck för hat, bara frustration. Stor skillnad.

    Tycker ord som hat använda väldigt lättvindigt så fort någon ifrågasätter och riktar kritik.

    Att kalla en man som inte lever jämnvikt för mansbebis är inte detsamma att kalla kvinnor för sliddjur som ska våldtas.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-09 11:27:32 följande:
    Att spy galla på män utan anmälan eller avstängning är ju redan normaliserat här på forumet. 
    Nej, det är det verkligen inte även om vissa män försöker få det till det när de bannas från forumet och blir utkastade om och om och om igen för att de spyr tillmälen och hat.

    Jag är nu såsom alltid oerhört tydlig med att den här gruppen män, som du tillhör -  jag känner igen ditt val av anonymt (bebbe)nick, inte är representativ för män generellt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Tolkningsföreträde för kvinnor på FL) skrev 2021-05-09 11:27:32 följande: #56
    nihka skrev 2021-05-09 11:16:24 följande:
    Ja, mycket märkligt beteende. Det kan till och med gå över i stalkning, så han förföljer kvinnan för att tala om hur ful, fet, dum i huvudet och värdelös han tycker hon är.

    Förr kunde man besöka varandras "kryp in", titta på varandras foton och skriva meddelanden i varandras gästböcker här på familjeliv. Det skulle aldrig gå idag just pga hatare och stalkers och förföljelser som börjar på nätet och fortsätter irl.

    Familjeliv är ju kraftigt kvinnodominerat så den här typen av män dras så klart hit. Nu har de flesta medlemmar helt anonyma identiteter och har säkert spärrat sin sida för okända besökare. Det har iaf jag gjort efter mordhot. Det var en man som skickade "kärleksbrev" till inboxen med sjuka musikvideos där kvinnan alltid dog på slutet.  

    Det handlar om en väldigt liten grupp män som borde sinnesundersökas och vem vet de kanske redan är frihetsberövade men har (begränsad?) tillgång till internet, men de förstör så oerhört mycket för alla andra. De försöker få det till att de är "vanliga" män och därmed ge alla män dåligt rykte och att kvinnor som inte låter sig förföras av deras charm eller till och med går emot dem är talibanfeminister. Kort och gott så försöker de normalisera ett beteende som inte är normalt någonstans.
    Att spy galla på män utan anmälan eller avstängning är ju redan normaliserat här på forumet. 
     när du är så smurfig att du använder ett av dina vanliga nick, tråden handlar om såna som du
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Invasion) skrev 2021-05-09 08:38:17 följande:
    Goda skäl att hålla sig borta från Flashback.

    Tyvärr så håller sig inte alla flashbackare borta från Familjeliv.
    Vi är nog fler här, som även skriver på flashback, än du tror..

    Varför skulle vi hålla oss borta från familjeliv bara för att vi skriver/läser på flashback? Fb är så mycket större än de trådar där det förekommer idioter, hardcore-rasister och kvinnohatare.
    Däremot vore det ju väldigt önskvärt om 18årsgränsen kunde hållas strikt, då skulle nog en del dårar undvikas, men då vore forumet inte heller anonymt. 

    Idioter finns även här...
    Flashback är ett så otroligt mycket större forum, med fler delforum och många fler användare så vore väl konstigt om där inte fanns några dårar.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback