• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35160 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35160

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Sun 9 May 2021 12:15
    #61
    -1

    Män har mycket varierande intelligens av vad jag har läst. Antingen är de i gruppen av de under-begåvade, eller över-begåvade, eller i den tredje gruppen som är normalbegåvade. När det gäller kvinnor är den absolut största folkmassan normalbegåvade. :) Därav är just männen på riktigt problemet här! Den stora gruppen män som inte förstår bättre, som prioriterar helt fel, och som förväntar sig för mycket efter för lite insats, och det går inte heller att omskola de till ett rätt tänk. Riktigt synd verkligen... Svårt att komma på hur man bör göra för ALLAS bästa med denna stora, dystra och problematiska grupp med individer?? Som består av män. Men yttrandefrihet i den grad som FB erbjuder är helt fel. Någon förändring krävs. Den saken är säker. Vad bra att Du uppmärksammar det här TS. Tack så mycket.

    Ni får lita på mig att männens IQ varierar massor från individ till individ, eller leta upp statistik/bevis själva. Jag har inte sådant sparat på min mobil för att visa upp precis när som helst, vilket säger något positivt om mig hoppas jag! Här skriver jag i förbifarten, helt enkelt. :)

  • Sun 9 May 2021 12:29
    #62
    nihka skrev 2021-05-09 11:51:51 följande:
    Nej, det är det verkligen inte även om vissa män försöker få det till det när de bannas från forumet och blir utkastade om och om och om igen för att de spyr tillmälen och hat.

    Jag är nu såsom alltid oerhört tydlig med att den här gruppen män, som du tillhör -  jag känner igen ditt val av anonymt (bebbe)nick, inte är representativ för män generellt.
    Mm, jag såg att hen som är rädd för kvinnor och därför hatar dem skapat ett nytt nick efter att det förra blev bannat igår och det förrförra i förrgår - och så har hen hållit på i många år.

    Det är synd om moderatorerna men även om hen - fast särskilt representativ för något annat än sig själv lär den stackaren inte vara.
  • Anonym (Tolkn­ingsfö­reträd­e för kvinno­r på FL)
    Sun 9 May 2021 12:40
    #63
    nihka skrev 2021-05-09 11:51:51 följande:
    Nej, det är det verkligen inte även om vissa män försöker få det till det när de bannas från forumet och blir utkastade om och om och om igen för att de spyr tillmälen och hat.

    Jag är nu såsom alltid oerhört tydlig med att den här gruppen män, som du tillhör -  jag känner igen ditt val av anonymt (bebbe)nick, inte är representativ för män generellt.
    Uppenbarligen läser vi inläggen med olika glasögon. Samma fenomen som när man konfronterar rasister. De ser heller inga fel i det de skriver.
  • KlantS­murfen
    Sun 9 May 2021 12:45
    #64
    +1
    StudierKemi skrev 2021-05-09 12:15:22 följande: #61

    Män har mycket varierande intelligens av vad jag har läst. Antingen är de i gruppen av de under-begåvade, eller över-begåvade, eller i den tredje gruppen som är normalbegåvade. När det gäller kvinnor är den absolut största folkmassan normalbegåvade. :) Därav är just männen på riktigt problemet här! Den stora gruppen män som inte förstår bättre, som prioriterar helt fel, och som förväntar sig för mycket efter för lite insats, och det går inte heller att omskola de till ett rätt tänk. Riktigt synd verkligen... Svårt att komma på hur man bör göra för ALLAS bästa med denna stora, dystra och problematiska grupp med individer?? Som består av män. Men yttrandefrihet i den grad som FB erbjuder är helt fel. Någon förändring krävs. Den saken är säker. Vad bra att Du uppmärksammar det här TS. Tack så mycket.

    Ni får lita på mig att männens IQ varierar massor från individ till individ, eller leta upp statistik/bevis själva. Jag har inte sådant sparat på min mobil för att visa upp precis när som helst, vilket säger något positivt om mig hoppas jag! Här skriver jag i förbifarten, helt enkelt. :)


     det gör jag inte.
  • Sun 9 May 2021 12:50
    #65
    Anonym (TS) skrev 2021-05-08 23:50:13 följande:
    En kvarts läsande i olika trådar på Flashback och jag hittade samtliga av de citerade kommentarerna som står i min ts. Det tycker jag talar för att det inte är en lögn.
    Jo det ÄR lögn, kommer alltid att vara en lögn, att säga att Flashback är ett "incelsforum". Varför? Jo Flashback är inte en "en (1) ämnes forum" som bara tar upp det incels vill prata om och spy alla över kvinnor. Flashback är ett Forum som har många olika ämnen och det är inte alla på Flashback som är incels faktiskt.. 

