• Anonym (TS)
    Sat 8 May 2021 03:50
    35158 visningar
    840 svar
    -9 +12
    840
    35158

    Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback

    Varenda tråd på incelforumet Flashback innehåller kvinnoförakt och det är verkligen skrämmande att läsa. Här är ett litet axplock av kommentarer som jag läste i några trådar bara nu ikväll:

    " Sliddjuret får skylla sig själv som blev våldtagen"

    "Kvinnor borde omyndigförklaras och tas ifrån rösträtten"

    " Slynan får skylla sig själv att hon blev mördad"

    " Alla kvinnor är horor och förtjänar att våldtas"

    "Tur att jag inte är kvinna, som man är jag lösningsorienterad" (mild kommentar jämfört med de andra men kommentaren var till för att förminska det kvinnliga könet)

    Tror ni att det här kvinnohatet grundar sig i någon slags känsla av underlägsenhet eller otillräcklighet av de incels som skriver såhär? Ser dom kvinnor som hot och känner en konkurrens med dagens självständiga och starka kvinnor? Eller besitter dom ett lägre intellekt? Det sätt dom skriver på och vad dom skriver får mig att tro att det förhåller sig så.

    Många trådar skapas endast i syfte att förminska och trycka ner kvinnor, och det har blivit som ett drev som tyvärr lättmanipulerade incels hakar på. Även om man har yttrandefrihet är det sjukt att moderatorer på Flashback inte raderar vissa av dessa trådar som saknar diskussionsunderlag och bara innehåller rent kvinnohat, men jag antar att dessa moderatorer också är män.

  • Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback
  • Anonym (hmmm)
    Sun 9 May 2021 15:33
    #82
    +2

    Det handlar om en förhållandevis liten hatisk grupp som försöker höras mest och spammar ner forum som Flashback och Familjeliv under flera konton

  • Sun 9 May 2021 15:38
    #83

    Det beror helt på vilken del av Flashback man sitter i. Sen är det ett forum där det råder en total yttrandefrihet, vilket det borde göra i hela världen. Klarar man inte av att läsa eller lyssna på något så är det inte svårare än att sluta läsa eller gå att därifrån.

  • Anonym (Bajan­)
    Sun 9 May 2021 15:45
    #84
    Nomanisanisland skrev 2021-05-09 14:29:29 följande:

    Vilket blajj, De som skriver/framför den sortens kommentar som TS citerar har själva valt att vara vidriga as och får stå för det. Patetiskt att skylla på kvinnorna för att man har valt att vara ett arsle.


    På samma sätt som kvinnor väljer att vara arslen på andra plattformar typ här gentemot både män och kvinnor. Även till vardags fungerar det inte hemma om inte kvinnan får domdera och våldföra sig och totalkontrollera mannens och barnens liv. För att sedan vid minsta mothugg sätta sig och gråta och spela offer. Kvinnor är som kvinnor är. Någonstans behöver en kanal finnas.
  • Sun 9 May 2021 15:45
    #85
    Kadburmp skrev 2021-05-09 15:38:01 följande:

    Det beror helt på vilken del av Flashback man sitter i. Sen är det ett forum där det råder en total yttrandefrihet, vilket det borde göra i hela världen. Klarar man inte av att läsa eller lyssna på något så är det inte svårare än att sluta läsa eller gå att därifrån.


    Tyvärr är det många som inte är insatta i vad yttrandefrihet innebär och som tror det innebär att man får säga vad som helst
  • Anonym (hmmm)
    Sun 9 May 2021 15:47
    #86
    +2
    Anonym (Bajan) skrev 2021-05-09 15:45:29 följande:
    På samma sätt som kvinnor väljer att vara arslen på andra plattformar typ här gentemot både män och kvinnor. Även till vardags fungerar det inte hemma om inte kvinnan får domdera och våldföra sig och totalkontrollera mannens och barnens liv. För att sedan vid minsta mothugg sätta sig och gråta och spela offer. Kvinnor är som kvinnor är. Någonstans behöver en kanal finnas.
    Har du ens läst på forum? Inga gråter och snyftar som män som klagar på ditt eller datt.
  • Sun 9 May 2021 15:54
    #87
    Friger skrev 2021-05-09 15:21:13 följande:

    Nja... Visst förekommer det extrema saker. Men rådet att göra slut kommer på nästan varje enskild händelse. Även struntsaker.

    Sen är det ju så... När du läser ett foruminlägg får du oftast se saken ur ett sugrörs perspektiv. Du ser bara en eller några få händelser ur ett perspektiv, säkert dramatiserat för att öka effekten. Inte helheten eller nödvändigtvis den absoluta sanningen.

    För något att bryta upp hela sitt liv. Tvinga sina barn att uppleva hur mamma och pappa splittras. Eventuellt byta skola och kompisar, leva fattigare och allt annat som kan komma med en separation.

    Är det råd som du på riktigt kan ge efter några få meningar? Finns ju en hel del hjärnskrynklare och annat löst folk som skulle bli arbetslösa om allt var så enkelt.


    Den som startar tråden tycker antagligen inte att det är en struntsak. Då hade de väl inte gjort sig besväret att starta tråden?

    Ibland räcker det med ett kort inlägg för att utan tvekan ge rådet ?lämna?. Ibland behöver man mer info, och ibland ändrar man sin åsikt varefter det framkommer mer information.

    Att bryta upp hela sitt liv behöver ju inte vara dåligt, det kan tvärtom vara en mycket bra idé om det är ett pissigt liv man har. Samma sak med att se sina föräldrar separera, det kan vara det bästa tänkbara för barnen i vissa fall, t ex om mamma är en misshandlande missbrukare som begår sexuella övergrepp på sin familj.
  • Anonym (Bajan­)
    Sun 9 May 2021 16:02
    #88
    Anonym (hmmm) skrev 2021-05-09 15:47:20 följande:

    Har du ens läst på forum? Inga gråter och snyftar som män som klagar på ditt eller datt.


    Kvinnor gör inget annat. Främst om småsaker
  • Anonym (hmmm)
    Sun 9 May 2021 16:08
    #89
    Anonym (Bajan) skrev 2021-05-09 16:02:40 följande:
    Kvinnor gör inget annat. Främst om småsaker
    Återigen, ta en titt på forum som Flashback, men även här på Familjeliv - Det finns inga som snyftar och gråter och klagar så mycket som just män på dessa forum
  • Sun 9 May 2021 16:08
    #90
    Nomanisanisland skrev 2021-05-09 14:35:07 följande:
    EnAnonumius skrev 2021-05-09 12:50:06 följande:
    Jo det ÄR lögn, kommer alltid att vara en lögn, att säga att Flashback är ett "incelsforum". Varför? Jo Flashback är inte en "en (1) ämnes forum" som bara tar upp det incels vill prata om och spy alla över kvinnor. Flashback är ett Forum som har många olika ämnen och det är inte alla på Flashback som är incels faktiskt.. 

    Nej självklart förnekar jag INTE att det förekommer kvinnohat där på forumet, främst då inne på Relationer och Samlevnad och  även på Feminism på Flashback.
    Dock så är det inte "hela" Flashback detta.

    Hur jag vet detta? Jo Jag är en s.k "Flahbackare" själv, en kvinnlig Flashbackare till och med, och har varit det i snart 12år. Har till och med jobbat som moderator på en av  Flashbacks forums avdelningar under en period. Flashback har olika forums avdelningar och man kan diskutera många olika saker där inne. 

    Ägna du dig mer än en kvart inne på Flashback, och lämna forums avdelningarna "relationer och samlevnad" och "Feminism" som har en tendens att dra till sig dessa incels, och sätt dig ned och utforskar HELA Flashback så kommer du att se att man har många forums avdelningar. Här är ett litet axplock som finns på Flashback, som bl.a:

    *Vetenskap

    *Dator och IT (mycket trevligt folk och kunnigt på den avdelningen)

    *Ekonomi

    *Fordon och Trafik

    *Juridik

    för att nämna fem forums avdelningar som finna på Flashback.

    Jag ser gott om trådar på Familjeliv som osar manshat, och man kallar män för b.la "mansbebis" och andra nedvärderande ord om män.
    Skall man då kalla Familjeliv för manshatar forum? Den som får hissen hela vägen upp inser ju att det är ju självklart att säga nej, på den frågan.

    Flashback har yttrandefrihet och åsiktsfrihet utan att de sätter in någon (pk-)censur, och det är högt i tak, mycket högt i tak, och i stället för att radera "obekväma åsikter" så får dem stå kvar så de kan blir antingen ifrågasatta eller de får medhåll..
    Inlägg som faktiskt bryter mot Sveriges Lag raderas.

    Jävla skillnad på förvisso tramsordet mansbebis och vidriga förmätna kräk som påstår att folk förtjänar att våldtas och mörda. De senare är människor som självvalt ha valt att vara fullständiga as.
    Du får självklart tycka så.

    Jag anser att man aldrig skall rangordna vidrigheter och ställa dem emot varandra, när dessa vidrigheter sker verbalt eller i text.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sun 9 May 2021 16:16
    #91
    korngryn skrev 2021-05-09 15:54:10 följande:
    Den som startar tråden tycker antagligen inte att det är en struntsak. Då hade de väl inte gjort sig besväret att starta tråden?

    Ibland räcker det med ett kort inlägg för att utan tvekan ge rådet ?lämna?. Ibland behöver man mer info, och ibland ändrar man sin åsikt varefter det framkommer mer information.

    Att bryta upp hela sitt liv behöver ju inte vara dåligt, det kan tvärtom vara en mycket bra idé om det är ett pissigt liv man har. Samma sak med att se sina föräldrar separera, det kan vara det bästa tänkbara för barnen i vissa fall, t ex om mamma är en misshandlande missbrukare som begår sexuella övergrepp på sin familj.
    Som ett normalt exempel anger du en misshandlande, missbrukande mamma som begår sexuella övergrepp på sin familj?

    Det var ett konstigt exempel du gav, men jag förstår vad du menar. Men det är inte det vanligaste exemplet. Syftet med mitt inlägg kvarstår. Rådet ges för ofta, nästan alltid. Detta på grundval av väldigt lite fakta. Inte av alla användare, men en hel del. Det är en del av forum-kulturen här på Familjeliv. Det var min poäng.

    Jag bryr mig egentligen inte så mycket om saken. Mest en iakttagelse. Kanske bidrar det till att så många barn får växa upp med bara en förälder idag? Allt för att den vuxne ska må helt bra och känna sig till freds, vilket många ändå inte gör.

    Man kan visst skriva ett inlägg utan att det är allvarligt egentligen. Det finns många som vill prata av sig. Gnälla ut så att dom kan vara normala sen. Man kan göra det med vänner. Med sin partner. Man kan göra det på ett forum. Jag brukar kalla det för "ventilera". Det är något bra. Istället för att bygga upp aggressioner.
Svar på tråden Kvinnoföraktet som flödar på incelforumet flashback