    Nej självklart förnekar jag INTE att det förekommer kvinnohat där på forumet, främst då inne på Relationer och Samlevnad och  även på Feminism på Flashback.
    Dock så är det inte "hela" Flashback detta.

    Hur jag vet detta? Jo Jag är en s.k "Flahbackare" själv, en kvinnlig Flashbackare till och med, och har varit det i snart 12år. Har till och med jobbat som moderator på en av  Flashbacks forums avdelningar under en period. Flashback har olika forums avdelningar och man kan diskutera många olika saker där inne. 

    Ägna du dig mer än en kvart inne på Flashback, och lämna forums avdelningarna "relationer och samlevnad" och "Feminism" som har en tendens att dra till sig dessa incels, och sätt dig ned och utforskar HELA Flashback så kommer du att se att man har många forums avdelningar. Här är ett litet axplock som finns på Flashback, som bl.a:

    *Vetenskap

    *Dator och IT (mycket trevligt folk och kunnigt på den avdelningen)

    *Ekonomi

    *Fordon och Trafik

    *Juridik

    för att nämna fem forums avdelningar som finna på Flashback.

    Jag ser gott om trådar på Familjeliv som osar manshat, och man kallar män för b.la "mansbebis" och andra nedvärderande ord om män.
    Skall man då kalla Familjeliv för manshatar forum? Den som får hissen hela vägen upp inser ju att det är ju självklart att säga nej, på den frågan.

    Flashback har yttrandefrihet och åsiktsfrihet utan att de sätter in någon (pk-)censur, och det är högt i tak, mycket högt i tak, och i stället för att radera "obekväma åsikter" så får dem stå kvar så de kan blir antingen ifrågasatta eller de får medhåll..
    Inlägg som faktiskt bryter mot Sveriges Lag raderas.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sun 9 May 2021 13:11
    #66
    KlantSmurfen skrev 2021-05-09 10:57:40 följande:
     Det löjliga är väl att överdriva rejält när man vill diskutera ett problem som existerar.
    Förvisso men det är fortfarande strörtlöjligt att snacka skit om ett annat forum när detta forum har mer allvarliga problem med sexism.
  • Sun 9 May 2021 13:18
    #67
    +1

    Ingen större skillnad på Flashback och Familjeliv, lika mycket tokiga/hatiska/ideologiskt tappade människor här som där.

    Däremot har flashback ett enormt plus i kanten över familjeliv och det är att sidan inte känns som att vada genom halvt stelnad cement när det kommer till laddningstider.

  • Sun 9 May 2021 13:24
    #68
    +2
    Liberté skrev 2021-05-09 13:18:53 följande:
    Ingen större skillnad på Flashback och Familjeliv, lika mycket tokiga/hatiska/ideologiskt tappade människor här som där.

    Däremot har flashback ett enormt plus i kanten över familjeliv och det är att sidan inte känns som att vada genom halvt stelnad cement när det kommer till laddningstider.
    Dessutom har de en fungerande moderering samt moderatorer som svarar.
    Något som familjeliv helt saknar på alla punkter.
  • Anonym (Bajan­)
    Sun 9 May 2021 13:54
    #69

    Har svårt för kvinnor men skulle aldrig någonsin göra någon illa eller uttrycka mig på ett visst sätt om kvinnor. Som tur är arbetet det enbart män på min arbetsplats. Man kan faktiskt ignorera kvinnor helt så långt det går och inte ägna sig åt att sitta på något forum och skriva massa skit

  • Sun 9 May 2021 14:02
    #70
    StudierKemi skrev 2021-05-09 12:15:22 följande:

    Ni får lita på mig att männens IQ varierar massor från individ till individ, eller leta upp statistik/bevis själva. Jag har inte sådant sparat på min mobil för att visa upp precis när som helst, vilket säger något positivt om mig hoppas jag! Här skriver jag i förbifarten, helt enkelt. :)


    Nej man måste inte spara på grafer eller annat i mobilen.. Dock så om man kommer med ett påstående så kan man
    l ä n k a till källan man har inhämtat informationen ifrån som du/man grundar sina påståenden på. En länk tar inte mycket plats.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback